Om reaktioner på elbilsval

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av fth »

mati skrev:
Inte lätt att ha något som helst förtroende för polisen efter det här. Jag skulle nog inte ens ringa dem om någon stod utanför min dörr med ett laddat vapen.
Av det du beskriver kan jag förstå att du inte har stort förtroende för polisen.

Mina erfarenheter är dock helt andra, jag har bara mött proffsiga, vänliga och kompetenta poliser dom få gånger jag har behövt ha med dom att göra.

Jag skulle inte tveka att ringa om situationen krävde det, jag är övertygad om att jag skulle få snabb och korrekt hjälp.

Jag förstår att situationen för polisen på landsbygden är en helt annan, men här i storstaden känner iaf jag mig trygg.

Det är ju förödande för allmänhetens förtroende till myndigheter när det fungerar så uselt som du beskriver :(

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av SwedishAdvocate »

mati skrev:
...] Det blev så småningom rättegång för incidenten med min granne. Varken jag eller sambon var dock kallade som vittnen eftersom ingen ansåg att vi hade nåt att bidra med. Märkligt, för vi var de enda som kunde bevittna det hela, förutom han som blev kökörd, men han låg ju där och var typ borta. Vet inte hur mycket han minns. Men polisen hade redan initalt bedömt att det inte fanns några vittnen som behövde höras. Puckot fick betala skadestånd till grannen och så fick han några månaders samhällstjänst eller nåt sånt.
Inte lätt att ha något som helst förtroende för polisen efter det här. /...
Jag är inte jurist. Skapade det här aliaset en gång i tiden för det amerikanska forumet för att:

1. Jag är från Sverige.
2. Jag är en stor anhängare av Teslas mission statement (eller vad de nu kallar det...).

Men det är väl så här: Den domen som beskrivs ovan har väl "vunnit laga kraft" (eller vad det heter), och då går den väl inte att överklaga? Eller?

Synd... För polisen gjorde ju uppenbart inte vad de skulle i det fallet...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Jerker »

Exempel på idioter är min f.d. granne. Vi bodde nog grannar i 8 år och till en början så var vi bara artiga och hälsade men ganska omgående började denna 23-åring att bete sig konstigt och ägnade sig åt en massa märklig revirpinkning och lite andra dumheter som jag inte tänker gå in på här. Vi ville inte ha nåt bråk så vi försökte bara att hålla låg profil och ha så lite kontakt som möjligt. Men så hände det olyckliga förra sommaren att en sten sköts iväg från min gräsklippare och slog in en sidoruta på hans bil. Inga konstigheter med det, Jag tog givetvis på mig skulden och anmälde detta till mitt försäkringsbolag. Bilen var en tjänstebil/förmånsbil el.dyl. och det kom så småningom en faktura från det företag där han var anställd, ett företag i byggbranschen. Den var på c:a 23000:- Det var hyrbil, reparationskostnader, ersättning för förlorad arbetsinkomst, ersättning för förstörda arbetskläder. Mitt försäkringsbolag betalade ut c:a 10000:- eftersom de inte fick några bevis för de påstått förstörda kläderna, inte heller kunde företaget förklara på vilket vis det hade lidit förlorad arbetsinkomst. Jag fick betala en tusenlapp i självrisk.

Så gick det ett par månader och så damp det ner en ny faktura i min brevlåda med en påminnelse på de resterande 13000:-. Jag vidarebefordrade den till försäkringsbolaget som svarade dem med att förklara hur de överklagade. Men det har de aldrig gjort. Däremot har de fortsatt att med c:a 2 månaders mellanrum skicka samma "påminnelse" till mig. Jag skickar den till försäkringsbolaget som försöker att så pedagogiskt som möjligt förklara att de inte kan betala ut nåt för påstådda kostnader som inte kan styrkas och hur de ska göra för att överklaga till högre instans. De överklagar inte utan de ägnar sig åt rena trakasserier mot mig. Den här snorvalpen har på nåt sätt fått med sig nån på ekonomiavdelningen att hjälpa honom att trakassera mig. Han flyttade sent i höstas så jag slipper se honom mer, men han ger sig inte.

