Elbilar på film

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av Pontus »

bonath skrev:
Gammal tråd....

Funderar på det här med produktplacering...
Det är allmänt känt att allt som syns i filmer och TV är "betald reklam" från någon tillverkare.

Eftersom Tesla inte använder reklam för bilarna blir man liiite förvånad när man tittar på "Sommaren med släkten" på D+.
Carro kör en Model 3......
Vad vet så har väl Tesla synts flera gånger i TV och på film utan att Tesla betalat för det. Men om jag säger att det aldrig förekommit att Tesla betalat för att ha med en bil på duken så är det bara en killgissning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av Pontus »

Tittade precis på Magnum och där kör dom en Bolt som dom till och med lagt på elljud i stället för att försöka med vanligt motorljud.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Elbilar på film

Inlägg av malmer »

Happy kör Ioniq 5 i senaste Spiderman. Uppenbar produktplacering.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

Nu finns en brittisk deckare på SVT som heter Kommissarie Venn. Där kör båda poliserna i huvudrollerna elbil. Kommisarie Matthew Venn kör en Etron och kollegan Jen Rafferty en i3!

Det komiska var att jag, när vi precis börjat titta på denna hann tänka tanken att det är väldigt lite elbilar i TV-serier med tanke på hur mycket elbilar som säljs nu. Just då sätter sig Rafferty i sin i3! Jag skrattade högt! Och sen, inte förrän i fjärde och sista avsnittet råkade jag se laddluckan vid förardörren och insåg att även Venn körde elbil! :D
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Elbilar på film

Inlägg av DanneLKPG »

Jerker skrev:
Nu finns en brittisk deckare på SVT som heter Kommissarie Venn. Där kör båda poliserna i huvudrollerna elbil. Kommisarie Matthew Venn kör en Etron och kollegan Jen Rafferty en i3!

Det komiska var att jag, när vi precis börjat titta på denna hann tänka tanken att det är väldigt lite elbilar i TV-serier med tanke på hur mycket elbilar som säljs nu. Just då sätter sig Rafferty i sin i3! Jag skrattade högt! Och sen, inte förrän i fjärde och sista avsnittet råkade jag se laddluckan vid förardörren och insåg att även Venn körde elbil! :D
BMW i3 i Resident Evil-serien och The Terminal List också!

Model X i His Dark Materials!

BMW iX3 i Shang-Shi!

Audi RS e-tron GT och Audi Q4 Sportback e-tron i The Gray Man!

:D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Elbilar på film

Inlägg av ObscureEconomist »

Det var likt men var då inte en e-tron gt, för du tänker på den röda dom kör när det är totalt kaos väl i gray man eller hur? Fronten är då helt fel, snarare en rs5. https://www.audi.se/se/web/sv/models/a5 ... tback.html
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Elbilar på film

Inlägg av DanneLKPG »

ObscureEconomist skrev:
Det var likt men var då inte en e-tron gt, för du tänker på den röda dom kör när det är totalt kaos väl i gray man eller hur? Fronten är då helt fel, snarare en rs5. https://www.audi.se/se/web/sv/models/a5 ... tback.html
Nej, se här:
https://www.progress.audi/progress/en/t ... tives.html

https://www.audi-mediacenter.com/en/pre ... film-14793

The fully electric Audi RS e-tron GT is driven by Sierra Six (Ryan Gosling) and the fully electric Audi Q4 Sportback e-tron is driven by Agent Dani Miranda (Ana de Armas). The Audi RS 7 Sportback is featured in a chase sequence with Agent Dani Miranda behind the wheel and the Audi R8 Coupé is seen in a drive up sequence with Avik San (Dhanush).
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Elbilar på film

Inlägg av ObscureEconomist »

Då har vi båda typ rätt, jag tänkte på den röda och trodde det var en rs5 och inte en rs7. Inget minne av när han kör en etron gt däremot från när jag såg filmen.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Elbilar på film

Inlägg av DanneLKPG »

Audi e-tron GT i Bullet Train! Bra film för övrigt!
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Bitman
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 17 aug 2017 12:15
Ort: Malmö

Re: Elbilar på film

Inlägg av Bitman »

Jerker skrev:
Nu finns en brittisk deckare på SVT som heter Kommissarie Venn. Där kör båda poliserna i huvudrollerna elbil. Kommisarie Matthew Venn kör en Etron och kollegan Jen Rafferty en i3!
Märkte redan i första avsnitt hur tyst det var i Venns bil.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Elbilar på film

Inlägg av Teslaspolen »

Brummar elbilarna fortfarande på film eller har dom börjat släppa det? :lol:
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Elbilar på film

Inlägg av mikebike »

Teslaspolen skrev:
Brummar elbilarna fortfarande på film eller har dom börjat släppa det? :lol:
Du menar som med däckskrik på grusväg? ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

mikebike skrev:
Teslaspolen skrev:
Brummar elbilarna fortfarande på film eller har dom börjat släppa det? :lol:
Du menar som med däckskrik på grusväg? ;)
Jag såg en svensk film för några år sedan (Flykten till framtiden av Ulf Malmroos, 2016) där handlingen var den att huvudpersonen kunde förflytta sig mellan nutid och tidigt 1970-tal och då var det viktigt att tydliga attribut för de olika tidsepokerna fanns med i bild. I en scen från nutid så svängde en Tesla in på den smala Stockholmsgatan och körde förbi bakom skådespelarna. Den brummade som en bensinbil. Uppenbarligen hade ingen kollat att ljudläggaren visste vad Tesla var för en bil! :lol:
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Elbilar på film

Inlägg av DanneLKPG »

Teslaspolen skrev:
Brummar elbilarna fortfarande på film eller har dom börjat släppa det? :lol:
I Bullet Train så brummade e-tron GT när den sladdade in. :lol:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

Har just sett den nya svenska TV-serien på SVT "Äntligen" med Lorrygänget. En verkligt sevärd serie!

Två av huvudpersonerna kör elbil. Johan Ulvesons karaktär kör en Tesla Y och Lena Endres en ID4.

Det jag nu ska skriva om är en spoiler, så jag varnar om ni vill se själva:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det är några olika incidenter som stör mig och som visar att de inte fullt ut har tänkt igenom hur en modern bil och specifikt en Tesla fungerar idag. Ulveson har mobilen liggande i konsollen på sin Y och lyssnar på musik när han kör. Antagligen via Spotify el.dyl. för när hans mobil ringer så hör han inte det. Den går alltså inte in och ringer i bilens system. Jag vet inte hur det fungerar, men visst avbryter telefonen Spotify, eller? Han kan ju ha stängt av Bluetooth så att mobilen inte har kopplat upp, men med tanke på övriga omständigheter så tror jag inte att den rollkaraktären är så tekniskt intresserad och bevandrad att han skulle ha gjort nåt sånt och det syns aldrig att han istället använder nyckelkortet att öppna dörrar med eller starta bilen.

Senare blir Teslan stulen av en medpassagerare när Ulveson kliver ur bilen. Så långt är inget konstigt. Han lämnar sin mobil i bilen och har väl inte PIN aktiverat, men då måste alltså Bluetooth och nyckel i mobilen varit aktiverat för att hon som stjäl bilen ska kunna köra iväg efter att ha flyttat till förarsätet. Men sen slänger hon ut hans mobil ur bilen, vilket kommer att ställa till bekymmer för tjuven senare. Men det är nåt vi aldrig får veta, men detta kunde ha gjorts ett komiskt efterspel av, att se biltjuven i ilska överge bilen eftersom den inte inte längre går att köra iväg eller ens komma in i.

Endres ID4 behöver laddas vid ett tillfälle och de ställer sig på en AC-plats en liten stund medan de uträttar ett ärende, men man visar för tittarna att det är nåt som inte funkar så att bilen inte laddar, något som man använder sig av senare när de ska köra i väg i brådska och de kommer bara 5 meter varefter bilen tvärnitar och batteriet är slut. Jag tror inte att det är någon som har råkat ut för ett sånt scenario, att en elbil tvärnitar för att batteriet är slut. De har alltså lånat hur en bensinbil som får soppatorsk och beter sig när växeln ligger i och gasen slutar att svara. Dels brukar det gå att köra lite till, kanske flera mil, efter att det står 0%, dels skulle kanske bilen varna när man slår igång den och uppmärksammat föraren på att det är väldigt lite laddning kvar, dels skulle bilen bara rulla utan större motstånd innan den stannar.

Det är kul att de på ett naturligt sätt använder sig av elbilar i TV-produktioner, men synd att de bara gör halva jobbet. Jag är kanske extremt känslig för sådana här detaljer, men ändå...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elbilar på film

Inlägg av Bjelke »

Japp, jag lade märke till exakt samma saker, och kunde såklart inte hålla mig
från att säga det till sambon :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Japp, jag lade märke till exakt samma saker, och kunde såklart inte hålla mig
från att säga det till sambon Bild
Haha! Bara vi invigda som bryr oss!
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Elbilar på film

Inlägg av ObscureEconomist »

Tror bara beteendet är lite väl petigt eftersom vanliga ICE-bilar i filmer också beter sig väldigt konstigt jämfört med hur en bil skulle göra i verkliga världen. Se det som underhållning och lägg inte mer energi på det tänker jag.
BMW i4 M50 -22
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elbilar på film

Inlägg av backe »

ObscureEconomist skrev: 09 jan 2023 13:32
Tror bara beteendet är lite väl petigt eftersom vanliga ICE-bilar i filmer också beter sig väldigt konstigt jämfört med hur en bil skulle göra i verkliga världen. Se det som underhållning och lägg inte mer energi på det tänker jag.


Påminner lite om när jag var på Aliens om jag minns rätt (30 år sen)med en kompis som var vapenintresserad, han tyckte filmen var overklig när vissa vapen avfyrades fler ggr än vad magasinet kunde hålla ammunition. Sen att just det var det minst overkliga var mindre viktigt 😂😜
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

Jovisst, man kan släppa det, för det är ju inte på nåt sätt avgörande i handlingen, som dessutom är en komedi, men de missade ju flera möjligheter till att göra handlingen ännu roligare, så det är tråkigt.

Men jag brukar i sådana här sammanhang ta upp en svensk TV-deckare där själva premisserna för del av den bärande handlingen byggde på en direkt felaktighet. En brottsling kommunicerade med en polis genom en SMS-konversation. Alltså, polisen kunde svara på SMS:en. Man såg dessutom när brottslingen skickade sina SMS, så vi tittare kunde se att det gjordes direkt från mobilens egen SMS-app.

Polisen fick alltså mobilnumret, för du kan inte svara på ett SMS om du inte har numret. Och brottslingen använde sig alltså inte av en Internettjänst för att skicka anonyma SMS. Men ingen inom polisen tänkte tanken på att spåra mobilen.

Jag slutade att titta, för det hela var så otroligt korkat.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av Pontus »

Jerker skrev: 08 jan 2023 13:24
Har just sett den nya svenska TV-serien på SVT "Äntligen" med Lorrygänget. En verkligt sevärd serie!

Två av huvudpersonerna kör elbil. Johan Ulvesons karaktär kör en Tesla Y och Lena Endres en ID4.

Det jag nu ska skriva om är en spoiler, så jag varnar om ni vill se själva:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det är några olika incidenter som stör mig och som visar att de inte fullt ut har tänkt igenom hur en modern bil och specifikt en Tesla fungerar idag. Ulveson har mobilen liggande i konsollen på sin Y och lyssnar på musik när han kör. Antagligen via Spotify el.dyl. för när hans mobil ringer så hör han inte det. Den går alltså inte in och ringer i bilens system. Jag vet inte hur det fungerar, men visst avbryter telefonen Spotify, eller? Han kan ju ha stängt av Bluetooth så att mobilen inte har kopplat upp, men med tanke på övriga omständigheter så tror jag inte att den rollkaraktären är så tekniskt intresserad och bevandrad att han skulle ha gjort nåt sånt och det syns aldrig att han istället använder nyckelkortet att öppna dörrar med eller starta bilen.

Senare blir Teslan stulen av en medpassagerare när Ulveson kliver ur bilen. Så långt är inget konstigt. Han lämnar sin mobil i bilen och har väl inte PIN aktiverat, men då måste alltså Bluetooth och nyckel i mobilen varit aktiverat för att hon som stjäl bilen ska kunna köra iväg efter att ha flyttat till förarsätet. Men sen slänger hon ut hans mobil ur bilen, vilket kommer att ställa till bekymmer för tjuven senare. Men det är nåt vi aldrig får veta, men detta kunde ha gjorts ett komiskt efterspel av, att se biltjuven i ilska överge bilen eftersom den inte inte längre går att köra iväg eller ens komma in i.

Endres ID4 behöver laddas vid ett tillfälle och de ställer sig på en AC-plats en liten stund medan de uträttar ett ärende, men man visar för tittarna att det är nåt som inte funkar så att bilen inte laddar, något som man använder sig av senare när de ska köra i väg i brådska och de kommer bara 5 meter varefter bilen tvärnitar och batteriet är slut. Jag tror inte att det är någon som har råkat ut för ett sånt scenario, att en elbil tvärnitar för att batteriet är slut. De har alltså lånat hur en bensinbil som får soppatorsk och beter sig när växeln ligger i och gasen slutar att svara. Dels brukar det gå att köra lite till, kanske flera mil, efter att det står 0%, dels skulle kanske bilen varna när man slår igång den och uppmärksammat föraren på att det är väldigt lite laddning kvar, dels skulle bilen bara rulla utan större motstånd innan den stannar.

Det är kul att de på ett naturligt sätt använder sig av elbilar i TV-produktioner, men synd att de bara gör halva jobbet. Jag är kanske extremt känslig för sådana här detaljer, men ändå...
Jag har ju båda dessa bilar och kan ju säga att det kan finnas förklaringar till detta.
Att använda mobilen som nyckel innebär bara att den är parad via BT LE och behöver inte nödvändigtvis vara så att ljudet och telefonfunktionerna är kopplade till bilen. När jag hade lite problem med nyckel innan jul här så hade jag en telefon som nyckel och en annan som var uppkopplade till bilenmed telefonfunktionerna.
ID4 är väldigt känslig tycker jag och varnar för lågt batteri redan när man kommer ner i 20%. Så det senario som du beskriver är extremt otroligt. Men säkert är det lite medvetet gjort för att dramatisera det hel, gissar jag på.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Elbilar på film

Inlägg av jonasl »

Ljud läggs "alltid" på i efterhand, det är extremt ovanligt att ljudupptagning från filminspelningen används. Så har inte ljudläggaren koll blir det lätt helt tokigt. Känner flera som jobbar med sådant och många av dem är extremt ljudnördiga. Ofta är det samma (iofs väldigt stora) ljudbibliotek som används så är man som dem kan man känna igen hundskall, skottljud osv från biblioteket i olika filmer.

Men det är ändå förvånande, man har ju antagligen högst medvetet valt att använda en elbil för att signalera något om karaktären, så dribblas det bort och går obemärkt genom produktionen.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jerker »

Pontus skrev: 09 jan 2023 14:02
Jag har ju båda dessa bilar och kan ju säga att det kan finnas förklaringar till detta.
Att använda mobilen som nyckel innebär bara att den är parad via BT LE och behöver inte nödvändigtvis vara så att ljudet och telefonfunktionerna är kopplade till bilen. När jag hade lite problem med nyckel innan jul här så hade jag en telefon som nyckel och en annan som var uppkopplade till bilenmed telefonfunktionerna.
ID4 är väldigt känslig tycker jag och varnar för lågt batteri redan när man kommer ner i 20%. Så det senario som du beskriver är extremt otroligt. Men säkert är det lite medvetet gjort för att dramatisera det hel, gissar jag på.
Jo, jag reserverade ju mig lite för just det där med mobilen och Teslan, men vi tittare vet att han inte har nån mer mobil. Det är helt enkelt så att manusförfattarna inte alls har nån koll på hur elbilar funkar och bara joxade ihop nåt som de tyckte var kul.

Jag vet att jag är extra känslig för felaktigheter i berättande. Det finns säkert massor av annat som jag inte vet om och därför inte reagerar på.

Men det är en annan sak också, som är väldigt vanligt i olika påhittade historier. Hur vanligt är det att man inte har nåt slags lås på sin mobil? Oftast brukar folk som hittat/stulit en mobil använda den helt obehindrat eftersom den inte har nåt skärmlås. Inte heller nåt PIN till SIM-kortet. När den dör så är det bara att ladda och att börja använda igen. Så är det i den här TV-serien och så är det väldigt ofta i andra också. Men i min omvärld har folk olika lås på sina mobiler. Tror knappt att jag känner nån som inte har det.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av Pontus »

Jerker skrev: 09 jan 2023 14:24
Pontus skrev: 09 jan 2023 14:02
Jag har ju båda dessa bilar och kan ju säga att det kan finnas förklaringar till detta.
Att använda mobilen som nyckel innebär bara att den är parad via BT LE och behöver inte nödvändigtvis vara så att ljudet och telefonfunktionerna är kopplade till bilen. När jag hade lite problem med nyckel innan jul här så hade jag en telefon som nyckel och en annan som var uppkopplade till bilenmed telefonfunktionerna.
ID4 är väldigt känslig tycker jag och varnar för lågt batteri redan när man kommer ner i 20%. Så det senario som du beskriver är extremt otroligt. Men säkert är det lite medvetet gjort för att dramatisera det hel, gissar jag på.
Jo, jag reserverade ju mig lite för just det där med mobilen och Teslan, men vi tittare vet att han inte har nån mer mobil. Det är helt enkelt så att manusförfattarna inte alls har nån koll på hur elbilar funkar och bara joxade ihop nåt som de tyckte var kul.

Jag vet att jag är extra känslig för felaktigheter i berättande. Det finns säkert massor av annat som jag inte vet om och därför inte reagerar på.

Men det är en annan sak också, som är väldigt vanligt i olika påhittade historier. Hur vanligt är det att man inte har nåt slags lås på sin mobil? Oftast brukar folk som hittat/stulit en mobil använda den helt obehindrat eftersom den inte har nåt skärmlås. Inte heller nåt PIN till SIM-kortet. När den dör så är det bara att ladda och att börja använda igen. Så är det i den här TV-serien och så är det väldigt ofta i andra också. Men i min omvärld har folk olika lås på sina mobiler. Tror knappt att jag känner nån som inte har det.
Angående låset på mobilen så har jag också reagerat på det ofta. Dock är den alltid låst med ansiktsigenkänning dom gånger någon blir dödad och dess mobil tas, då kan givetvis tjuven/mördaren låsa upp den genom att hålla den framför ansiktet på den nyss mördade personen, alltid :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
GustavE
Inlägg: 168
Blev medlem: 27 mar 2022 18:18

Re: Elbilar på film

Inlägg av GustavE »



Med anledning av några av deltagande artisterna i kvällens Melodifestival.

Musikvideo med den kanske mest spelade låten i Sverige 2022. Jag tycker själv att den är bra.

Tesla och elbil är en del av handlingen i videon. Kommer kanske provocera forumet en del, men under första minuten av videon driver dom ordentligt med hur Teslaförare är: B*gröst, mesiga, kan ej köra bil, stadsbor, röker cigaretter, dricker champagne, kostymklädda mm.

Dessutom att Tesla inte tål grusväg.
Skriv svar