...och eftersom MP tycker att förmånsreglerna inte får gynna män som bor i storstäderna så tas reglerna bort. Aha. Jättelogiskt. Att man på det viset ogynnar även alla andra, t.ex. kvinnor på landsbygden som har tjänstebil, skiter man i. Det är ungefär som att avskaffa barnbidraget eftersom man inte vill ge det till välbeställda storstadsbo som har barn. Samma logik.
Alla märkliga förklaringsförsök känns bara som en dum efterkonstruktion som överhuvudtaget inte håller för en djupare analys.
Finns ju alltid undantag. Finns inga politiska beslut som har sån laserprecision som du är ute efter. Tar jag på mig MP-glasögon och försöker tolka världen enligt deras egen lite speciella logik så tror jag nog förslaget är bra.
Tror dock MP är lite naiva. Nu igen. Även om du bor i en stad så kanske du behöver bil ändå. Man kanske jobbar i en annan stad, besöker släktingar, sommarstuga, semestrar, gillar att veckohandla mat, besöker IKEA och dyl ofta... Finns tusen användningsområden för en bil som inte kan ersättas med cykel och tunnelbana.
...och eftersom MP tycker att förmånsreglerna inte får gynna män som bor i storstäderna så tas reglerna bort. Aha. Jättelogiskt. Att man på det viset ogynnar även alla andra, t.ex. kvinnor på landsbygden som har tjänstebil, skiter man i. Det är ungefär som att avskaffa barnbidraget eftersom man inte vill ge det till välbeställda storstadsbo som har barn. Samma logik.
Alla märkliga förklaringsförsök känns bara som en dum efterkonstruktion som överhuvudtaget inte håller för en djupare analys.
Finns ju alltid undantag. Finns inga politiska beslut som har sån laserprecision som du är ute efter. Tar jag på mig MP-glasögon och försöker tolka världen enligt deras egen lite speciella logik så tror jag nog förslaget är bra.
Tror dock MP är lite naiva. Nu igen. Även om du bor i en stad så kanske du behöver bil ändå. Man kanske jobbar i en annan stad, besöker släktingar, sommarstuga, semestrar, gillar att veckohandla mat, besöker IKEA och dyl ofta... Finns tusen användningsområden för en bil som inte kan ersättas med cykel och tunnelbana.
Miljöpartiet vill troligen att du då ska avstå från dessa aktiviteter om det visar sig bli för omständligt att åka kollektivt.
Det är ju därför argumentet att reformen kommer sänka bilförsäljningen inte biter. Det är ju delvis det man vill uppnå.
Miljöpartiets bild är att det är bättre att du har en äldre bensinbil som du sällan kör med än att du har en ny elbil som du ofta använder istället för kollektivtrafiken.
Miljöpartiet vill troligen att du då ska avstå från dessa aktiviteter om det visar sig bli för omständligt att åka kollektivt.
Det är ju därför argumentet att reformen kommer sänka bilförsäljningen inte biter. Det är ju delvis det man vill uppnå.
Miljöpartiets bild är att det är bättre att du har en äldre bensinbil som du sällan kör med än att du har en ny elbil som du ofta använder istället för kollektivtrafiken.
Ja, eller så vill de att man inte har någon bil alls. Det är nog det egentligen. MP är ju ett erkänt storstadsparti. De har ingen aning att det finns en värld utanför Stockholm. Eller så bryr de sig helt enkelt inte.
Det konstiga är att det är just bland storstadsfolket som MP hittar sina väljare. Ändå så vill de uttryckligen göra livet jobbigare för just storstadsmänniskor. Att det drabbar även oss bondlurkar och annat löst folk som inte bor i städerna kan MP iofs strunta i, för vi röstar ändå inte på dem i någon större utsträckning. Eller så utgår de ifrån att deras väljare (vilket ju inte är särskilt många) redan idag allra oftast inte har någon bil, och framförallt ingen förmånsbil. Det drabbar alltså inte dem. Det kanske är så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Miljöpartiet vill troligen att du då ska avstå från dessa aktiviteter om det visar sig bli för omständligt att åka kollektivt.
Det är ju därför argumentet att reformen kommer sänka bilförsäljningen inte biter. Det är ju delvis det man vill uppnå.
Miljöpartiets bild är att det är bättre att du har en äldre bensinbil som du sällan kör med än att du har en ny elbil som du ofta använder istället för kollektivtrafiken.
