Folding@home

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Folding@home

Inlägg av nek0 »

Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Folding@home

Inlägg av LasseTM »

Har dom löst problemet med work load?
Flera på Sweclockers.com klagar på att deras dator står på men dom får inget arbete, foldings servrar hinner inte med.
Vilket är en bra grej men innan det är löst är det ingen poäng att låta en dator stå på 24 timmar när den jobbar 1 eller 2
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Folding@home

Inlägg av nek0 »

LasseTM skrev:
Har dom löst problemet med work load?
Flera på Sweclockers.com klagar på att deras dator står på men dom får inget arbete, foldings servrar hinner inte med.
Vilket är en bra grej men innan det är löst är det ingen poäng att låta en dator stå på 24 timmar när den jobbar 1 eller 2
Vet inte . Min dator är ändå 24/7 på så det spelar ingen roll. Just nu jobbar den för fullt
folding.jpg
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Folding@home

Inlägg av LasseTM »

Min dator får i stort sett ingen last, min 3950X används inte ens och mitt 2080 går på 1/20 fart.

Bild
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Folding@home

Inlägg av Teslaspolen »

Mitt är lite udda, stationära datorn får någon WU lite sporadiskt, medans min laptop, som är högljudd som de flesta, går nästan 24/7 på både CPU och GPU. Synd att det inte var tvärt om!

För övrigt är detta ett toppen sätt att värma upp ett rum, om alternativet är förbränning eller vanligt elelement. Har hållit på i flera år med F@H som hållit källaren från iskall. :)

Hm, vi har ju en massa datorkraft i bilarna nu också, speciellt med MCU2 och dess grafikchip...
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Folding@home

Inlägg av Hedman »

Hade samma bekymmer hemma, För mig hjälpte det att rensa pågående jobb under appdata.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Folding@home

Inlägg av fth »

Teslaspolen skrev:
Hm, vi har ju en massa datorkraft i bilarna nu också, speciellt med MCU2 och dess grafikchip...
FSD-datorn borde väl vara idealisk för F@H?

Tesla borde porta en klient och göra det möjligt att bidra närhelst bilen idlar och har tillräcklig SoC, kanske "betala" med SuC-kredit?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Folding@home

Inlägg av fth »

fth skrev:
Teslaspolen skrev:
Hm, vi har ju en massa datorkraft i bilarna nu också, speciellt med MCU2 och dess grafikchip...
FSD-datorn borde väl vara idealisk för F@H?

Tesla borde porta en klient och göra det möjligt att bidra närhelst bilen idlar och har tillräcklig SoC, kanske "betala" med SuC-kredit?

/fth
Jag tweetade Tesla/Elon med ett förslag, får se om dom/han svarar :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Folding@home

Inlägg av LasseTM »

Hedman skrev:
Hade samma bekymmer hemma, För mig hjälpte det att rensa pågående jobb under appdata.
Vart hittar du detta?
Min dator har stått på nu sedan mitt förra inlägg har fortfarande inte fått ett enda jobb :/
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
micke_r
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 26 jul 2019 21:13

Re: Folding@home

Inlägg av micke_r »

LasseTM skrev:
Hedman skrev:
Hade samma bekymmer hemma, För mig hjälpte det att rensa pågående jobb under appdata.
Vart hittar du detta?
Min dator har stått på nu sedan mitt förra inlägg har fortfarande inte fått ett enda jobb :/
Det tar tid mellan att jobben kommer in men rätt vad det är så hoppar datorn igång och börjar vika.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Folding@home

Inlägg av LasseTM »

Nu jäklar jobbar både cpu och gpu 100% samtidigt härliga 7-800w värme som hoppar ur min burk.
Synd att solen snart går ner då jag tänkt att folda så länge jag har "gratis el" från mina solpaneler.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Folding@home

Inlägg av nek0 »

micke_r skrev:
LasseTM skrev:
Hedman skrev:
Hade samma bekymmer hemma, För mig hjälpte det att rensa pågående jobb under appdata.
Vart hittar du detta?
Min dator har stått på nu sedan mitt förra inlägg har fortfarande inte fått ett enda jobb :/
Det tar tid mellan att jobben kommer in men rätt vad det är så hoppar datorn igång och börjar vika.
Min har vilat några timmar och har nu börjat på nästa "jobb"
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Folding@home

Inlägg av themax »

fth skrev:
fth skrev:
Teslaspolen skrev:
Hm, vi har ju en massa datorkraft i bilarna nu också, speciellt med MCU2 och dess grafikchip...
FSD-datorn borde väl vara idealisk för F@H?

Tesla borde porta en klient och göra det möjligt att bidra närhelst bilen idlar och har tillräcklig SoC, kanske "betala" med SuC-kredit?

/fth
Jag tweetade Tesla/Elon med ett förslag, får se om dom/han svarar :D

/fth
Det är bra. Jag har ett "patent pending" på området så det vore bra om det kom till användning :-)
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Folding@home

Inlägg av fth »

themax skrev:
Det är bra. Jag har ett "patent pending" på området så det vore bra om det kom till användning :-)
Låter spännande, kan du utveckla lite, eller riskerar du patentet då? ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Folding@home

Inlägg av themax »

fth skrev:
themax skrev:
Det är bra. Jag har ett "patent pending" på området så det vore bra om det kom till användning :-)
Låter spännande, kan du utveckla lite, eller riskerar du patentet då? ;)

/fth
Tja, det är ju inskickat sedan över ett år tillbaka och därmed lär det dröja över ett år till innan det är sökbart i databaserna också, men i korthet är det ett patent för en nätverksnod som kollar vilken kapacitet du har i fråga om GPU, SoC och mobilt nätverk i din bil, och kan efter det erbjuda din GPU/HW#’s beräkningskapacitet till edge compute. Om du vill.

Själva texten till patentet är 10 tättskrivna sidor och innehåller betydligt mer, men det är kärnan i patentet.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar