Moderator: Redaktion
Kriper skrev:Jag håller med om allt du skriver om hur det är i Stockholm, men min erfarenhet är att 22Kw stolparna är upptagna av Taxi på Kungsholmen där jag oftast har ärenden. Och att kuta ut mitt i ett möte för att flytta bilen är inte helt idealt för mina behov. Nattetid är det ju gratis att parkera och det måste ju vara perfekt för dem som bor inne i stan.
Fredrik j skrev:martinot skrev:
OKQ8; här är ett tydligt avskräckande exempel på hur ni *inte* skall göra.
Ta absolut inte efter Tanka. Varken gällande effekt, läge eller betalningsmetod.
Tanka är ju OKQ8.....
bylund skrev:Fredrik j skrev:martinot skrev:
Ta absolut inte efter Tanka. Varken gällande effekt, läge eller betalningsmetod.
Tanka är ju OKQ8.....
Tanka ägs av Svensk Volvo- och Renaulthandel. De har något samarbete med OKQ8 dock, men antagligen inte vad gäller laddning.
bylund skrev:Fredrik j skrev:martinot skrev:
Tanka är ju OKQ8.....
Tanka ägs av Svensk Volvo- och Renaulthandel. De har något samarbete med OKQ8 dock, men antagligen inte vad gäller laddning.
Fredrik j skrev:bylund skrev:Fredrik j skrev:martinot skrev:
Tanka är ju OKQ8.....
Tanka säljer OKQ8s drivmedel. Man kan väl kalla OKQ8 för deras leverantör.
martinot skrev:Stor skillnad på att äga eller att vara leverantör av någon produkt. Milsvid skillnad (litade lite för mycket på dig där).
Fredrik j skrev:martinot skrev:Stor skillnad på att äga eller att vara leverantör av någon produkt. Milsvid skillnad (litade lite för mycket på dig där).
Har aldrig påstått att OKQ8 äger Tanka eller tvärt om.
Bara påpekade att Tanka-mackarna i praktiken är detsamma som OKQ8 eftersom dom säljer samma produkter.
martinot skrev:Laddstationerna kommer att vara förberedda för semisnabb laddning på 22 kW. Det innebär att din elbil kan laddas på ett par timmar."
Ok att man kan ta en fika, och kanske även ta en toapaus, men "ett par timmar"! Jesus!
Sanslöst...
mati skrev:martinot skrev:Laddstationerna kommer att vara förberedda för semisnabb laddning på 22 kW. Det innebär att din elbil kan laddas på ett par timmar."
Ok att man kan ta en fika, och kanske även ta en toapaus, men "ett par timmar"! Jesus!
Sanslöst...
Till deras försvar får man ändå säga att denna "satsning" troligen är anpassad till deras enda elbilsmodell som fanns för två år sedan, nämligen Zoe. Och då stämmer det faktiskt. Den kunde bara ladda med AC och var fulladdad på två timmar vid 22kW.
Användare som besöker denna kategori: Engen, fth, leiahl och 12 gäster