Övrig humor

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Övrig humor

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
mati skrev:
themax skrev:
Hej!
Nu är vi en bit över 100 pers, gäller att alla bjuder in så många vi kan. Ju mer vi blir desto snabbare går det att bli en hotande och kraftfull maktfaktor, även om det skulle vara kul att krascha transformatorer eller ett och annat ställverk eller nåt. BildBild
Ha det gott
Jaha, oj, 100 personer stänger av elen samtidigt. Så många. Det blir bra det. Kommer skapa kaos, garanterat.
...
Not.
Cascading blackout direkt! :lol:
Jajamän. Lasse i Lund släcker ljuset, och Kalle i Kiruna och Oskar i Oskarshamn också, och några till. Och baaam havererar halva elnätet. Det är precis så det fungerar. Tänk vilket kaos man skapar varje gång man avslutar en snabbladdningssession. Från 200kW till noll på några sekunder. Det finns ju ingen transformator i världen som klarar detta. Och frekvensen i elnätet ökar med flera Hertz direkt. Hmmmm.... :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7316
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Övrig humor

Inlägg av TiborBlomhall »

themax skrev:
TiborBlomhall skrev:
"This content isn't available at the moment
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people or changed who can see it, or it's been deleted."
Ah. Privat grupp på inbjudan ... Nåväl, gruppen heter "Vi som stänger av elen 5min o skapar kaos". Det ska stängas av el på samma sekund för att sänka Sveriges elnät ...
Vi som hatar utvecklingen och inser att man inte kan göra något mer än att betala elräkningen o se glad ut.
Vi måste bli hörda och det är uppror som är enda språk man förstår i Rosenbad. En kort avstängning av elen om vi är många skapar enorma problem och kanske börjar någon lyssna lite mer...
... och...
Hej!
Nu är vi en bit över 100 pers, gäller att alla bjuder in så många vi kan. Ju mer vi blir desto snabbare går det att bli en hotande och kraftfull maktfaktor, även om det skulle vara kul att krascha transformatorer eller ett och annat ställverk eller nåt. BildBild
Ha det gott
Så vi kommer inte att diskutera varför just du har blivit privat inbjuden? ;) ;) ;)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Övrig humor

Inlägg av themax »

TiborBlomhall skrev:
Så vi kommer inte att diskutera varför just du har blivit privat inbjuden? ;) ;) ;)
BildBildBildBild

Kom från en kollega som tidigare var petrolhead och gick med i allehanda anti-elbilsgrupper (ja, även BU2.0). Tills han köpte en Twizy … Han får fortfarande väldigt roliga inbjudningar från dessa grupper, och vi skrattar varje gång. Men denna grupp tar nog priset hittills.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Övrig humor

Inlägg av wannabee »

https://www.dagensps.se/bors-finans/mak ... o-minuter/
Det framgår då att Musk tidigare i år använt sin privatjet för en flygning på 35 mil mellan San Jose och San Francisco i USA. En mycket kort resa som varade i totalt nio minuter och nu väcker ont blod på Twitter.
Många tycker också att Musk kunde ha tagit bilen. Särskilt som motsvarande sträcka bilvägen hade tagit honom fyrtio minuter. Med eller utan Tesla.
Jag får nog säga att en Tesla går ganska snabbt om den kan köra 35 mil på 40 minuter = 525 km/h jag trodde inte de hade fri fart på motorvägen i USA...
Och planet flög ungefär 4 gånger snabbare, så det bör ha blivit en ordentlig ljudbang när det passerade ljudvallen..


Avståndet kan nog i själva verket ha varit 35 miles och det är verkligen inte samma sak som 35 mil

https://www.google.com/amp/s/nypost.com ... trage/amp/

Musks resa är ju inte värre än när Gustav Fridolin fick regeringsplanet att flyga mellan Arlanda och Bromma och han var ju då miljöpartist. Han tyckte då att det inte var hans sak att ta reda på var planet stod parkerat någonstans innan han beordrade fram det, uten verkar ha tyckt att Försvarsmakten inte borde följt hans begäran.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20220824-184345_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Jag kommer aldrig köpa en bil med pekskärm.
En gammal hederlig varningslampa duger gott!
Screenshot_20220824-212854_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7316
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Övrig humor

Inlägg av TiborBlomhall »

Vilken av dem varnar för trasig varningslampa? :lol:
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

TiborBlomhall skrev:
Vilken av dem varnar för trasig varningslampa? :lol:
1. Angående trasig varningslampa.
Har en Valtra N101 där laddningen slutat fungera.
Ringer Lantmännen Maskin för att få råd.
De säger, har varningslampan för laddning gått sönder, då slutar generatorn att ladda.
Så byt varningslampa!

2. Åkte med en kompis i hans gamla Mitsubishi.
Till min fasa ser jag att han tejpat över varningslampan för lågt oljetryck!
När jag påtalar att det inte är så smart att tejpa över oljetryckslampan, säger han att det inte är någon fara.
Tydligen är oljetryck och oljenivå givarna kopplade till samma varningslampa.
Och han påstår att givaren för oljenivån falsklarmar.
Men att det inte är någon fara, eftersom han har koll på oljenivån.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Fördelen med low tech.
Screenshot_20220826-224503_Facebook.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20220827-074520_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20220827-163015_Gallery.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20220831-003851_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Aida
Inlägg: 962
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Övrig humor

Inlägg av Aida »

wannabee skrev:
https://www.dagensps.se/bors-finans/mak ... o-minuter/
Det framgår då att Musk tidigare i år använt sin privatjet för en flygning på 35 mil mellan San Jose och San Francisco i USA. En mycket kort resa som varade i totalt nio minuter och nu väcker ont blod på Twitter.
Många tycker också att Musk kunde ha tagit bilen. Särskilt som motsvarande sträcka bilvägen hade tagit honom fyrtio minuter. Med eller utan Tesla.
Jag får nog säga att en Tesla går ganska snabbt om den kan köra 35 mil på 40 minuter = 525 km/h jag trodde inte de hade fri fart på motorvägen i USA...
Och planet flög ungefär 4 gånger snabbare, så det bör ha blivit en ordentlig ljudbang när det passerade ljudvallen..


Avståndet kan nog i själva verket ha varit 35 miles och det är verkligen inte samma sak som 35 mil

https://www.google.com/amp/s/nypost.com ... trage/amp/

Musks resa är ju inte värre än när Gustav Fridolin fick regeringsplanet att flyga mellan Arlanda och Bromma och han var ju då miljöpartist. Han tyckte då att det inte var hans sak att ta reda på var planet stod parkerat någonstans innan han beordrade fram det, uten verkar ha tyckt att Försvarsmakten inte borde följt hans begäran.

Nu försvann humorn i det hela men jag gillar inte desinformation. Det är ju inte riktigt så det var? Fridolin skulle resa och SÄPO bestämde att regeringsflyget skulle användas istället för annat transportmedel.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

0-02-05-ecdc2650cc4dd820b557bfed4592d7bd8c244648c04773508bff69239c476a07_eb3ad21172f4b043.jpg
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: Övrig humor

Inlägg av Kevork »

GridArt_20220902_064321598.jpg
Nect
elbilist
Inlägg: 1585
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Övrig humor

Inlägg av Nect »

Kevork skrev:
GridArt_20220902_064321598.jpg
Ja vi har alltid sett ner på SE3-4.

:lol:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Övrig humor

Inlägg av JoeMad »

Nect skrev:
Kevork skrev:
GridArt_20220902_064321598.jpg
Ja vi har alltid sett ner på SE3-4.

:lol:

Ha ha, ja det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst :lol:
Audi Q8 e-tron 55 -24
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

WMD=Massförstörelsevapen.
Screenshot_20220903-071808_Gallery.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

Aftonbladets elexpert uttalar sig om gaspriset! :lol:
Screenshot_20220903-082111_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Övrig humor

Inlägg av Zalman3 »

aVBjqa1z_700w_0.jpg
Rysk taktik!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: Övrig humor

Inlägg av Kevork »

GridArt_20220905_084703320.jpg
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Övrig humor

Inlägg av wannabee »

Aida skrev:
wannabee skrev:
https://www.dagensps.se/bors-finans/mak ... o-minuter/
Det framgår då att Musk tidigare i år använt sin privatjet för en flygning på 35 mil mellan San Jose och San Francisco i USA. En mycket kort resa som varade i totalt nio minuter och nu väcker ont blod på Twitter.
Många tycker också att Musk kunde ha tagit bilen. Särskilt som motsvarande sträcka bilvägen hade tagit honom fyrtio minuter. Med eller utan Tesla.
Jag får nog säga att en Tesla går ganska snabbt om den kan köra 35 mil på 40 minuter = 525 km/h jag trodde inte de hade fri fart på motorvägen i USA...
Och planet flög ungefär 4 gånger snabbare, så det bör ha blivit en ordentlig ljudbang när det passerade ljudvallen..


Avståndet kan nog i själva verket ha varit 35 miles och det är verkligen inte samma sak som 35 mil

https://www.google.com/amp/s/nypost.com ... trage/amp/

Musks resa är ju inte värre än när Gustav Fridolin fick regeringsplanet att flyga mellan Arlanda och Bromma och han var ju då miljöpartist. Han tyckte då att det inte var hans sak att ta reda på var planet stod parkerat någonstans innan han beordrade fram det, uten verkar ha tyckt att Försvarsmakten inte borde följt hans begäran.

Nu försvann humorn i det hela men jag gillar inte desinformation. Det är ju inte riktigt så det var? Fridolin skulle resa och SÄPO bestämde att regeringsflyget skulle användas istället för annat transportmedel.

Jasså var det Säpo som bestämde? Varför Ljuger då Fridolin och säger att det var Försvarsmakten som bestämde?

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se ... ill-bromma

Det verkar som om det är du som kommer med desinformation (om nu inte Fridolin ljuger)
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 938
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Övrig humor

Inlägg av agehall »

Jag tycker det är enorm humor att detta inträffade pga MP, men tar man ett steg tillbaka är det inte jättekonstigt att det blev som det blev.

Politiker X säger till sin stab ”Jag behöver ta mig från Bromma till Bryssel”. Staben vidarebefordrar detta till ”resebyrån” som vars uppdrag är att lösa just Bromma-Bryssel. Resebyrån i detta fall är försvarsmakten som ansvarar för regeringsflygplanet. Det är viktigt att förstå att försvarsmakten här inte har något som helst uppdrag att ifrågasätta de beställningar de får in - de ser bara till att lösa dessa. Det kan ju faktiskt finnas skäl till varför någon enbart kan resa från Bromma men inte Arlanda (eller tvärt om).

För att undvika detta, skulle någon i politikerns stab ha ifrågasatt den specifika beställningen ”Bromma” och sett till att den ändrats till något som öppnade för att resan kunde ske från antingen Bromma eller Arlanda.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Övrig humor

Inlägg av wannabee »

agehall skrev:
Jag tycker det är enorm humor att detta inträffade pga MP, men tar man ett steg tillbaka är det inte jättekonstigt att det blev som det blev.

Politiker X säger till sin stab ”Jag behöver ta mig från Bromma till Bryssel”. Staben vidarebefordrar detta till ”resebyrån” som vars uppdrag är att lösa just Bromma-Bryssel. Resebyrån i detta fall är försvarsmakten som ansvarar för regeringsflygplanet. Det är viktigt att förstå att försvarsmakten här inte har något som helst uppdrag att ifrågasätta de beställningar de får in - de ser bara till att lösa dessa. Det kan ju faktiskt finnas skäl till varför någon enbart kan resa från Bromma men inte Arlanda (eller tvärt om).

För att undvika detta, skulle någon i politikerns stab ha ifrågasatt den specifika beställningen ”Bromma” och sett till att den ändrats till något som öppnade för att resan kunde ske från antingen Bromma eller Arlanda.
Fridolin svarar så här till en annan tidning.
Om man är miljöpartistiskt statsråd då, och blir skjutsad i regeringsplanet?

– Här verkar det som att det är Försvarsmakten som fattar beslutet och jag tycker att alla beslut som fattas av myndigheter ska fattas med maximal miljöhänsyn.
Påminner mig om Mona som när regeringen fick stå för hennes Toblerone tyckte att de som gick igenom hennes kontokortsräkning borde förstått att Toblerone var en privat utgift och inte en utgift i tjänsten. I verkligheten var det Monas uppgift att själv redovisa vilket som var vilket och jag förstår ju att det är jobbigt att själv se till att saker blir korrekt utförda och därför överlåter man till sina uppassare de tråkiga uppgifterna (kontorister och försvarsmakten). Men jag tror inte Mona lyckades lika väl som Fridolin att få uppassarna att be om ursäkt offentligt.. Skaraborgs Flygflottilj (gissningsvis F7, gjorde lumpen där) har hand om regeringsplanet och de bad typ om ursäkt i en tredje tidning, så Fridolina uppgift om att Försvarsmakten bett om ursäkt verkar korrekt, men jag tycker att Fridolins förmodande om automatisk maximal miljöhänsyn verkar lite överdrivet naiv tom för att vara honom.

Jag drog upp Musk och Fridolin eftersom de typ har liknande miljöimage, men jag tror inte Musk skulle vara så dum att han lagt ner fungerande kärnkraftverk i förtid..
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Övrig humor

Inlägg av Dafro »

wannabee skrev:
agehall skrev:
Jag tycker det är enorm humor att detta inträffade pga MP, men tar man ett steg tillbaka är det inte jättekonstigt att det blev som det blev.

Politiker X säger till sin stab ”Jag behöver ta mig från Bromma till Bryssel”. Staben vidarebefordrar detta till ”resebyrån” som vars uppdrag är att lösa just Bromma-Bryssel. Resebyrån i detta fall är försvarsmakten som ansvarar för regeringsflygplanet. Det är viktigt att förstå att försvarsmakten här inte har något som helst uppdrag att ifrågasätta de beställningar de får in - de ser bara till att lösa dessa. Det kan ju faktiskt finnas skäl till varför någon enbart kan resa från Bromma men inte Arlanda (eller tvärt om).

För att undvika detta, skulle någon i politikerns stab ha ifrågasatt den specifika beställningen ”Bromma” och sett till att den ändrats till något som öppnade för att resan kunde ske från antingen Bromma eller Arlanda.
Fridolin svarar så här till en annan tidning.
Om man är miljöpartistiskt statsråd då, och blir skjutsad i regeringsplanet?

– Här verkar det som att det är Försvarsmakten som fattar beslutet och jag tycker att alla beslut som fattas av myndigheter ska fattas med maximal miljöhänsyn.
Påminner mig om Mona som när regeringen fick stå för hennes Toblerone tyckte att de som gick igenom hennes kontokortsräkning borde förstått att Toblerone var en privat utgift och inte en utgift i tjänsten. I verkligheten var det Monas uppgift att själv redovisa vilket som var vilket och jag förstår ju att det är jobbigt att själv se till att saker blir korrekt utförda och därför överlåter man till sina uppassare de tråkiga uppgifterna (kontorister och försvarsmakten). Men jag tror inte Mona lyckades lika väl som Fridolin att få uppassarna att be om ursäkt offentligt.. Skaraborgs Flygflottilj (gissningsvis F7, gjorde lumpen där) har hand om regeringsplanet och de bad typ om ursäkt i en tredje tidning, så Fridolina uppgift om att Försvarsmakten bett om ursäkt verkar korrekt, men jag tycker att Fridolins förmodande om automatisk maximal miljöhänsyn verkar lite överdrivet naiv tom för att vara honom.

Jag drog upp Musk och Fridolin eftersom de typ har liknande miljöimage, men jag tror inte Musk skulle vara så dum att han lagt ner fungerande kärnkraftverk i förtid..
Nä för han har väl inga så han nöjde sig med radar.
27,8 kWp solceller
Skriv svar