Fler positiva artiklar eftersökes!

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Fler positiva artiklar eftersökes!

Inlägg av mati »

Glassbilen kom precis och stannade precis utanför dörren. Eftersom ingen annan bor här omkring så kändes det väldigt lyxigt såhär lagom sent på kvällen. En hel glassbil bara för oss. Det blev dubbelnougat för mig, och vovvarna fick hund-glass med älg-, lever- och laxsmak. Hmmmmm så gott. Det blir inte så mycket bättre. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 670
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Fler positiva artiklar eftersökes!

Inlägg av Elix747 »

Lite mer glada Tesla artiklar behövs :D
Idag fyller vår M3 LR AWD 1 år! Det har blivit 3641 mil, 7017 kWh och snitt, 193Wh/km. Laddning mest hemma, men också 38 laddningar på Superchargers.
Hittills nästan helt problemfri. Inga driftstörningar, men lite småfix som Tesla fixat. Tex justering av dörr för täthet mot list. Monterade stänkskydd fram själv och lite stenskottsfilm på trösklar och hjulhus kant.

Det var roligt att vara ganska tidigt ute i Sverige med ny modell, många som ville titta. Det är nu ca 6000 M3 ute på vägarna. Och om jag får det rätt så är det ungefär dubbelt så många Tesla på vägarna idag som för 1 år sedan.

Första resan gick samma kväll till Ulricehamn för mysig middag på restaurang och laddning på SuC. Då vara bara några CCS uttag, så jag fick parkera om lite innan jag fick igång laddning. (Se bild nedan).

Ett annat roligt bil minne är när vi fick skjuts i Frankrike av Francois i sin Citroën 2CV. Vår tesla syns i bakgrunden på bilden. Att få åka denna klassiker blev fin kontrast mot teslan. Tror nog inte att M3 blir lika klassisk, men man vet ju inte. Den är ju ändå lite speciell. Kanske Model S blir en riktig klassiker.

Man glömmer fort hur det är att köra vanlig bil. Tesla one pedal driving är ju helt fantastiskt. Har insett att det är lätt att glömma handbroms och att stänga av. Gick iväg från kompisens hybrid (motorn stoppade när jag parkerade) , varpå han frågade om jag inte skall stänga av. Varför skall man ha en stänga av knapp? Är ju en fråga som man lätt undrar.

Det var mycket snack om stänkskydd, lackfel, leveranser och annat Tesla. Lite annat idag.

Kör försiktigt med era bilar och hälsa gärna i trafiken.
98E91549-359A-4F10-AD0A-69AB41FFDB60.jpeg
/M
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Skriv svar