Tesla-sekten erövrar världen
Postat: 04 sep 2015 03:26
Följande skakande rapport har hamnat på bordet hos en ICE tillverkare
Den förmodat så harmlösa Elon Musk har visat sig vara farlig för hela vår verksamhet. Hans drömmar om att elbilen ska rädda världens klimat kan få stora konsekvenser för inte bara vårt företag, utan även våra konkurrenter. Våra försök att visa upp elbilen som opraktisk och ful och dyr verkar inte ha räckt. Inte ens att vår största konkurrent helt har tagit avstånd ifrån elbilen verkar bromsa elbilens utveckling och framfart. Att dessutom en annan konkurrent bett köparna att inte köpa deras elbilar eftersom de sagt sig förlora pengar på den verkar inte ha hjälpt. Vi vet ju att det inte är så svårt att tjäna pengar på elbilar. Men då förlorar vi ju vår största inkomst som ju är reservdelar. Tesla har ju gjort en snabb och snygg bil med lång räckvidd som alla vill ha. Det har gjort det svårare för oss att hävda att det inte går att bygga snabba elbilar med lång räckvidd. Deras laddnätverk som byggs upp över världen har förödande konsekvenser för våra försök att bevisa elbilens tillkortakommanden. Inte ens det lyckade begreppet räckvidsångest som vi har lyckats implementera verkar hjälpa längre. Kanske för att så många har sett ägare till våra ICE-bilar gå med en reservdunk längs vägen. Medan elbilarna ju faktiskt bara behöver leta reda på första bästa eluttag. Tyvärr har en rapport offentliggjorts som bevisar att det är få elbilsägare som fått eltorsk. Det vi har lyckats bra med är däremot att uppmärksamma Teslas tre bilbränder medan vi själva har haft cirka 20000 bilbränder under samma tid. Tyvärr vet vi inte hur länge till det går att hemlighålla den ojämna balansen där. Tack och lov så är världen van vid oljekatastrofer så det anses inte vara till vår nackdel. Inte heller att oljan kommer ifrån många diktaturer. Hälsoaspekterna med avgaserna kan vi fortsätta att ignorera då allmänheten även där är van vid det. Vilket gör att det inte uppmärksammas.
Det har inkommit till vår kännedom att Tesla anhängare har bildat en sekt som spänner över så gott som hela världen. Tydligen så är Tesla bilarna så bra att dess ägare lyckats övertyga andra att också köpa en. De som inte har råd följer med på olika forum med förhoppning att själva få köpa en egen Tesla en dag. Eftersom Tesla ägarna också är aktiva på olika forum. Fångas presumtiva sektmedlemmar effektivt upp. Då deras så kallade sanning kommer fram där utan nödvändig censur. Kommer Tesla att lyckas tillverka Model 3 kan det bli farligt för oss. Då antalet medlemmar i sekten skulle kunna öka dramatiskt. De har tydligen överstepräster i varje land som verkar under täckmanteln som forumsansvariga. Det finns olika nivåer av status hos sekten. Där det verkar vara att den som har snabbast och dyrast bil är högre upp i hierarkin.
Vi måste utöka våra kostnader för att fortsätta muta biljournalister. Samt fortsätta att utöka våra insatser för att blockera deras laddplatser. Något som blir allt svårare eftersom deras ladd platser blir fler hela tiden. Vi måste vara överens med våra konkurrenter om att inte ansluta oss till deras laddnätverk eftersom det skulle kunna få stora konsekvenser med betydligt fler sålda elbilar. Vi måste dessutom fortsätta att försöka sprida ut hur farligt det är med elframställning. Samt försöka hävda att det är miljöfarligt att utvinna metall till batterier.
Vi måste tillsammans med våra konkurrenter fortsätta att göra fula dyra elbilar med kort räckvidd. Åtminstone tills vi är absolut tvingade till att göra snygga elbilar med lång räckvidd. Det känns som att det är den bästa planen. Att Apple eller någon annan skulle lyckats göra elbilar anser vi som befängt. Det så kallade hotet ifrån kinesiska tillverkare anses överdrivet. Vad kan gå fel med vår planering? Inget som vi ser det, utan vi kan snart luta oss tillbaka.
Den förmodat så harmlösa Elon Musk har visat sig vara farlig för hela vår verksamhet. Hans drömmar om att elbilen ska rädda världens klimat kan få stora konsekvenser för inte bara vårt företag, utan även våra konkurrenter. Våra försök att visa upp elbilen som opraktisk och ful och dyr verkar inte ha räckt. Inte ens att vår största konkurrent helt har tagit avstånd ifrån elbilen verkar bromsa elbilens utveckling och framfart. Att dessutom en annan konkurrent bett köparna att inte köpa deras elbilar eftersom de sagt sig förlora pengar på den verkar inte ha hjälpt. Vi vet ju att det inte är så svårt att tjäna pengar på elbilar. Men då förlorar vi ju vår största inkomst som ju är reservdelar. Tesla har ju gjort en snabb och snygg bil med lång räckvidd som alla vill ha. Det har gjort det svårare för oss att hävda att det inte går att bygga snabba elbilar med lång räckvidd. Deras laddnätverk som byggs upp över världen har förödande konsekvenser för våra försök att bevisa elbilens tillkortakommanden. Inte ens det lyckade begreppet räckvidsångest som vi har lyckats implementera verkar hjälpa längre. Kanske för att så många har sett ägare till våra ICE-bilar gå med en reservdunk längs vägen. Medan elbilarna ju faktiskt bara behöver leta reda på första bästa eluttag. Tyvärr har en rapport offentliggjorts som bevisar att det är få elbilsägare som fått eltorsk. Det vi har lyckats bra med är däremot att uppmärksamma Teslas tre bilbränder medan vi själva har haft cirka 20000 bilbränder under samma tid. Tyvärr vet vi inte hur länge till det går att hemlighålla den ojämna balansen där. Tack och lov så är världen van vid oljekatastrofer så det anses inte vara till vår nackdel. Inte heller att oljan kommer ifrån många diktaturer. Hälsoaspekterna med avgaserna kan vi fortsätta att ignorera då allmänheten även där är van vid det. Vilket gör att det inte uppmärksammas.
Det har inkommit till vår kännedom att Tesla anhängare har bildat en sekt som spänner över så gott som hela världen. Tydligen så är Tesla bilarna så bra att dess ägare lyckats övertyga andra att också köpa en. De som inte har råd följer med på olika forum med förhoppning att själva få köpa en egen Tesla en dag. Eftersom Tesla ägarna också är aktiva på olika forum. Fångas presumtiva sektmedlemmar effektivt upp. Då deras så kallade sanning kommer fram där utan nödvändig censur. Kommer Tesla att lyckas tillverka Model 3 kan det bli farligt för oss. Då antalet medlemmar i sekten skulle kunna öka dramatiskt. De har tydligen överstepräster i varje land som verkar under täckmanteln som forumsansvariga. Det finns olika nivåer av status hos sekten. Där det verkar vara att den som har snabbast och dyrast bil är högre upp i hierarkin.
Vi måste utöka våra kostnader för att fortsätta muta biljournalister. Samt fortsätta att utöka våra insatser för att blockera deras laddplatser. Något som blir allt svårare eftersom deras ladd platser blir fler hela tiden. Vi måste vara överens med våra konkurrenter om att inte ansluta oss till deras laddnätverk eftersom det skulle kunna få stora konsekvenser med betydligt fler sålda elbilar. Vi måste dessutom fortsätta att försöka sprida ut hur farligt det är med elframställning. Samt försöka hävda att det är miljöfarligt att utvinna metall till batterier.
Vi måste tillsammans med våra konkurrenter fortsätta att göra fula dyra elbilar med kort räckvidd. Åtminstone tills vi är absolut tvingade till att göra snygga elbilar med lång räckvidd. Det känns som att det är den bästa planen. Att Apple eller någon annan skulle lyckats göra elbilar anser vi som befängt. Det så kallade hotet ifrån kinesiska tillverkare anses överdrivet. Vad kan gå fel med vår planering? Inget som vi ser det, utan vi kan snart luta oss tillbaka.