LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Inlägg av Zalman3 »


LG Chem says it has Won150tn ($125bn) worth of orders that will keep it busy for the next five years and help the world’s largest electric vehicle battery maker ride out the coronavirus pandemic.


https://www.ft.com/content/bf5ad496-ba6 ... 998481fb13
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Inlägg av TiborBlomhall »

*hos valfri välkänd bilmärke*:
- Ja då ska vi väl också bygga elbilar. Ring upp LG och beställ lite batterier från dem!
...
- De sa "tack för din beställning. Återkom om fem år." :|
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Inlägg av dfa »

Sparkar in öppna dörrar här, men :
Det är ju i så fall en enorm fördel för de biltillverkare som inte behöver vara beroende av LG, CAT-L eller någon av de övriga utan har sin egen batteritillverkning / eller har intvsterat i Northvolt etc.

Jag menar, hur fasen säkrar man tillgången på 5 års sikt? Vilka volymer kommer att behövas då? Vilket typ av kontrakt vågar man skriva och till vilka priser?
Kommer det ens vara möjligt att vara annat än en nichespelare om man är beroende av LG?

Sedan kan man ju se informationen som en partsinlaga från LG i som naturligtvis vill ha så bra betalt som möjligt för sina produkter, och därmed ett intresse att spela ut biltillverkarna mot varandra.
Fredrik j
Inlägg: 10813
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Inlägg av Fredrik j »

dfa skrev:
Sparkar in öppna dörrar här, men :
Det är ju i så fall en enorm fördel för de biltillverkare som inte behöver vara beroende av LG, CAT-L eller någon av de övriga utan har sin egen batteritillverkning / eller har intvsterat i Northvolt etc.

Jag menar, hur fasen säkrar man tillgången på 5 års sikt? Vilka volymer kommer att behövas då? Vilket typ av kontrakt vågar man skriva och till vilka priser?
Kommer det ens vara möjligt att vara annat än en nichespelare om man är beroende av LG?

Sedan kan man ju se informationen som en partsinlaga från LG i som naturligtvis vill ha så bra betalt som möjligt för sina produkter, och därmed ett intresse att spela ut biltillverkarna mot varandra.
Om det nu är den batteriteknik som dom säljer idag som gäller om 5år. Enligt Munro kan vinnarna vara dom som inte alls elektrifierat ännu och som inte satsat på någon häst alls.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar

Inlägg av Zalman3 »

Köper Tesla in sig i LG Chem?


Tesla considers a stake in LG Chem batteriesThe electric carmaker considers buying into LG's new entity, LG Energy Solutions.

As the Korea Times reports, citing sources from the banking sector, Tesla is planning to consider a stake of up to ten per cent in LG Energy Solution.


https://www.electrive.com/2020/09/28/te ... batteries/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar