Tonen på forumet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

macksie skrev:
Jag tror att de personer som vi vill nå med den här diskussionstråden antingen inte läser den, eller läser den och struntar i den.
Att komma med råd och tips till medlemmarna tror jag därför inte kommer fungera.

I min värld är därför det enda sättet att komma tillrätta med problemet att sätta riktiga och strikta regler, samt ha moderatorer som undantagslöst agerar på dem.

Och att agera skulle kunna vara olika beroende på överträdelse.
Allt från direkt avstängning för tex grövre personpåhopp
Till att trådar flyttas till en ny off-topic session på forumet eller liknande åtgärd för dem som faktiskt får ett värde och vill fortsätta diskutera så att vi andra "slipper" fortsätta läsa
Jag tror att du har mycket rätt här (tyvärr får man väl säga)…
Jag har råkat ge mig in i några diskussioner med ”vissa” och det är fullständigt meningslöst och kan bara sluta på
ett sätt (dom ger sig ALDRIG typ, det handlar inte om att komma fram tills något utan bara om att ”vinna” och få
sista ordet osv osv) och har helt enkelt lagt ner det hela…
Jag saknar också några av dom allra bästa här som tex Bylund, jag vet såklart inte varför dom försvunnit men gissar på
att det är ungefär som skrivits om ovan.
Jag har däremot inte så mycket emot OT-prat som ganska ofta ”drabbar” trådarna men ordkrig och liknande tycker jag
är meningslöst och tillför sällan något öht…
Jag håller mig oftast utanför jobbiga bataljer men ogillar dom ändå.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

Ja, det är väl bara vi som inte har nåt liv utanför forumet, som ändå hänger kvar här. Vad ska man annars göra liksom? Men visst är det på långa vägar varken lika intressant eller trevligt som det har varit en gång i tiden. De gamla rävarna som inte är kvar, som bylund eller Herr X t.ex., har troligen bara skaffat ett nytt liv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Tonen på forumet

Inlägg av snepo »

Tyvärr är det likadant på de flesta forum. Av alla klubbar/forum jag följer,så är Jaguarklubben den som har minst skit på forumet. Det är väl som någon skrev tidigare i tråden. Det är lätt att sitta bakom en skärm och sprida skit. Mycket mindre om det vore öga mot öga. Hoppas det inte spårar ur för mycket här. Har själv ingen elbil än. Men nån gång så. Gillar Tesla. Även om kvaliteten på bilar inte är 100. Men det har väl alltid varit lite så med usa byggda bilar. Har haft en Ford Fairlane 1966 och en Cheva Van 1986. Chevan var grymt bra. Förutom bränsletörst och rost. Sorry kom ifrån ämnet lite. Som det ser ut idag,skulle jag välja en Tesla Modell S,före alla andra elbilar. För att Tesla har gjort bilar längre än alla andra,och laddningställen. Sen tycker jag Modell S är jävligt snygg. Lite lik Jaguar xf,som jag hade.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mans71 »

snepo skrev:
Tyvärr är det likadant på de flesta forum. Av alla klubbar/forum jag följer,så är Jaguarklubben den som har minst skit på forumet. Det är väl som någon skrev tidigare i tråden. Det är lätt att sitta bakom en skärm och sprida skit. Mycket mindre om det vore öga mot öga. Hoppas det inte spårar ur för mycket här. Har själv ingen elbil än. Men nån gång så. Gillar Tesla. Även om kvaliteten på bilar inte är 100. Men det har väl alltid varit lite så med usa byggda bilar. Har haft en Ford Fairlane 1966 och en Cheva Van 1986. Chevan var grymt bra. Förutom bränsletörst och rost. Sorry kom ifrån ämnet lite. Som det ser ut idag,skulle jag välja en Tesla Modell S,före alla andra elbilar. För att Tesla har gjort bilar längre än alla andra,och laddningställen. Sen tycker jag Modell S är jävligt snygg. Lite lik Jaguar xf,som jag hade.
Har alltid varit svag för XJ6 -94, kanske gör slag i saken då! :)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Ja, det är väl bara vi som inte har nåt liv utanför forumet, som ändå hänger kvar här. Vad ska man annars göra liksom? Men visst är det på långa vägar varken lika intressant eller trevligt som det har varit en gång i tiden. De gamla rävarna som inte är kvar, som bylund eller Herr X t.ex., har troligen bara skaffat ett nytt liv.
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

Walker skrev:
mati skrev:
Ja, det är väl bara vi som inte har nåt liv utanför forumet, som ändå hänger kvar här. Vad ska man annars göra liksom? Men visst är det på långa vägar varken lika intressant eller trevligt som det har varit en gång i tiden. De gamla rävarna som inte är kvar, som bylund eller Herr X t.ex., har troligen bara skaffat ett nytt liv.
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Walker skrev:
mati skrev:
Ja, det är väl bara vi som inte har nåt liv utanför forumet, som ändå hänger kvar här. Vad ska man annars göra liksom? Men visst är det på långa vägar varken lika intressant eller trevligt som det har varit en gång i tiden. De gamla rävarna som inte är kvar, som bylund eller Herr X t.ex., har troligen bara skaffat ett nytt liv.
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
Han bytte ju bara namn…
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tonen på forumet

Inlägg av fth »

Walker skrev:
mati skrev:
Ja, det är väl bara vi som inte har nåt liv utanför forumet, som ändå hänger kvar här. Vad ska man annars göra liksom? Men visst är det på långa vägar varken lika intressant eller trevligt som det har varit en gång i tiden. De gamla rävarna som inte är kvar, som bylund eller Herr X t.ex., har troligen bara skaffat ett nytt liv.
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Verdi=MWall om jag inte är helt felinformerad ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

Fredrik j skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
Han bytte ju bara namn…
Vem?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Fredrik j skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
Han bytte ju bara namn…
Vem?
Verdi=Mwall
Senast redigerad av Fredrik j, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

Fredrik j skrev:
mati skrev:
Fredrik j skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
Han bytte ju bara namn…
Vem?
Verdi.
Jaså?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
BEV[e-Rage]
Inlägg: 505
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Ganska snart är eldriften inte mycket att orda om och generella elbilsforumen dör ut. Såsom http://elbil.forum24.se/.

Sedan blir det som åter fokus på specifika bilmärken och egentligen är ju även detta ett märkesforum men vi diskuterar även andra märken här då man ganska nyligen skulle ”kastats ut” från tex ett BMW forum om man ville fokusera på fördelarna med eldrift.

Tror vi är i en uppbrottstid nu när det som var kul, udda och äventyrligt för 5-10 år sedan blir mer och mer vanligt och vardagligt.

Hmm, kanske borde jag byta till vätgas, det blir nog besvärligt, opraktiskt och äventyrligt..
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Tonen på forumet

Inlägg av snepo »

Ja på det sättet är detta forum unikt. Man kan diskutera andra märken. Varför ha klubbar för olika märken. Kan ju ha alla i samma klubb,forum.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Dexter »

Den största fördelen med forumet är att man själv kan få hjälp om man har några frågor/problem med sin bil och sen att man kan hjälpa andra också.
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Tonen på forumet

Inlägg av snepo »

Jovisst,tills nån säger googla problemet
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Walker »

Fredrik j skrev:
mati skrev:
Fredrik j skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
Jag saknar t o m Verdi…. :geek:
Samma här. Han har ju till och med avregistrerat sig. :cry:
Och inte tala om Hybris. Han var den första som stack.
Han bytte ju bara namn…
Vem?
Verdi=Mwall
Vilken filur! :D
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

Still going strong så att säga :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tonen på forumet

Inlägg av frippe »

snepo skrev:
Jovisst,tills nån säger googla problemet
Fast, min erfarenhet är att när det svaret kommer är det en fråga som ställts upprepade gånger och TS inte ens bemödat sig att söka själv först.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

frippe skrev:
snepo skrev:
Jovisst,tills nån säger googla problemet
Fast, min erfarenhet är att när det svaret kommer är det en fråga som ställts upprepade gånger och TS inte ens bemödat sig att söka själv först.
Ja ungefär så, för väldigt ofta får man många och bra svar på sina frågor och funderingar väldigt snabbt, och om man
fortfarande inte hittat rätt så kan diskussionen fortgå ganska länge och nästan alltid löser det sig till slut :)
Jag försöker bidra så gott jag kan men numera är det så många som sitter på svaren att jag oftast inte ens hinner
svara :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
zignum
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 jun 2021 22:39

Re: Tonen på forumet

Inlägg av zignum »

Folk kan (förlåt) vara ganska dumma i huvudet på sociala medier och på forum. Hur svårt ska det vara att vara trevlig och respektera andra? Härligt att man landat på ett bra forum med bra staff. Ett föredöme!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Såg ett citat nyss som nog en och annan som driver ändlösa diskussioner här på forumet borde reflektera över (fritt ur minnet):

Det är bortkastad tid att förklara saker eftersom de flesta ändå bara hör det de vill höra.
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Aida »

snepo skrev:
Ja på det sättet är detta forum unikt. Man kan diskutera andra märken. Varför ha klubbar för olika märken. Kan ju ha alla i samma klubb,forum.


Jag håller helt med. Därför detta forum är klockrent. Så mycket expertis. Jag skulle personligen aldrig köpa en Tesla eftersom jag vet att jag skulle reta ihjäl mig på flera saker. Men jag är ju fortfarande intresserad av Tesla och äger mycket aktier i företaget. Det är ju kul med quirky (Doug Demuro citat ☺️) biltillverkare som går sin egen väg och tänker kreativt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

snepo skrev:
Ja på det sättet är detta forum unikt. Man kan diskutera andra märken. Varför ha klubbar för olika märken. Kan ju ha alla i samma klubb,forum.
Det är eller skulle vara skönt att få diskutera och elbilar utan att det dyker in folk som avskyr märket och aldrig skulle kunna tänka sig en elbil. Det är väl därför man har grupper och forum för att kunna samlas runt något?
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Swede1 »

Tycker tonen har blivit bättre, mindre personangrepp. Mycket snack och många nya elbilar nu som inte är Tesla, man ser att Teslas SUC nätverk är deras verkliga fördel nu, medans bilarna har kvalitetsproblem. Folk har mer och mer problem med att få snabbladdning med icke Tesla bilar märker jag. Jag hukar problemet tills vidare med Rex peace of mind. 8-)
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Tonen på forumet

Inlägg av tor-ake »

Vad är det som hänt nu? Bara de senaste dagarna har ett flertal trådar urartat till pajkastning, utan att ens handla om kontroversiella ämnen.

Är det att det är årets fattigaste månad, är det hemförlovningen från jobbet eller bara allmän vinterdepression?

Andas djupt och tänk på ljusare tider! Tänk på Tibors blodtryck!
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Skriv svar