Viköperdinbil

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Viköperdinbil

Inlägg av taliz »

fimpen skrev:
+1 för KVD.

De tar lite betalt... men är tamejtusan den enda helt seriösa aktören i beg-bil-branschen. Både gentemot säljare och köpare...

/F
Mnja. Jag har köpt bil av dom i Växjö. Där var dom duktiga och allt var som det skall.
Jag har dock också köpt MC av dom i Kungälv, den var INTE ok. Dom hade fotat på ett sätt som gjorde att man inte såg att den vält åt ena hållet. BMW boxer där ena cylindern var uppskrapad, samt spräckta kåpor. Den var tom på olja och hade massa felmeddelanden de inte noterat.
Jag hävde köpet. Var inga problem dock. Men sen dess litar jag inte på dom riktigt...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Viköperdinbil

Inlägg av Pontus »

Remuz skrev:
Dom sa 1050k på nätet, när jag visade bilen, utan några skråmor, så sa dom 854k. 20% värdeminskning på att köra 2km till Högdalen så dom fick se den live. Tackade nej...
Det precis sånt oärligt spel som gör att jag aldrig kommer fråga dom. Oavsett slutpriset.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Viköperdinbil

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
fimpen skrev:
+1 för KVD.

De tar lite betalt... men är tamejtusan den enda helt seriösa aktören i beg-bil-branschen. Både gentemot säljare och köpare...

/F
Mnja. Jag har köpt bil av dom i Växjö. Där var dom duktiga och allt var som det skall.
Jag har dock också köpt MC av dom i Kungälv, den var INTE ok. Dom hade fotat på ett sätt som gjorde att man inte såg att den vält åt ena hållet. BMW boxer där ena cylindern var uppskrapad, samt spräckta kåpor. Den var tom på olja och hade massa felmeddelanden de inte noterat.
Jag hävde köpet. Var inga problem dock. Men sen dess litar jag inte på dom riktigt...
Fast grejen var ju att det bara är att tacka nej, särskilt om bilen inte stämmer med beskrivningen.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Viköperdinbil

Inlägg av heldiggrisen »

Jag hade en gammal S80.
Bilia erbjöd mig skambud, och jag pallade inte med att sälja den privat här i Malmö.
Vkdb erbjöd ett ok pris, och jag godtog det, snabb affär, mycket nöjd.
Vid gammal svårsåld bil, typ mellan 50-150” eller en äldre bil, så kan vkdb vara ett gott alternativ. Vid nyare och dyrare bilar är nog kvd bättre.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Viköperdinbil

Inlägg av chaffis75 »

Tack för alla tips. Med tanke på ålder och värde på min bil så tror jag de kan vara ett alternativ. Låter som de är lite äldre billigare bilar som funkar bäst på viköperdinbil.
Kvd tror jag inte ens tar emot min gamla bil.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Viköperdinbil

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:
fimpen skrev:
+1 för KVD.

De tar lite betalt... men är tamejtusan den enda helt seriösa aktören i beg-bil-branschen. Både gentemot säljare och köpare...

/F
Mnja. Jag har köpt bil av dom i Växjö. Där var dom duktiga och allt var som det skall.
Jag har dock också köpt MC av dom i Kungälv, den var INTE ok. Dom hade fotat på ett sätt som gjorde att man inte såg att den vält åt ena hållet. BMW boxer där ena cylindern var uppskrapad, samt spräckta kåpor. Den var tom på olja och hade massa felmeddelanden de inte noterat.
Jag hävde köpet. Var inga problem dock. Men sen dess litar jag inte på dom riktigt...
Fast grejen var ju att det bara är att tacka nej, särskilt om bilen inte stämmer med beskrivningen.
Bara och bara. Det blev 100 mils resa i onödan.
Kändes lite väl mycket av ett sammanträffande att det var så mkt fel som missats. Min känsla är att de bara vill sälja sälja sälja numera, inte så noga med besiktning och korrekt beskrivning.
Tråkig utveckling.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 968
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Viköperdinbil

Inlägg av Toja »

Sälj din gamla bil via KVD
Jag gjorde det för 5 år sen när jag sålde min sista fosilbil.
Jag fick bra betalt.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Viköperdinbil

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
Bara och bara. Det blev 100 mils resa i onödan.
Kändes lite väl mycket av ett sammanträffande att det var så mkt fel som missats. Min känsla är att de bara vill sälja sälja sälja numera, inte så noga med besiktning och korrekt beskrivning.
Tråkig utveckling.
Det förstår jag är jobbigt. Men taktiken för att sälja är ju att vara super ärlig mot köparen. Nu lyckades de jointen sälja något och de måste ju förstått varför.
De får ju lika mycket betalt oavsett vad grejen går för så liten orsak att dölja något.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Viköperdinbil

Inlägg av Bjorn »

Jag är nöjd med KVDs försäljning av min förra Tesla. Fick det jag trodde. Det kan ju inte bli så mycket smidigare.
I beskrivningen hade de med alla skavanker som jag kände till. De hade rätt bra koll på Tesla. Kollade att alla laddkablar var med och började med att ladda till 90% så att bilen lugnt kunde stå under försäljningstiden.

Jag fick ett första prisspann direkt när jag kontaktade dem. Fick sen förslag på reservationspris några dagar efter de fått bilen. Det låg ungefär i mitten av prisspannet ovan och då sålde jag ändå utan vinterdäck. Slutpriset blev strax över reservationspris för bilen Det hela kändes seriöst.

Det var Fordonsbolaget som köpte den av KVD. Undrar om jag hade fått mer eller mindre av dem direkt?

Sålde min förra bil via KVD också. 90.000 för en lite mer än 5 år gammal bil. Den gången var det mer än jag trodde jag skulle få.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Viköperdinbil

Inlägg av snepo »

Hej har sålt två bilar till viköperdinbil i Västerås. En förra sommaren,och en för tre år sen. Fick 15 tusen mindre än online,och 18 tusen mindre för tre år sen. En Volvo och en Jaguar. Tycker det är helt okey. Orkar inte med alla skambud. Jaggan la jag ut för 90 på Blocket.Tio första buden var mellan 55-62 tusen. fick 75 på vkdb. Klart smidigt att sälja tycker jag. Men som nån tidigare skrev,kanske funkar bäst på bilar mellan 50-150 tusen.Eller så är dom i Västerås bättre än deras kollegor
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Viköperdinbil

Inlägg av Lindstromer »

Tips med vi köper din bil är att värdera och vänta in i det sista för jag fick bud på en gammal Saab på 23.300 och på slutet efter knappt en vecka var buden uppe i 27.500. De tar mao info bud från olika handlare allteftersom, vad det verkar.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
Dr_bus
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 apr 2016 13:09
Ort: Örebro

Re: Viköperdinbil

Inlägg av Dr_bus »

JOhlsson skrev:
Jag har min nuvarande bil ute hos Cardrop just nu. Känns seriöst så här långt. Får se nästa vecka vad som bjuds.
Hur gick det med försäljningen via Cardrop? Höll dom sitt utlovade pris och gick allt smidigt?
Beställt en Model 3 SR+ ,2019-04-15, Levererad, 2019-06-22. Såld 2021-09-07.
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
Skriv svar