Ja, eller så vill de att man inte har någon bil alls. Det är nog det egentligen. MP är ju ett erkänt storstadsparti. De har ingen aning att det finns en värld utanför Stockholm. Eller så bryr de sig helt enkelt inte.
Det konstiga är att det är just bland storstadsfolket som MP hittar sina väljare. Ändå så vill de uttryckligen göra livet jobbigare för just storstadsmänniskor. Att det drabbar även oss bondlurkar och annat löst folk som inte bor i städerna kan MP iofs strunta i, för vi röstar ändå inte på dem i någon större utsträckning. Eller så utgår de ifrån att deras väljare (vilket ju inte är särskilt många) redan idag allra oftast inte har någon bil, och framförallt ingen förmånsbil. Det drabbar alltså inte dem. Det kanske är så.
Är faktiskt inte särskilt många alls som röstar på MP. Men de som gör det är en välmående grupp med stort självförtroende som syns och hörs. Många journalister t ex.
Den bästa grogrunden för världsfrånvänd idealism är förstås att ha det gott ställt och bo i stan, allt utanför är ju ändå bara en kuliss i en Astrid Lindgren-film där befolkningen är statister som inte vet sitt eget bästa. Vargar är snälla. En morot doppad i filmjölk är godare än godis. Und so weiter.
Edit: Just nu kaos på E4an vid fredhällstunneln där en svan siktats, trafiken avstannade helt då alla ville stanna och fota den som gjorde rösten till John Blund.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Den bästa grogrunden för världsfrånvänd idealism är förstås att ha det gott ställt och bo i stan, allt utanför är ju ändå bara en kuliss i en Astrid Lindgren-film där befolkningen är statister som inte vet sitt eget bästa. Vargar är snälla. En morot doppad i filmjölk är godare än godis. Und so weiter.
Edit: Just nu kaos på E4an vid fredhällstunneln där en svan siktats, trafiken avstannade helt då alla ville stanna och fota den som gjorde rösten till John Blund.
Vad sa du nu!? Stannar folk för att plåta en svan??? En enda svan? Jösses. Vi hade under våren hundratals, kanske tusentals svanar härute på åkern. De tyckte väl det var skönt att komma loss från alla turister vid hornborgasjön. Det var aldrig nån som stannade för det. Inte vad jag vet. Inte så att det blev köer i alla fall.
Den bästa grogrunden för världsfrånvänd idealism är förstås att ha det gott ställt och bo i stan, allt utanför är ju ändå bara en kuliss i en Astrid Lindgren-film där befolkningen är statister som inte vet sitt eget bästa. Vargar är snälla. En morot doppad i filmjölk är godare än godis. Und so weiter.
Edit: Just nu kaos på E4an vid fredhällstunneln där en svan siktats, trafiken avstannade helt då alla ville stanna och fota den som gjorde rösten till John Blund.
Vad sa du nu!? Stannar folk för att plåta en svan??? En enda svan? Jösses. Vi hade under våren hundratals, kanske tusentals svanar härute på åkern. De tyckte väl det var skönt att komma loss från alla turister vid hornborgasjön. Det var aldrig nån som stannade för det. Inte vad jag vet. Inte så att det blev köer i alla fall.
Jag överdrev lite, antar att den knallade runt i trafiken - förstasidesstoff på Aftonbladet.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Är faktiskt inte särskilt många alls som röstar på MP. Men de som gör det är en välmående grupp med stort självförtroende som syns och hörs. Många journalister t ex.
Men det spelar inte så stor roll att få röstar på MP. Socialdemokrater är faktisk miljöpartister de oxå. Det glöms tyvärr bort vid val.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Det är inget fel med att vara miljöpartist, eller bättre sagt, det som miljöpartister egentligen borde stå för, nämligen att värna om miljön. Problemet med svenska MP är bara att de inte bryr sig om miljön överhuvudtaget. De har muterat till nånting helt annat som inte har med miljö att göra. Inte så konstigt att nästan ingen röstar på dem. Det är ett ytterlighetsparti som driver konstig symbolpolitik utan verklighetsförankring.
Jag röstade alltid på de gröna, så som de heter i Tyskland. Det är ett verkligt miljöparti som förtjänar namnet. Och de är allt annat än små. Det är sannolikt att de vid nästa val kommer ungefär lika många röster som Merkels CDU. Det är bara en våt dröm för Bolund & Co.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är faktiskt inte särskilt många alls som röstar på MP. Men de som gör det är en välmående grupp med stort självförtroende som syns och hörs. Många journalister t ex.
Men det spelar inte så stor roll att få röstar på MP. Socialdemokrater är faktisk miljöpartister de oxå. Det glöms tyvärr bort vid val.
Djur är också människor, i fablernas värld.
MP har sprinten till B0xar näsans fallucka , gör inte S som MP vill så hamnar S på läktaren som opposition och det vill inte det gamla maktpartiet (se dokumentären på SVT, https://www.svtplay.se/video/31124698/p ... aktpartiet ).
Det tär på S att behöva föra MP politik och liberal politik enligt C och L s pipa. De kunde lika gärna ta stöd av SD, troligen hade S kunnat för mer S politik med stöd av SD istället för stöd av MP, C och L. Nu har L hoppat av också, riktigt illa för S. Egentligen är allt MPs fel, du kan ta nästan vilken fråga som helst.
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Kan inte läsa artikeln då den är låst. Men på den text du länkar så kan jag inte hålla med. Att välja elbil som dels också blir dyrare samt ladda elbil ute på väg är ju inte billigt. Hemmaladdning är ju ändå okej men i det stora hela ser jag inte hur det som är dyrare skall bli billigare?
Vore bra om det la till massa olika förutsättningar för att elbilen skall bli billigare för idag är det inte självklart.
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Kan inte läsa artikeln då den är låst. Men på den text du länkar så kan jag inte hålla med. Att välja elbil som dels också blir dyrare samt ladda elbil ute på väg är ju inte billigt. Hemmaladdning är ju ändå okej men i det stora hela ser jag inte hur det som är dyrare skall bli billigare?
Vore bra om det la till massa olika förutsättningar för att elbilen skall bli billigare för idag är det inte självklart.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Kan inte läsa artikeln då den är låst. Men på den text du länkar så kan jag inte hålla med. Att välja elbil som dels också blir dyrare samt ladda elbil ute på väg är ju inte billigt. Hemmaladdning är ju ändå okej men i det stora hela ser jag inte hur det som är dyrare skall bli billigare?
Vore bra om det la till massa olika förutsättningar för att elbilen skall bli billigare för idag är det inte självklart.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Om det fungerar för dig kan du göra det men det är nog inget alternativ för de flesta tjänstebilsförare.
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Kan inte läsa artikeln då den är låst. Men på den text du länkar så kan jag inte hålla med. Att välja elbil som dels också blir dyrare samt ladda elbil ute på väg är ju inte billigt. Hemmaladdning är ju ändå okej men i det stora hela ser jag inte hur det som är dyrare skall bli billigare?
Vore bra om det la till massa olika förutsättningar för att elbilen skall bli billigare för idag är det inte självklart.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Trodde vi pratade förmånsbil Zalman ? Kan du få MG levererad idag ? Eller är det ditt hittepå igen ?
Alla har ju såklart en gratisladdare 300 meter bort från bostaden.
Jag har minst 5 MIL till närmaste gratisladdare..
En Skoda Fabia rätt ny bensin har skatt på 360kr och kostar runda slängar 70 tusen i köp. Drar lite soppa och har knappt någon värdeminskning. Så den är betydligt billigare än en MG privatleasing trots dina gratisladdningar vid ICA.
Att sen försöka förlita sig på gratisladdning är naivt.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Men alla kan inte ladda gratis på ICA. Du kan inte ta detta exemplet och applicera det på allmänheten. Faktum är att en elbil fortfarande är dyrare än en fossilbil för de allra flesta. Under vissa omständigheter kan en elbil vara ett billigare alternativ, men det kräver ett specifikt körmönster, dvs många mil per år med huvudsakligen korta turer som innebär lite eller ingen snabbladdning samt naturligtvis möjlighet till hemmaladdning.
För den som är beroende av publik laddning för att uppfylla sitt transportbehov, antingen för att man saknar hemmaladdning eller för att man reser mycket, är en elbil i princip alltid dyrare än en fossilbil.
Och nej, alla har inte en Tesla med gratis SuC heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Men alla kan inte ladda gratis på ICA. Du kan inte ta detta exemplet och applicera det på allmänheten. Faktum är att en elbil fortfarande är dyrare än en fossilbil för de allra flesta. Under vissa omständigheter kan en elbil vara ett billigare alternativ, men det kräver ett specifikt körmönster, dvs många mil per år med huvudsakligen korta turer som innebär lite eller ingen snabbladdning samt naturligtvis möjlighet till hemmaladdning.
För den som är beroende av publik laddning för att uppfylla sitt transportbehov, antingen för att man saknar hemmaladdning eller för att man reser mycket, är en elbil i princip alltid dyrare än en fossilbil.
Och nej, alla har inte en Tesla med gratis SuC heller.
Har kompisar som bor i villa och kan ladda hemma, men som ändå laddar på Bee Around.
Bee Around laddabonnemang
Laddabonnemanget Bee Around är till för dig som är privatperson och vill ha en fast kostnad för din elbilsladdning i det publika laddnätverket.
Du laddar för 399 kr per månad. När du når maxtaket på 450 kWh, är priset för AC-laddning 2.40 kr och DC-laddning 4.40 kr.
Samtliga priser är inklusive moms. Du har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 60 dagar.
En laddbricka utan extra kostnad ingår per abonnemang och skickas ut via post efter mottagen beställning.
Det är klart att det kan finnas billigare alternativ än hemmaladdning. Men det tillhör inte det vanliga. I tidens begynnelse passade jag alltid på att ladda ute, eftersom det alltid var gratis. Det var liksom en lite kul grej att åka till stan för att handla och så fick man gratis ström till hemresan. Men den tiden är ju över. Det är inte längre gratis, tvärtom. Och på de få ställen där det fortfarande är gratis (eller billigt) att ladda är det oftast upptaget. Jag skulle aldrig vilja förlita mig på publika laddare till vardags. Och ännu mindre skulle jag vilja använda mig av publika laddare, stå i kö, stå och ladda i en timme osv, bara för att få lite billigare ström än hemma. Så snål är jag inte.
Faktum är att hemmaladdning är för de allra flesta det i särklass smidigaste och billigaste sättet att ladda bilen på. Det kan finnas lokala undantag, om man råkar bo bredvid en gratis stolpe eller så, men det är ju logiskt att dessa alternativ inte fungerar för den breda massan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Men alla kan inte ladda gratis på ICA. Du kan inte ta detta exemplet och applicera det på allmänheten. Faktum är att en elbil fortfarande är dyrare än en fossilbil för de allra flesta. Under vissa omständigheter kan en elbil vara ett billigare alternativ, men det kräver ett specifikt körmönster, dvs många mil per år med huvudsakligen korta turer som innebär lite eller ingen snabbladdning samt naturligtvis möjlighet till hemmaladdning.
För den som är beroende av publik laddning för att uppfylla sitt transportbehov, antingen för att man saknar hemmaladdning eller för att man reser mycket, är en elbil i princip alltid dyrare än en fossilbil.
Och nej, alla har inte en Tesla med gratis SuC heller.
Har kompisar som bor i villa och kan ladda hemma, men som ändå laddar på Bee Around.
Bee Around laddabonnemang
Laddabonnemanget Bee Around är till för dig som är privatperson och vill ha en fast kostnad för din elbilsladdning i det publika laddnätverket.
Du laddar för 399 kr per månad. När du når maxtaket på 450 kWh, är priset för AC-laddning 2.40 kr och DC-laddning 4.40 kr.
Samtliga priser är inklusive moms. Du har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 60 dagar.
En laddbricka utan extra kostnad ingår per abonnemang och skickas ut via post efter mottagen beställning.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Men alla kan inte ladda gratis på ICA. Du kan inte ta detta exemplet och applicera det på allmänheten. Faktum är att en elbil fortfarande är dyrare än en fossilbil för de allra flesta. Under vissa omständigheter kan en elbil vara ett billigare alternativ, men det kräver ett specifikt körmönster, dvs många mil per år med huvudsakligen korta turer som innebär lite eller ingen snabbladdning samt naturligtvis möjlighet till hemmaladdning.
För den som är beroende av publik laddning för att uppfylla sitt transportbehov, antingen för att man saknar hemmaladdning eller för att man reser mycket, är en elbil i princip alltid dyrare än en fossilbil.
Och nej, alla har inte en Tesla med gratis SuC heller.
Har kompisar som bor i villa och kan ladda hemma, men som ändå laddar på Bee Around.
Bee Around laddabonnemang
Laddabonnemanget Bee Around är till för dig som är privatperson och vill ha en fast kostnad för din elbilsladdning i det publika laddnätverket.
Du laddar för 399 kr per månad. När du når maxtaket på 450 kWh, är priset för AC-laddning 2.40 kr och DC-laddning 4.40 kr.
Samtliga priser är inklusive moms. Du har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 60 dagar.
En laddbricka utan extra kostnad ingår per abonnemang och skickas ut via post efter mottagen beställning.
Gäller även att hålla koll så när man närmar sig 450 kWh så att inte kalkylen sabbas . Skämt åsido, det är ju kul att ladda gratis eller billigt men jag orkar inte dra fram några kablar till en typ2 stolpe om jag inte ska stanna länge. Än mindre åka runt och leta snabbladdare som är gratis när jag kan ladda för kronan hemma.
Parera ökade kostnaderna – välj elbil
Förmånsbilen blir allt mindre förmånlig. Enklaste sättet att parera den ökade månadskostnaden är att minimera utgifterna för drivmedel – genom att köra elbil.
Kan inte läsa artikeln då den är låst. Men på den text du länkar så kan jag inte hålla med. Att välja elbil som dels också blir dyrare samt ladda elbil ute på väg är ju inte billigt. Hemmaladdning är ju ändå okej men i det stora hela ser jag inte hur det som är dyrare skall bli billigare?
Vore bra om det la till massa olika förutsättningar för att elbilen skall bli billigare för idag är det inte självklart.
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Vilken värld lever du i Zalman?
Ingen vettig förmånsbilsägare vill nog byta från en stor fin tysk kvalitetsbil (Audi, Mercedes, etc.) till en billig liten plastig CCP-bil.
Tror du verkligen på allt strunt du säger?
Så mycket reklam som du gör för MG så tror man ju du antingen har kick-back på försäljningen i Sverige, eller jobbar direkt för partiet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Så mycket reklam som du gör för MG så tror man ju du antingen har kick-back på försäljningen i Sverige, eller jobbar direkt för partiet.
Då måste du ha starkt samband med Easee boxen för den pratar du ständigt om.
Japp. Är sjukt nöjd med den, och får dessutom 500.- i kickback (och även du för 500.-) om du signar upp för Tibber här: invite.tibber.com/68e6c431
Om Zalman får lika mycket i kick-back från varje såld MG så har han snart dragit in någon mille!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Om jag privatleasar en MG ZS EV för 1.990kr i månaden, betalar 360kr per år i skatt och laddar gratis på ICA 300m bort från min bostad.
Hur ska jag kunna köra en ny bil billigare?
Men alla kan inte ladda gratis på ICA. Du kan inte ta detta exemplet och applicera det på allmänheten. Faktum är att en elbil fortfarande är dyrare än en fossilbil för de allra flesta. Under vissa omständigheter kan en elbil vara ett billigare alternativ, men det kräver ett specifikt körmönster, dvs många mil per år med huvudsakligen korta turer som innebär lite eller ingen snabbladdning samt naturligtvis möjlighet till hemmaladdning.
För den som är beroende av publik laddning för att uppfylla sitt transportbehov, antingen för att man saknar hemmaladdning eller för att man reser mycket, är en elbil i princip alltid dyrare än en fossilbil.
Och nej, alla har inte en Tesla med gratis SuC heller.
Har kompisar som bor i villa och kan ladda hemma, men som ändå laddar på Bee Around.
Bee Around laddabonnemang
Laddabonnemanget Bee Around är till för dig som är privatperson och vill ha en fast kostnad för din elbilsladdning i det publika laddnätverket.
Du laddar för 399 kr per månad. När du når maxtaket på 450 kWh, är priset för AC-laddning 2.40 kr och DC-laddning 4.40 kr.
Samtliga priser är inklusive moms. Du har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 60 dagar.
En laddbricka utan extra kostnad ingår per abonnemang och skickas ut via post efter mottagen beställning.
Då gäller det att ha tur att den enda är ledig när du tänkt ladda.
Jag brukar kunna ladda ca 30-80 kWh per månad på Bee, bara räkna kWh-priset, laddar ju billigare på ionity och dessutom snabbare.