Betallösning för att ladda på jobbet år 2020?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 612
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Betallösning för att ladda på jobbet år 2020?

Inlägg av Anderzzon »

bylund skrev:
Jag har bara sett hur det fungerar som slutanvändare, och det har på det hela taget funkat bra, något strul med någon konfiguration någon gång när en box hade bytts ut, men det löste de. Jag vet inte hur samarbetet Eways - styrelse - fastighetsskötare fungerar.
Kanon, det låter ju bra! Vilket märke är det på boxarna?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Betallösning för att ladda på jobbet år 2020?

Inlägg av bylund »

Anderzzon skrev:
bylund skrev:
Jag har bara sett hur det fungerar som slutanvändare, och det har på det hela taget funkat bra, något strul med någon konfiguration någon gång när en box hade bytts ut, men det löste de. Jag vet inte hur samarbetet Eways - styrelse - fastighetsskötare fungerar.
Kanon, det låter ju bra! Vilket märke är det på boxarna?
Chargeamps Halo enfas har vi. Upplägget för slutanvändare är 200 kr/mån + 1,30 kr/kWh.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Betallösning för att ladda på jobbet år 2020?

Inlägg av LasseTM »

Jag tror också att 2,5:-/kWh är där smärtgränsen går.
Nu har jag egen villa och kan ladda hemma för runt 1:-/kWh men jag har även möjlighet att ladda på jobbet för just 2,5:-/kWh
Det är inte många bilar man ser inkopplade på dessa stolpar, speciellt inte med tanke på att tex BEE tar 2,5:-/kWh men står ju längs vägen och då är folk benägna att betala mer för en tjänst tänk lite Pressbyrån kontra ICA.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Skriv svar