Spegel på väggen där...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Spegel på väggen där...

Inlägg av Pontus »

Nu när man sitter hemma för mycket så fick jag för mig att fixa Netflix till en gammal TV. Så det blev en Raspberry Pi 3B+.
Då började jag igen fundera på en smart spegel med Touch, kanske inte en bra idé på en spegel, men första frågan då blev ju vad ska man köra på den för att kunna komma åt bilen på smidigt sätt. Några tips idéer?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Spegel på väggen där...

Inlägg av Remuz »

Pontus skrev:
Nu när man sitter hemma för mycket så fick jag för mig att fixa Netflix till en gammal TV. Så det blev en Raspberry Pi 3B+.
Då började jag igen fundera på en smart spegel med Touch, kanske inte en bra idé på en spegel, men första frågan då blev ju vad ska man köra på den för att kunna komma åt bilen på smidigt sätt. Några tips idéer?
Det är ganska enkelt att skriva egen kod för att komma åt bilen smidigt. Jag gjorde det på min PI för att kunna plotta laddkurvor innan ABRP hade fått en funktionen. Min poäng med detta är att inte välja vad du kör på PI efter hur du vill prata med bilen. Det är enkelt REST JSON som kommer funka fint i alla miljöer.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Spegel på väggen där...

Inlägg av Pontus »

Remuz skrev:
Pontus skrev:
Nu när man sitter hemma för mycket så fick jag för mig att fixa Netflix till en gammal TV. Så det blev en Raspberry Pi 3B+.
Då började jag igen fundera på en smart spegel med Touch, kanske inte en bra idé på en spegel, men första frågan då blev ju vad ska man köra på den för att kunna komma åt bilen på smidigt sätt. Några tips idéer?
Det är ganska enkelt att skriva egen kod för att komma åt bilen smidigt. Jag gjorde det på min PI för att kunna plotta laddkurvor innan ABRP hade fått en funktionen. Min poäng med detta är att inte välja vad du kör på PI efter hur du vill prata med bilen. Det är enkelt REST JSON som kommer funka fint i alla miljöer.
Vet inte om jag har så mycket tid. Skulle nöja mig med om jag kunde köra följande på spegeln:
- Teslas app
- Sonos app
- IKEAs Home Smart app
- Amazon Alexa App
- Väder app
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Spegel på väggen där...

Inlägg av Hok »

En kille på ett annat forum använder
https://magicmirror.builders/
för att bland annat få status från sin Model 3.

Har tyvärr ingen egen erfarenhet men kan vara någonstans att börja i alla fall.

Edit: Han använder
https://github.com/denverquane/MMM-Teslamate för att få information från Teslan.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Spegel på väggen där...

Inlägg av Pontus »

Hok skrev:
En kille på ett annat forum använder
https://magicmirror.builders/
för att bland annat få status från sin Model 3.

Har tyvärr ingen egen erfarenhet men kan vara någonstans att börja i alla fall.

Edit: Han använder
https://github.com/denverquane/MMM-Teslamate för att få information från Teslan.
Tackar ska kolla detta så fort jag har tid.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar