Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Moderator: Redaktion
Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Nissan Leaf är en hyfsat stor bil, kan fungera som första bil för den lilla familjen, som inte har behov att åka +20 mil särskilt ofta.
Nu när priserna sjunker under 200.000kr är den inom budget för många.
Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr.
Miltal
7 500 - 7 999
ttps://www.blocket.se/annons/stockholm/nissan_ ... i/89988183
Nu när priserna sjunker under 200.000kr är den inom budget för många.
Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr.
Miltal
7 500 - 7 999
ttps://www.blocket.se/annons/stockholm/nissan_ ... i/89988183
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
https://bit.ly/3gmgNttheldiggrisen skrev:Hur mycket blir det i €?
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
För en gångs skull pratar Zalman om bilar i SEK som faktiskt finns att köpa i Sverige. Han har har dessutom rätt, annonserna för nya Leaf börjar nu vid 200 tkr.
Det konstiga är att den gamla Leafen fortfarabde är så dyr relativt sett och den nya så billig. Har Norgeexporten upphört?
Det konstiga är att den gamla Leafen fortfarabde är så dyr relativt sett och den nya så billig. Har Norgeexporten upphört?
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
Blev sugen på att uppgradera leafen, men denna bil verkar ha varit registrerad som taxi tidigare, vilket nog sänker andrahandsvärdet en del.
Elbilist sedan 2014
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
Norska kronan är billig nu pga oljepriset fall, så exporten till Norge än nog liten nu.HenrikC skrev:För en gångs skull pratar Zalman om bilar i SEK som faktiskt finns att köpa i Sverige. Han har har dessutom rätt, annonserna för nya Leaf börjar nu vid 200 tkr.
Det konstiga är att den gamla Leafen fortfarabde är så dyr relativt sett och den nya så billig. Har Norgeexporten upphört?
Dessutom har många Leaf ägare bytt till en Skoda Citigo/Renault Zoe så det finns många Leaf bilar till salu nu.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
Exempel på en Nissan Leaf 40kWh för 189.900kr.
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/90123099
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/90123099
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 199.900kr
Ännu en fd taxi.Zalman3 skrev:Exempel på en Nissan Leaf 40kWh för 189.900kr.
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/90123099
Elbilist sedan 2014
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Syrran är sugen att köpa en Leaf 40kWh för 190.000kr.
Ni som har en Leaf 40kWh, är ni nöjda?
Och hur lång är räckvidden sommar/vinter?
Ni som har en Leaf 40kWh, är ni nöjda?
Och hur lång är räckvidden sommar/vinter?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Noll problem än så länge med mitt ganska tidiga exemplar. Batteriet degraderas i långsam takt och appen är värdelös.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Från 10 mil på vintern i dåliga förhållanden upp till 25 mil på sommaren med bra förhållanden om man undviker motorvägZalman3 skrev:Syrran är sugen att köpa en Leaf 40kWh för 190.000kr.
Ni som har en Leaf 40kWh, är ni nöjda?
Och hur lång är räckvidden sommar/vinter?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Som jag brukar säga när jag får frågan om jag är nöjd med den Leaf jag åker i.
Det är inget fel på bilen, däremot har den egenskaper som jag inte uppskattar som;
Tycker inte om motorväg, drar många elektroner där samt att batteriet blir varmt vid upprepade laddningar
En app som om den går igång är otroligt långsam
Ett satans j-a plingande i bilen
En ACC som oftast kräver manuell handpåläggning, första bilen på 20 år jag inte bara ställt in gradantalet och inte rört sen...
Men tekniskt har jag inte haft något problem med bilen på nästan 2 år nu, fick 12-voltsbatteriet bytt efter 6 månader när det la av, men det var ett batteri i en batch från fabriken som var dåligt.
Räckviddsmässigt så fungerar det i 99 dagar av 100 för mig. Det jag laddar på jobbet räcker hem och tillbaka dit.
Men det blir ingen till Leaf för mig i alla fall.
Det är inget fel på bilen, däremot har den egenskaper som jag inte uppskattar som;
Tycker inte om motorväg, drar många elektroner där samt att batteriet blir varmt vid upprepade laddningar
En app som om den går igång är otroligt långsam
Ett satans j-a plingande i bilen
En ACC som oftast kräver manuell handpåläggning, första bilen på 20 år jag inte bara ställt in gradantalet och inte rört sen...
Men tekniskt har jag inte haft något problem med bilen på nästan 2 år nu, fick 12-voltsbatteriet bytt efter 6 månader när det la av, men det var ett batteri i en batch från fabriken som var dåligt.
Räckviddsmässigt så fungerar det i 99 dagar av 100 för mig. Det jag laddar på jobbet räcker hem och tillbaka dit.
Men det blir ingen till Leaf för mig i alla fall.
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Varför blir det inte en Leaf 62kWh nästa gång?Erxon skrev:Som jag brukar säga när jag får frågan om jag är nöjd med den Leaf jag åker i.
Det är inget fel på bilen, däremot har den egenskaper som jag inte uppskattar som;
Tycker inte om motorväg, drar många elektroner där samt att batteriet blir varmt vid upprepade laddningar
En app som om den går igång är otroligt långsam
Ett satans j-a plingande i bilen
En ACC som oftast kräver manuell handpåläggning, första bilen på 20 år jag inte bara ställt in gradantalet och inte rört sen...
Men tekniskt har jag inte haft något problem med bilen på nästan 2 år nu, fick 12-voltsbatteriet bytt efter 6 månader när det la av, men det var ett batteri i en batch från fabriken som var dåligt.
Räckviddsmässigt så fungerar det i 99 dagar av 100 för mig. Det jag laddar på jobbet räcker hem och tillbaka dit.
Men det blir ingen till Leaf för mig i alla fall.
Tesla Björn visar ju att Leaf 62kWh går att ladda i 72kW och att snabbladda verkar funka hyfsat på långfärd eftersom batteriet hinner kyla ner sig eftersom man laddar så sällan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5516
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Som amerikanarna brukar säga- ”enough is enough”. Känner igen känslan från förr när jag köpte SAAB en gång för mycket....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Räckvidd är inte allt. Jag stör mig mest på ACC:n, förstår verkligen inte varför Nissan inte fixar det.Zalman3 skrev:Varför blir det inte en Leaf 62kWh nästa gång?
Tesla Björn visar ju att Leaf 62kWh går att ladda i 72kW och att snabbladda verkar funka hyfsat på långfärd eftersom batteriet hinner kyla ner sig eftersom man laddar så sällan.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Laddningen gick ofta i 20-30kW. Känns lite fel att köpa en 62a(52 tillgängligt) då konstruktionen är 10år gammal och med tanke på priset. Nästan svårt att komma på ett sämre elbilsköp i den prisklassen. Men smaken är som baken.Zalman3 skrev:Varför blir det inte en Leaf 62kWh nästa gång?Erxon skrev:Som jag brukar säga när jag får frågan om jag är nöjd med den Leaf jag åker i.
Det är inget fel på bilen, däremot har den egenskaper som jag inte uppskattar som;
Tycker inte om motorväg, drar många elektroner där samt att batteriet blir varmt vid upprepade laddningar
En app som om den går igång är otroligt långsam
Ett satans j-a plingande i bilen
En ACC som oftast kräver manuell handpåläggning, första bilen på 20 år jag inte bara ställt in gradantalet och inte rört sen...
Men tekniskt har jag inte haft något problem med bilen på nästan 2 år nu, fick 12-voltsbatteriet bytt efter 6 månader när det la av, men det var ett batteri i en batch från fabriken som var dåligt.
Räckviddsmässigt så fungerar det i 99 dagar av 100 för mig. Det jag laddar på jobbet räcker hem och tillbaka dit.
Men det blir ingen till Leaf för mig i alla fall.
Tesla Björn visar ju att Leaf 62kWh går att ladda i 72kW och att snabbladda verkar funka hyfsat på långfärd eftersom batteriet hinner kyla ner sig eftersom man laddar så sällan.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Nissan Leaf 40 kWh för 189.900kr
Zalman3 skrev:Varför blir det inte en Leaf 62kWh nästa gång?Erxon skrev:Som jag brukar säga när jag får frågan om jag är nöjd med den Leaf jag åker i.
Det är inget fel på bilen, däremot har den egenskaper som jag inte uppskattar som;
Tycker inte om motorväg, drar många elektroner där samt att batteriet blir varmt vid upprepade laddningar
En app som om den går igång är otroligt långsam
Ett satans j-a plingande i bilen
En ACC som oftast kräver manuell handpåläggning, första bilen på 20 år jag inte bara ställt in gradantalet och inte rört sen...
Men tekniskt har jag inte haft något problem med bilen på nästan 2 år nu, fick 12-voltsbatteriet bytt efter 6 månader när det la av, men det var ett batteri i en batch från fabriken som var dåligt.
Räckviddsmässigt så fungerar det i 99 dagar av 100 för mig. Det jag laddar på jobbet räcker hem och tillbaka dit.
Men det blir ingen till Leaf för mig i alla fall.
Även om den har ett större batteri som skulle minska på motorvägsproblemet så har den inte CCS eller 3-fas.
Samt samma "eminenta" klimatanläggning... så ett större batteri är inte den optimala lösningen för denna bil
Tesla Björn visar ju att Leaf 62kWh går att ladda i 72kW och att snabbladda verkar funka hyfsat på långfärd eftersom batteriet hinner kyla ner sig eftersom man laddar så sällan.