Det är sånt som gör att man vill bo helt utan grannar. (De nya grannarna är dock helt normala och trevliga människor.)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

SwedishAdvocate skrev:
Synd... För polisen gjorde ju uppenbart inte vad de skulle i det fallet...
Nej, och det erkände polisen till och med till sist, som jag har uppfattat det. Men de påstod också att de hade försökt ta körkortet, fast puckot "höll sig undan" och de visste inte var han bodde. Låter ju jättetroligt. Alla vet var han bor. Varför de inte tog körkortet andra gången när de tog honom i bilen kunde de inte förklara. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Jag var ju inte närvarande vid rättegången eftersom jag inte ens visste att den skulle äga rum. Jag fick det bara berättat för mig efteråt av grannen som blev påkörd. Han var ju där. Men det blev två förhandlingar, den första avbröts eftersom fyllepuckot var återigen full som en gris när han infann sig i rättssalen. Då gjordes bedömningen att han var för full för att kunna närvara i en förhandling. Andra gången var han tydligen lite mindre full och då blev det av.
Ja, domen har vunnit laga kraft, det var ju över ett år sedan. Men åklagaren var tydligen nöjd med domen, och den påkörde grannen tyckte också det var okej. Att ett megafyllo fick fortsätta köra bil helt lagligt i över 5 månader på grund av polisens totala inkompetens fick inga konsekvenser tyvärr.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Det är sånt som gör att man vill bo helt utan grannar. (De nya grannarna är dock helt normala och trevliga människor.)
Jag har råkat ut för liknade saker två gånger. Folk kräver skadestånd för nånting de inte kan styrka, försäkringen betalar bara det som finns dokumenterat, men de ger sig inte ändå. Det handlade om betydligt mindre pengar för mig än i ditt fall, men det tar på krafterna.

Det är just därför jag bor här på landet. Ju färre grannar desto bättre. Tyvärr har många av de gamla grannar dött och det flyttar hit en massa knepigt folk. De ser väl sin chans att kunna få ett billigt boende. Och det är väl inte alltid den sorts människa man vill ha som granne.

Min direkta granne tvärs över gatan är en av de gamla, han är född här. Han är 89 år och han kommer ju inte leva hur länge som helst. Han har inga barn eller annan nära släkt. Den dagen han går bort tillfaller hans hus förmodligen hans syskon-barnbarn och de kommer knappast vilja bo där. Huset är i fint skick, men hopplöst omodernt, utan toalett eller dusch eller andra moderniteter. Dessutom är det väldigt litet och ligger lite dumt till, precis intill vägen. Vem vill bo där liksom? Det duger inte ens som sommarstuga. Jag misstänker att de kommer försöka sälja det eller hyra ut till nån. Men risken är ju stor att den som hyr ett sådant hus kommer vara någon som inte kan bo någon annanstans. Och en sådan granne vill jag kanske inte ha.
Jag ser därför en risk att enda chansen för mig att slippa knepiga grannar är att köpa hans hus när han är borta. Jag har ingen som helst nytta av kåken, det blir bara en massa jobb med ytterligare ett gammalt hus att hålla i ordning. Men bättre det än en knepig granne så tätt intill.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Synd... För polisen gjorde ju uppenbart inte vad de skulle i det fallet...
Nej, och det erkände polisen till och med till sist, som jag har uppfattat det. Men de påstod också att de hade försökt ta körkortet, fast puckot "höll sig undan" och de visste inte var han bodde. Låter ju jättetroligt. Alla vet var han bor. Varför de inte tog körkortet andra gången när de tog honom i bilen kunde de inte förklara. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Jag var ju inte närvarande vid rättegången eftersom jag inte ens visste att den skulle äga rum. Jag fick det bara berättat för mig efteråt av grannen som blev påkörd. Han var ju där. Men det blev två förhandlingar, den första avbröts eftersom fyllepuckot var återigen full som en gris när han infann sig i rättssalen. Då gjordes bedömningen att han var för full för att kunna närvara i en förhandling. Andra gången var han tydligen lite mindre full och då blev det av.
Ja, domen har vunnit laga kraft, det var ju över ett år sedan. Men åklagaren var tydligen nöjd med domen, och den påkörde grannen tyckte också det var okej. Att ett megafyllo fick fortsätta köra bil helt lagligt i över 5 månader på grund av polisens totala inkompetens fick inga konsekvenser tyvärr.
Det är väl konstigt, det där argumentet med att de inte kunde dra körkortet för att han höll sig undan. Polisen ska återkalla körkortet vid misstanke om vissa trafikbrott. Så oavsett om man rent fysiskt lyckats ta lappen i från honom eller inte spelar ingen roll för när de kollar upp honom i registret nästa gång de tar honom så åker han dessutom dit för olovlig körning.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... t-korkort/

https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... terkallat/

Så att de poliser som handlade ärendet var inkompetenta är bara förnamnet.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jerker skrev:
Det är sånt som gör att man vill bo helt utan grannar. (De nya grannarna är dock helt normala och trevliga människor.)
Jag har råkat ut för liknade saker två gånger. Folk kräver skadestånd för nånting de inte kan styrka, försäkringen betalar bara det som finns dokumenterat, men de ger sig inte ändå. Det handlade om betydligt mindre pengar för mig än i ditt fall, men det tar på krafterna.

Det är just därför jag bor här på landet. Ju färre grannar desto bättre. Tyvärr har många av de gamla grannar dött och det flyttar hit en massa knepigt folk. De ser väl sin chans att kunna få ett billigt boende. Och det är väl inte alltid den sorts människa man vill ha som granne.

Min direkta granne tvärs över gatan är en av de gamla, han är född här. Han är 89 år och han kommer ju inte leva hur länge som helst. Han har inga barn eller annan nära släkt. Den dagen han går bort tillfaller hans hus förmodligen hans syskon-barnbarn och de kommer knappast vilja bo där. Huset är i fint skick, men hopplöst omodernt, utan toalett eller dusch eller andra moderniteter. Dessutom är det väldigt litet och ligger lite dumt till, precis intill vägen. Vem vill bo där liksom? Det duger inte ens som sommarstuga. Jag misstänker att de kommer försöka sälja det eller hyra ut till nån. Men risken är ju stor att den som hyr ett sådant hus kommer vara någon som inte kan bo någon annanstans. Och en sådan granne vill jag kanske inte ha.
Jag ser därför en risk att enda chansen för mig att slippa knepiga grannar är att köpa hans hus när han är borta. Jag har ingen som helst nytta av kåken, det blir bara en massa jobb med ytterligare ett gammalt hus att hålla i ordning. Men bättre det än en knepig granne så tätt intill.
Ja, det är många som hyr på landet av privata hyresvärdar som aldrig skulle godkännas av mer kommersiellt inriktade hyresvärdar eftersom dessa hyresgäster inte anses som kreditvärdiga. Det vet jag många exempel på.
Verdi

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Verdi »

Min pappa var landsbygdspolis och att missbrukare/småkriminella från storstan hyr ruckel i skogen var relativt vanligt redan för 20-30 år sen.

Ofta får de dessutom besök av likasinnade från hemorten och det blir ett jäkla festande och så små inbrott för att bekosta fortsatt hålligång. Blir dessutom som en soptipp runt själva rucklet.

De brukar dock vara ganska harmlösa. Om de inte är påtända då såklart.

Är dock heller inte helt bra i våra städer nu heller. I Uppsala har det varit rena överfall inne i centrum. På vanliga par som går hem från en restaurang i dyl.

Jag tror vi får se fler gated communities i Sverige framöver.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Min pappa var landsbygdspolis och att missbrukare/småkriminella från storstan hyr ruckel i skogen var relativt vanligt redan för 20-30 år sen..
Vid den tiden fanns det en polisstation här i orten och han som jobbade som landsbygdspolis var stor som ett hus. Han var en respektsperson, alla visste vem han var. Då kunde man se polisbilen åka förbi här rätt ofta. Polisen hade koll, man kände sig trygg. Det hände inte så mycket heller. Man behövde inte låsa dörren. Och att folk blev rånade på gatan tror jag inte förekom alls.
Idag finns ingen polis här. Närmaste polisstation är i Lidköping tror jag. Till Götene kommer en mobil polisstation ibland, det är en ombyggd husbil som parkerar på torget någon halvtimme nån gång i månaden. Oklart vad de gör egentligen. Man kan väl gå in och ta en kaffe eller nåt. Men man ser ju aldrig någon människa i uniform utanför den där husbilen.
Det sägs att det ska finnas en polis stationerad i Götene även idag. Men jag har aldrig sett honom eller henne, troligen gäller det också bara nån dag i månaden. Jag läste bara om det i tidningen, eftersom folk känner sig otrygga på torget med småkriminella och andra individer som hänger där hela dagarna.
Vi brukar skoja när vi råkar se en polisbil för det händer i princip aldrig. Och då brukar vi säga att det är nog någon som bara har skrivit POLIS på sin bil och skruvat en blå lampa på taket så han kan köra fortare än alla andra. För en riktig polisbil med riktiga poliser i kan det ju inte vara.
Det är ingen rolig utveckling.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Front242 »

Nästa gång jag besöker päronen i Skara-trakten måste jag ta en tur och betrakta det hela. Uti bögda på riktigt låter det som tyvärr
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av SwedishAdvocate »

mati skrev:
.../ Idag finns ingen polis här. Närmaste polisstation är i Lidköping tror jag. Till Götene kommer en mobil polisstation ibland, det är en ombyggd husbil som parkerar på torget någon halvtimme nån gång i månaden. Oklart vad de gör egentligen. Man kan väl gå in och ta en kaffe eller nåt. Men man ser ju aldrig någon människa i uniform utanför den där husbilen.
Det sägs att det ska finnas en polis stationerad i Götene även idag. Men jag har aldrig sett honom eller henne, troligen gäller det också bara nån dag i månaden. Jag läste bara om det i tidningen, eftersom folk känner sig otrygga på torget med småkriminella och andra individer som hänger där hela dagarna. /.../ Det är ingen rolig utveckling.
Ibland kan man dock faktiskt ha tur när man ringer polisen...

Här är ett exempel på det:

Det finns något som heter Statens Institutionsstyrelse (förkortas SiS). De bedriver bland annat så kallad tvångsvård av ungdomar och unga vuxna. Det finns en sådan SiS-institution en bit utanför ett litet samhälle som heter Örkelljunga i norra Skåne. Därifrån tar det ca 30 min att köra med bil till Helsingborg eller Ängelholm som är de närmsta större städerna. Så det ligger tämligen mitt ute på landet...

Det var en tjej som försökte rymma därifrån. Dock inte världens bästa flyktförsök. Det kom några killar i en bil. De visste nog inte riktigt vad det var för ett ställe de kommit till. Hursomhelst så parkerade de bilen i närheten och satt kvar i bilen. Det märkte ingen förrän den här tjejen försökte hoppa in i bilen.

Personalen lyckades få alla att stanna kvar på platsen. De har överfallslarm på sig och kan larma andra som jobbar på institutionen som då kommer så snabbt de kan för att hjälpa till. Och samtidigt ringde någon av dem efter polisen.

Och det visade sig att polisen av en slump bara var någon minut därifrån med två bilar, varav den ena var en piketbuss(!) Så de kom dit tämligen omedelbart och grep killarna och körde iväg med dem.

Så ibland kan man ha tur även ute på vischan.

Det påstås ju vidare att polismyndigheten växer i antal -- även inom utryckandeverksamheten...

Så... Om jag vore er skulle jag inte tveka att ringa polisen om jag tyckte att det var befogat. Har man lite tur så kommer de snabbare än man tror...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Front242 skrev:
Nästa gång jag besöker päronen i Skara-trakten måste jag ta en tur och betrakta det hela. Uti bögda på riktigt låter det som tyvärr
Uti bögda är väl på riktigt? Eller är det inte en dokumentär? ;)
Jag hade en kollega en gång i tiden som var extremt förnärmad efter att han hade tittat på det. Han tyckte inte det var roligt alls. Han kände nog igen sig i alldeles för många avseenden. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Front242 »

mati skrev:
Front242 skrev:
Nästa gång jag besöker päronen i Skara-trakten måste jag ta en tur och betrakta det hela. Uti bögda på riktigt låter det som tyvärr
Uti bögda är väl på riktigt? Eller är det inte en dokumentär? ;)
Jag hade en kollega en gång i tiden som var extremt förnärmad efter att han hade tittat på det. Han tyckte inte det var roligt alls. Han kände nog igen sig i alldeles för många avseenden. :lol:
En hel har nog hänt i verkligheten. Jag är uppväxt i ”trakta” och känner igen mig :D
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av PoloPrinsen »

Jag vill härmed inte råda någon att ljuga, men om jag förstått det rätt så har polisen mycket hög prioritet på skjutningar och sprängningar. Om det är högst upp vet jag inte men har svårt att se många andra saker toppa dessa 2.

Varför då kan man tänka sig, är inte tex pågående misshandel, knivrån, våldtäckt, våldtäcktsförsök och annat allvarligt lika högt eller högre prioriterat?

Förmodligen gör hotet mot polisens våldsmonopol att skjutning och sprängning ligger såpass högt upp i prio.

Vill inte outa inblandade men kan säga så mycket som att i alla de fall jag hört (från inblandad/drabbad eller självupplevt) om där skjutning och eller sprängning varit så har polisen inte prioriterat nått annat istället, utan snabbt varit på plats, ofta med stort antal.

Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Jag klagade ju ovan att det aldrig syns till någon polis här hos oss.
Idag fick vi lite oväntat besök. Det händer inte så ofta att en polishelikopter landar i trädgården (eller strax utanför).
IMG_20200808_171825.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Förklaringen till denna lite udda parkering är att helikoptern fick problem med transmissionen. En lampa började lysa och de fick landa. Och det råkade bli här hos oss. Jag frågade om det var nån form av Gevalia reklam, nej det var det inte, men kaffe ville de ha ändå. :lol:
Flygapparaten fick stå kvar. Den ska troligen hämtas med bärgare imorgon. Blir spännande.
Nu sitter det en vakt-snubbe i en bil bredvid så att ingen snor helikoptern. Han har motorn på tomgång hela tiden och han ska vara här hela natten! Jag antar det är för AC:n. Fy fan alltså. Jag funderar på att erbjuda honom min bil så han slipper förpesta luften.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av KalleL »

Gör’t!
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av Bjelke »

:lol: :lol: :lol:
Bästa jag läst på mycket länge!!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
:lol: :lol: :lol:
Bästa jag läst på mycket länge!!
Det var ju tur att de kunde landa tryggt och säkert. Det hade varit mindre kul om de hade trillat ner i våra blomrabatter. Fast det var lite märkligt, de höll på och gick ner lite längre bort på andra sidan bäcken först, sen hovrade de omkring lite halvvilsen för att sedan parkera där de står nu. Det flög gräs och buskar och allt möjligt omkring överallt. Ett jäkla liv. Jag frågade om de hade lite beslutsångest, men det var ett "kommunikationsproblem" som en av piloterna uttryckte sig. Tjejen som flög helikoptern fattade tydligen fel och började landa på ett helt annat ställe än vad han hade föreslagit.
Man känner ju igen sig kanske. Kör vänster, nej, det andra vänster. Ja, där, nej vänster sa jag. :lol:
Men det blev en riktigt snygg landning. Känns tryggt med en polishelikopter samt väktare utanför. Det brukar köra skumma bilar förbi här kl 2-3 på nätterna, mycket sakta, som om de rekar nåt. Vore inte första gången.
Buset kanske bajsar på sig nu när de ser detta. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev:
...] Har man lite tur så kommer de snabbare än man tror...
Jag sa ju det! ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

SwedishAdvocate skrev:
SwedishAdvocate skrev:
...] Har man lite tur så kommer de snabbare än man tror...
Jag sa ju det! ;)
:lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av LarsL »

Vänta du tills du får höra ryktena på bögda. ”Nu gör de rassia hos den där tysken.” ”Ja, han som inte har något jobb men byter mellan svindyra lyxbilar hela tiden.” ”Jag såg en helikopter.” ”Oj, nu har de bevakning dygnet runt av honom.”

Jodå, jag vet hur det är på landet.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

Nu kom det en till. Med reservdelar.
IMG_20200809_171641.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
kontakten2

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av kontakten2 »

Konsumtionen av kaffe hos mati har plötsligt fyrdubblats
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Om reaktioner på elbilsval

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Vänta du tills du får höra ryktena på bögda. ”Nu gör de rassia hos den där tysken.” ”Ja, han som inte har något jobb men byter mellan svindyra lyxbilar hela tiden.” ”Jag såg en helikopter.” ”Oj, nu har de bevakning dygnet runt av honom.”

Jodå, jag vet hur det är på landet.
Det kom förstås en massa bybor idag. Men roligt nog vågade INGEN gå fram till helikoptern. Är det polis så är det farligt. Istället frågade de mig. Jag har försökt att hävda att det är min och att jag har köpt den begagnat. Men hittills har ingen gått på det. :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar