Tonen på forumet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Såg ett citat nyss som nog en och annan som driver ändlösa diskussioner här på forumet borde reflektera över (fritt ur minnet):

Det är bortkastad tid att förklara saker eftersom de flesta ändå bara hör det de vill höra.
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Aida »

snepo skrev:
Ja på det sättet är detta forum unikt. Man kan diskutera andra märken. Varför ha klubbar för olika märken. Kan ju ha alla i samma klubb,forum.


Jag håller helt med. Därför detta forum är klockrent. Så mycket expertis. Jag skulle personligen aldrig köpa en Tesla eftersom jag vet att jag skulle reta ihjäl mig på flera saker. Men jag är ju fortfarande intresserad av Tesla och äger mycket aktier i företaget. Det är ju kul med quirky (Doug Demuro citat ☺️) biltillverkare som går sin egen väg och tänker kreativt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

snepo skrev:
Ja på det sättet är detta forum unikt. Man kan diskutera andra märken. Varför ha klubbar för olika märken. Kan ju ha alla i samma klubb,forum.
Det är eller skulle vara skönt att få diskutera och elbilar utan att det dyker in folk som avskyr märket och aldrig skulle kunna tänka sig en elbil. Det är väl därför man har grupper och forum för att kunna samlas runt något?
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Swede1 »

Tycker tonen har blivit bättre, mindre personangrepp. Mycket snack och många nya elbilar nu som inte är Tesla, man ser att Teslas SUC nätverk är deras verkliga fördel nu, medans bilarna har kvalitetsproblem. Folk har mer och mer problem med att få snabbladdning med icke Tesla bilar märker jag. Jag hukar problemet tills vidare med Rex peace of mind. 8-)
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Tonen på forumet

Inlägg av tor-ake »

Vad är det som hänt nu? Bara de senaste dagarna har ett flertal trådar urartat till pajkastning, utan att ens handla om kontroversiella ämnen.

Är det att det är årets fattigaste månad, är det hemförlovningen från jobbet eller bara allmän vinterdepression?

Andas djupt och tänk på ljusare tider! Tänk på Tibors blodtryck!
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tonen på forumet

Inlägg av bylund »

Tänk vad snabbt det gick utför när jag började skriva lite igen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Tänk vad snabbt det gick utför när jag började skriva lite igen.
Nähe du försök inte! :lol: Jag tycker absolut att du ska stanna kvar nu! ;) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tonen på forumet

Inlägg av fth »

tor-ake skrev:
Vad är det som hänt nu? Bara de senaste dagarna har ett flertal trådar urartat till pajkastning, utan att ens handla om kontroversiella ämnen.

Är det att det är årets fattigaste månad, är det hemförlovningen från jobbet eller bara allmän vinterdepression?

Andas djupt och tänk på ljusare tider! Tänk på Tibors blodtryck!
Det är nog den dj-a covid som går folk på nerverna.

Vi åkte på Omikron hela familjen, det är knappt man orkat läsa trådarna dom senaste dagarna. :roll:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Det är inte bara här; jag är med i ett antal riktigt trevliga och seriösa grupper på FB och även där har folk börjat svara otrevligt och raljera över ärligt menade frågor. Kan mycket möjligt vara årstiden i kombination med nya covidrestriktioner etc.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Larofo »

Jag saknar redan Zalman lite. Trots att jag i några frågor har diametralt olika åsikt.
Han verkar sympatisk, ja om man jämför med mig iaf. :D

Vart tog MWall vägen förresten. Han skrev nästan varje dag och nu helt borta.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Tellus »

Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite. Trots att jag i några frågor har diametralt olika åsikt.
Han verkar sympatisk, ja om man jämför med mig iaf. :D

Vart tog MWall vägen förresten. Han skrev nästan varje dag och nu helt borta.
MWall inloggad senast morgonen 20 september, hade snitt på 9 inlägg per dag.
20 september på eftermiddagen skedde en trafikolycka med dödlig utgång i Eslöv.(vet ej var mwall bor)
Får hoppas det inte har något samband :(
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Tonen på forumet

Inlägg av backe »

Tellus skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite. Trots att jag i några frågor har diametralt olika åsikt.
Han verkar sympatisk, ja om man jämför med mig iaf. :D

Vart tog MWall vägen förresten. Han skrev nästan varje dag och nu helt borta.
MWall inloggad senast morgonen 20 september, hade snitt på 9 inlägg per dag.
20 september på eftermiddagen skedde en trafikolycka med dödlig utgång i Eslöv.(vet ej var mwall bor)
Får hoppas det inte har något samband :(

Fått för mig att han bor utanför Uppsala?
Tror han har checkat ut i perioder förut också?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Larofo »

Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Larofo skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Det har jag helt missat. Men jag hänger inte här varje dag.

Ja paus behövs verkligen emellanåt.

Har själv haft halvårslånga pauser från detta forum utan att någon saknat mig. :lol: :lol: :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Curik »

Larofo skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Han har alltså inte skrivit sedan igår morse. Något måste ha hänt! Helt hysteriskt! :lol:
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Larofo »

Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Det har jag helt missat. Men jag hänger inte här varje dag.

Ja paus behövs verkligen emellanåt.

Har själv haft halvårslånga pauser från detta forum utan att någon saknat mig. :lol: :lol: :lol:
Det är lite svårt att hålla koll på alla, men jag är ganska säker på att jag uppskattat
många av dina inlägg. ;)
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Larofo »

Curik skrev:
Larofo skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Han har alltså inte skrivit sedan igår morse. Något måste ha hänt! Helt hysteriskt! :lol:
Du jag har inte tid att svara just nu. Jag söker efter ordet EMPATI i min ordbok här. :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Larofo skrev:
Jag saknar redan Zalman lite.
Vad har jag missat? Det har inte ens gått ett dygn sedan han visade sig här senast. :shock:
Han blev ju lite bryskt behandlad. Och sa själv att han funderade på att lämna.
Förhoppningsvis bara en kort paus.
Det kan man behöva ibland.
Det har jag helt missat. Men jag hänger inte här varje dag.

Ja paus behövs verkligen emellanåt.

Har själv haft halvårslånga pauser från detta forum utan att någon saknat mig. :lol: :lol: :lol:
Du var väl med på den tiden när Hybris slutade skriva här och det startades en tråd om enkom detta
och vad som kunde ha hänt osv, rena underrättelsetjänsten här då ju :lol:
(Han hade bara gått över till the dark side dvs Facebook).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Niklas Z »

Mwall skriver under ”Verdi2” på BMW-forumet autopower. Han skrev där i helgen, så det finns nog inget samband med olyckan i Eslöv.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Tonen på forumet

Inlägg av +46 »

För drygt en vecka sedan besökte jag Tesla SC. Väntade i loungen medan de fixade bilen.
Personalen var precis som vid tidigare besök - välkomnande, trevliga och servicefokuserade. Stort tack!
Det som har förändrats med åren är atmosfären och samvaron i loungen. Lite svårt att förklara för dem som inte var med från början. Till exempel så hälsade man med en nick eller ett glatt leende och inte sällan kom man i samspråk med någon bordsgranne.
Idag glider folk in och ut, stirrar blint ner i telefonen eller upp i taket för att inte riskera ögonkontakt med andra i lokalen. Inget fel med det, tycker bara lite synd om dem som aldrig fick uppleva den stämningen som rådde tidigare. Å andra sidan fick jag utan att be om det ta del av ett antal högst privata och ohämmade mobilsamtal.
Så det är inte bara här Forumet som det blåser nya vindar…
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

Den gamla goda tiden. När man ringde SC och de visste vem man var utan att man ens behövde säga nåt. När de aldrig frågade efter bilens VIN eftersom de hade koll på det. När man blev emottagen av någon som öppnade och höll upp dörren med ett vänligt "Hej <förnamn>". Det var tider det.
Utan att veta så antar jag att det inte riktigt är så längre.
Men jag är glad och tacksam att jag har fått uppleva det. Som en sann elbilspionjär.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Den gamla goda tiden. När man ringde SC och de visste vem man var utan att man ens behövde säga nåt. När de aldrig frågade efter bilens VIN eftersom de hade koll på det. När man blev emottagen av någon som öppnade och höll upp dörren med ett vänligt "Hej <förnamn>". Det var tider det.
Utan att veta så antar jag att det inte riktigt är så längre.
Men jag är glad och tacksam att jag har fått uppleva det. Som en sann elbilspionjär.
Osäker på om roten till det är positivt. Själv kände jag likadant men det var för att jag (tvingades) ha så mkt kontakt med SC pga att bilen paja hela tiden att de visste vem jag var. Kanske lika bra att vara anonym när det betyder att man inte har så mkt kontakt med SC, dvs felfri bil :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Legato »

Niklas Z skrev:
Mwall skriver under ”Verdi2” på BMW-forumet autopower. Han skrev där i helgen, så det finns nog inget samband med olyckan i Eslöv.
Mmm, han är även aktiv i Teslaforum på Facebook. Han har som sagt kommit och gått här några ggr med olika nick.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
mati skrev:
Den gamla goda tiden. När man ringde SC och de visste vem man var utan att man ens behövde säga nåt. När de aldrig frågade efter bilens VIN eftersom de hade koll på det. När man blev emottagen av någon som öppnade och höll upp dörren med ett vänligt "Hej <förnamn>". Det var tider det.
Utan att veta så antar jag att det inte riktigt är så längre.
Men jag är glad och tacksam att jag har fått uppleva det. Som en sann elbilspionjär.
Osäker på om roten till det är positivt. Själv kände jag likadant men det var för att jag (tvingades) ha så mkt kontakt med SC pga att bilen paja hela tiden att de visste vem jag var. Kanske lika bra att vara anonym när det betyder att man inte har så mkt kontakt med SC, dvs felfri bil :?
Sant, så är det naturligtvis. Men det funkade så länge SC bara hade ett fåtal kunder att ta hand om. Det ändrades i takt med att fler skaffade Tesla och det var en av anledningarna varför jag sålde min Model S. Bilen strulade lika mycket som tidigare, men man fick inte längre samma kungliga bemötande som tidigare. Det blev raka motsatsen istället.
Ännu bättre är det naturligtvis som du säger, när man aldrig behöver vara i kontakt med någon verkstad eftersom bilen är felfri.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar