https://www.ft.com/content/bf5ad496-ba6 ... 998481fb13
LG Chem says it has Won150tn ($125bn) worth of orders that will keep it busy for the next five years and help the world’s largest electric vehicle battery maker ride out the coronavirus pandemic.
LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
Moderator: Redaktion
LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
*hos valfri välkänd bilmärke*:
- Ja då ska vi väl också bygga elbilar. Ring upp LG och beställ lite batterier från dem!
...
- De sa "tack för din beställning. Återkom om fem år."
- Ja då ska vi väl också bygga elbilar. Ring upp LG och beställ lite batterier från dem!
...
- De sa "tack för din beställning. Återkom om fem år."
Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
Sparkar in öppna dörrar här, men :
Det är ju i så fall en enorm fördel för de biltillverkare som inte behöver vara beroende av LG, CAT-L eller någon av de övriga utan har sin egen batteritillverkning / eller har intvsterat i Northvolt etc.
Jag menar, hur fasen säkrar man tillgången på 5 års sikt? Vilka volymer kommer att behövas då? Vilket typ av kontrakt vågar man skriva och till vilka priser?
Kommer det ens vara möjligt att vara annat än en nichespelare om man är beroende av LG?
Sedan kan man ju se informationen som en partsinlaga från LG i som naturligtvis vill ha så bra betalt som möjligt för sina produkter, och därmed ett intresse att spela ut biltillverkarna mot varandra.
Det är ju i så fall en enorm fördel för de biltillverkare som inte behöver vara beroende av LG, CAT-L eller någon av de övriga utan har sin egen batteritillverkning / eller har intvsterat i Northvolt etc.
Jag menar, hur fasen säkrar man tillgången på 5 års sikt? Vilka volymer kommer att behövas då? Vilket typ av kontrakt vågar man skriva och till vilka priser?
Kommer det ens vara möjligt att vara annat än en nichespelare om man är beroende av LG?
Sedan kan man ju se informationen som en partsinlaga från LG i som naturligtvis vill ha så bra betalt som möjligt för sina produkter, och därmed ett intresse att spela ut biltillverkarna mot varandra.
Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
Om det nu är den batteriteknik som dom säljer idag som gäller om 5år. Enligt Munro kan vinnarna vara dom som inte alls elektrifierat ännu och som inte satsat på någon häst alls.dfa skrev:Sparkar in öppna dörrar här, men :
Det är ju i så fall en enorm fördel för de biltillverkare som inte behöver vara beroende av LG, CAT-L eller någon av de övriga utan har sin egen batteritillverkning / eller har intvsterat i Northvolt etc.
Jag menar, hur fasen säkrar man tillgången på 5 års sikt? Vilka volymer kommer att behövas då? Vilket typ av kontrakt vågar man skriva och till vilka priser?
Kommer det ens vara möjligt att vara annat än en nichespelare om man är beroende av LG?
Sedan kan man ju se informationen som en partsinlaga från LG i som naturligtvis vill ha så bra betalt som möjligt för sina produkter, och därmed ett intresse att spela ut biltillverkarna mot varandra.
Re: LG Chem har 125 miljarder dollar i ordrar
Köper Tesla in sig i LG Chem?
https://www.electrive.com/2020/09/28/te ... batteries/
Tesla considers a stake in LG Chem batteriesThe electric carmaker considers buying into LG's new entity, LG Energy Solutions.
As the Korea Times reports, citing sources from the banking sector, Tesla is planning to consider a stake of up to ten per cent in LG Energy Solution.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension