Tonen på forumet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tonen på forumet

Inlägg av TiborBlomhall »

Att trådar råkar ibland handla även om annat än trådstartarens fråga får man vänja sig vid. Hellre att det kommer upp några andra ofta intressanta synpunkter innan diskussionen återgår till ursprungliga frågan än att spamma ner tråden med sura varningsmeddelanden om "off topic". Och att fläta isär ett meddelandetråd till två i efterhand är i stort sett övermänskligt krångligt. Så det är ingen större idé att rapportera sådana inlägg.

Personpåhopp däremot ska rapporteras omedelbart!

Ju snabbare jag kan städa bort sånt desto bättre.

Jag håller på med nya funktioner som automatisk karantän om flera har anmält ett inlägg, och att sätta vissa skribenter i karantän, att har man brutit mot reglerna måste sedan ens inlägg godkännas innan publicering. Men det är dock mycket annat mer akut jag måste fixa på sajten. Kommer kanske någon torsdag.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Surfaren »

TiborBlomhall skrev:
Att trådar råkar ibland handla även om annat än trådstartarens fråga får man vänja sig vid. Hellre att det kommer upp några andra ofta intressanta synpunkter innan diskussionen återgår till ursprungliga frågan än att spamma ner tråden med sura varningsmeddelanden om "off topic". Och att fläta isär ett meddelandetråd till två i efterhand är i stort sett övermänskligt krångligt. Så det är ingen större idé att rapportera sådana inlägg.
Jag inser att vi har olika sätt att se på detta. Eftersom jag bara kan trycka på den där knappen och det är du som är moderatorn så får jag nog helt enkelt erkänna mig besegrad och försöka fokusera på något annat helt och hållet.

För den som kanske undrar varför jag verkar så kinkig så ska jag göra en sista ansats att förklara var jag står i såna här frågor. Jag trivs inte alls med den normalisering jag ser, av sämre respekt för andra människor och större behov av att hävda sig själv och föra fram sina åsikter över andras. För mig är det uppenbart att personer som skriver flertalet inlägg utanför ämnet i tråd efter tråd är klart mer intresserade av att få utlopp för sina tankar och åsikter än av att lyssna på andras (eller av att respektera trådskaparens frågeställning). Vissa ägnar sig åt att skriva syrliga kommentarer riktade till enskilda personer, till synes enbart för att försöka göra denna person irriterad eller för att vinna tomma poäng till sitt eget ego. Det är tråkigt att se världen (åtminstone den digitala) gå mer och mer åt det här hållet. Tyvärr tror jag att allt sånt här måste kvävas i sin linda på denna typ av plattform om man inte vill att beteendet ska normaliseras över tid. Men det är möjligt att jag är i minoritet här och då får jag anpassa mig (genom att sluta hänga här alltså, inte genom att ansluta mig till det ovan beskrivna beteendet (med viss ironi då jag med detta inlägg tydligt vill få utlopp för mina tankar och idéer, men i detta fall anser jag det finnas en poäng och det är åtminstone on topic)).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7087
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tonen på forumet

Inlägg av fth »

Jag håller helt med vad gäller personangrepp och påhopp, men off-topic tycker jag är en del av charmen med TCS.

Dom flesta trådar brukar förr eller senare sticka iväg i tangentens riktning utan att det blir otrevlig ton, det tycker jag bara är kul! :)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Tonen på forumet

Inlägg av maccis »

Förstår inte sporten i att dra allting OT.
Gör det helt omöjligt och värdet på forumet är ju noll.
Hur ska man som ny användare kunna hitta nån info? Frågorna kommer ju gång på gång och alla gamla rävar här inne blir dryga (sorry för att jag generaliserar så grovt) och då är man som ny inte så sugen på att ställa fler frågor.


Om det inte ska fortsätta vara klubben för inbördes beundran behöver man kanske skapa några ramar. Eller varför inte skapa en yta där OT uppmuntras för de som gillar de

Mina tankar kring det hela.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tonen på forumet

Inlägg av frippe »

maccis skrev:
Förstår inte sporten i att dra allting OT.
Gör det helt omöjligt och värdet på forumet är ju noll.
Hur ska man som ny användare kunna hitta nån info? Frågorna kommer ju gång på gång och alla gamla rävar här inne blir dryga (sorry för att jag generaliserar så grovt) och då är man som ny inte så sugen på att ställa fler frågor.


Om det inte ska fortsätta vara klubben för inbördes beundran behöver man kanske skapa några ramar. Eller varför inte skapa en yta där OT uppmuntras för de som gillar de Bild

Mina tankar kring det hela.
Enklast att hitta är faktiskt att använda sökfunktionen, antingen här på forumet eller via googlesökning. Det brukar vara bäst.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Tonen på forumet

Inlägg av maccis »

frippe skrev:
maccis skrev:
Förstår inte sporten i att dra allting OT.
Gör det helt omöjligt och värdet på forumet är ju noll.
Hur ska man som ny användare kunna hitta nån info? Frågorna kommer ju gång på gång och alla gamla rävar här inne blir dryga (sorry för att jag generaliserar så grovt) och då är man som ny inte så sugen på att ställa fler frågor.


Om det inte ska fortsätta vara klubben för inbördes beundran behöver man kanske skapa några ramar. Eller varför inte skapa en yta där OT uppmuntras för de som gillar de Bild

Mina tankar kring det hela.
Enklast att hitta är faktiskt att använda sökfunktionen, antingen här på forumet eller via googlesökning. Det brukar vara bäst.
Har man tur hittar man en tråd som är "kort" det vanliga är att man hittar en frågeställning och ett par sidor med OT och ibland finns där kanske ett riktigt svar också Bild
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tonen på forumet

Inlägg av TiborBlomhall »

Problemet med att reglera OT är att om någon nu har skrivit något OT vad ska vi göra?

Skriva massa inlägg om att nej du får inte skriva OT? Det blir otrevligt ton på forumet.

Ska jag rensa bort inläggen? Det blir dels konstigt dels svårt då det kanske kom redan massa svar.

Bästa lösningen än att skriva "För att återgå till ämnet " och så skriver man on topic igen.

Personpåhopp är däremot en helt annan kaka, fattar inte ens hur vissa kan dra det och OT över en kam.

Öht tycker jag att så snart en diskussion börjar handla om personen som skrev något isf det någon skrev kan man börja dra åt sig öronen och anmäla. Redan innan rena personpåhopp. Här diskuterar vi idéer inte personer, liksom. Jag hänger inte med i alla trådar och det blir dålig stämning om pajkastningen har pågått i flera sidor innan forumpolisen anländer.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tonen på forumet

Inlägg av bylund »

Jag hör väl till dem som gärna följer med när något går lite utanför ämnet. För mig är att hålla sig strikt till ämnet utan utvikningar alls lite som att sitta på ett årsmöte där man bara precis följer dagordningen, medan att tillåta viss avvikelse är mer som en konversation. Vill man byta ämne helt skapar man såklart en ny tråd eller använder en mer passande, men att associera vidare från ett ämne gör det ju bara mer intressant och roligt. Annars kan man ju skapa en wiki om det bara handlar om att få fram viss information.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Tonen på forumet

Inlägg av maccis »

På andra forum så finns det fler personer som hjälper till med modereringen.
Det kan tyckas vara lite stelt ibland men ger man allting ett visst slack så funkar det. Ungefär som ett möte, lite OT kan vara ok men med respekt till folks tid så återgår man till mötesagendan.

När det bara är OT så tycker inte jag att man gör forumet en tjänst.
Vi har ju Slack, använd de där chattas de hela dagarna.
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Tonen på forumet

Inlägg av maccis »

Jag är inte så drastisk att jag kommer sluta hänga här men det är svårare att tillgodogöra sig informationen som är bra här pga den är för mkt uppblandad.

Jag vill inte att TCS inte ska självdö som många andra märkesrorum faktiskt gjort.
När det finns ett par eldsjälar som håller ett forum vid liv så funkar det tills de tröttnar. Men det fylls inte på med nya som lägger hela dagarna här för att murarna är för höga.

Fredrik j
Inlägg: 10821
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Fredrik j »

Väldigt många trådar startar ju inte med någon fråga från någon utan är mer av en diskussion runt ett ämne. Är ämnet väldigt brett blir ju även diskussionen ganska bred. Alla dom trådarna som handlar om konkurrenter till tesla t.ex. Polestar2, Porsche taycan, Audi e-tron med flera. Ingen tydlig frågeställning som ska besvaras och sen kan man stänga tråden. Aktien Tesla är också en tråd som kan glida iväg.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Tonen på forumet

Inlägg av dd88 »

TiborBlomhall skrev:
Problemet med att reglera OT är att om någon nu har skrivit något OT vad ska vi göra?

Skriva massa inlägg om att nej du får inte skriva OT? Det blir otrevligt ton på forumet.

Ska jag rensa bort inläggen? Det blir dels konstigt dels svårt då det kanske kom redan massa svar.

Bästa lösningen än att skriva "För att återgå till ämnet " och så skriver man on topic igen.

Personpåhopp är däremot en helt annan kaka, fattar inte ens hur vissa kan dra det och OT över en kam.

Öht tycker jag att så snart en diskussion börjar handla om personen som skrev något isf det någon skrev kan man börja dra åt sig öronen och anmäla. Redan innan rena personpåhopp. Här diskuterar vi idéer inte personer, liksom. Jag hänger inte med i alla trådar och det blir dålig stämning om pajkastningen har pågått i flera sidor innan forumpolisen anländer.
Låt trådskaparen tagga tråden med ”seriös”, är den taggad med detta så är det lättare att ta bort allt som sticker iväg och det sätter även en förväntan både från skribent och läsare.

Funkar bra på Reddit:


Andra bra funktioner är ”bäst svar” (oftast lösningen på ett problem eller ett bra förklarande svar i en frågeställning) samt ”löst”.

Finns redan ett röst-system som kan utnyttjas till detta.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mans71 »

mati skrev:
För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.

Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;
bylund skrev:
Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Det finns några saker som skiljer det här forumet från andra märkesforum. För det första så är det (fortfarande) okej att diskutera andra bilar än Tesla. Även om icke-Tesla-trådarna allt oftare blir nedskräpade av personer som inte förstår att det finns folk som inte vill eller kan ha en Tesla.
Håller med. Sen kan jag tycka att det ofta skapas en höna av en fjäder. Ta ex PS2 diskussionen om motoriserad laddlucka vs motoriserad baklucka, grillens vara eller icke vara är en annan sak. Bara för att man säger att man föredrar det ena eller det andra betyder det kanske inte att det är en avgörande fråga om ett potentiellt bilköp eller ej för personen ifråga. Men det tolkas ofta som det.

Sen har jag precis som Bylund inget problem med att trådarna blir lite OT.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tonen på forumet

Inlägg av frippe »

Det där med OT i trådar är väl lite blandat och beror mycket på hur trådarna startar. Vissa trådar startar med en direkt fråga, då är det väl lite taskigt att gå OT innan frågan är besvarad, men efter så kan tråden spinna iväg på något som kopplar till trådens start men som uppstått under tiden.

Vissa trådar startar som en mer allmän diskussion om ett tema, där är det svårt att avgöra vad som är OT eller inte. Och där tycker jag det är ok att de går iväg i olika riktningar. Annars blir det lätt stelbent.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Tonen på forumet

Inlägg av TeslaTissel »

mans71 skrev:
mati skrev:
För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.

Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;
bylund skrev:
Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
BRA så stämningen har blivit bättre?

Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.

Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.

HOPPAS JAG ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA? :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tonen på forumet

Inlägg av taliz »

Såklart! :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tonen på forumet

Inlägg av nek0 »

TeslaTissel skrev:
mans71 skrev:
mati skrev:
För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.

Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;
bylund skrev:
Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
BRA så stämningen har blivit bättre?

Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.

Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.

HOPPAS JAG ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA? :D
Alltid :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

TeslaTissel skrev:
mans71 skrev:
mati skrev:
För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.

Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;
bylund skrev:
Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
BRA så stämningen har blivit bättre?

Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.

Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.

HOPPAS JAG ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA? :D
Ja självklart, du måste ju hålla oss uppdaterade om träffar med banåkning ju ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Tonen på forumet

Inlägg av TeslaTissel »

Bjelke skrev:
TeslaTissel skrev:
mans71 skrev:
mati skrev:
För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat. :lol:
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.

Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;
bylund skrev:
Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
BRA så stämningen har blivit bättre?

Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.

Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.

HOPPAS JAG ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA? :D
Ja självklart, du måste ju hålla oss uppdaterade om träffar med banåkning ju ;)
:D Just ja, 22 augusti är vi välkomna till GTR Motorpark igen! Jag återkommer om detaljerna.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

Både jag och sambon vill iaf, om inte vädret blir för dåligt då :)
Vi tar också med oss vår goda ton från forumet såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

Nu är jag tillbaka lite försiktigt här på forumet och försöker hålla mig i från de värst inläggen så gott jag kan. Tyvärr gick det inte lång tid innan någon anklagar mig för att jag vill döda alla äldre bara för att jag påstår att jordens befolknings ökning håller på att avta. Jag har anmält inlägget och hoppas att personen tar bort det.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Kriper »

Synnerligen klumpigt sätt att bemöta ditt sakliga resonemang. Sådana kommentarer hör hemma på Flashback.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Lyssnar nu ikapp podden som Jonas Gardell och Mark Levengood har. Mark berättade att han, när han på Twitter skrev en sak, fick denna kommentar (OBS! fula ord!):
-Du ska bara hålla tyst och suga din pojkväns kuk!
Mark: -Du ditt lilla troll, håll dig undan solen, annars spricker du!
Trollet: -Den kommentaren visar bara hur omogen du är!

;) Sånt går ju inte att bemöta! Det är Donald Trumpnivå på det.

Tyvärr händer det då och då att vi får den sortens ordväxlingar här på TSC också... :cry:
Skriv svar