LarsL skrev:Men då fick du kort för motorcykel också, på samma gång? Eller försvann det tidigare? Tala om att lära sig något efter att man fått kortet så att säga.
Nej, det hade försvunnit några år tidigare.
Moderator: Redaktion
LarsL skrev:Men då fick du kort för motorcykel också, på samma gång? Eller försvann det tidigare? Tala om att lära sig något efter att man fått kortet så att säga.
StefL skrev:
Men just i detta nu har jag och sambon problemet att hon befinner sig i fritidshuset i norra Värmland med den manuellt växlade Octavian, och det bar sig inte bättre än att hon i förrgår halkade vid snöskottning och stukade vänster knä vilket omöjliggör för henne att köra. Så det lutar åt att jag får göra en räddningsoperation och undsätta henne med en automatväxlad hyrbil som hon förhoppningsvis kan köra hem medan jag kör Octavian. Hade det inte varit för pandemin hade jag tagit tåg och buss dit men nu är tiderna som de är - det skulle kännas jävligt dumt att bli sjuk nu när vaccinet är nära...
lator skrev:StefL skrev:
Men just i detta nu har jag och sambon problemet att hon befinner sig i fritidshuset i norra Värmland med den manuellt växlade Octavian, och det bar sig inte bättre än att hon i förrgår halkade vid snöskottning och stukade vänster knä vilket omöjliggör för henne att köra. Så det lutar åt att jag får göra en räddningsoperation och undsätta henne med en automatväxlad hyrbil som hon förhoppningsvis kan köra hem medan jag kör Octavian. Hade det inte varit för pandemin hade jag tagit tåg och buss dit men nu är tiderna som de är - det skulle kännas jävligt dumt att bli sjuk nu när vaccinet är nära...
Då rekommenderar jag att du lånar en elbil för den resan... sen kommer det inte vara någon tvekan om vad nästa bilköp blir!
Ett sätt är ju att stega in till din säljare och be att få låna en bil några dagar. För dig som kör Skoda kanske en ID3 skhttps://teslaclubsweden.se/forum/post ... 86641#ulle vara enklast. Billigt men riskabelt!
(sen skulle jag inte lita för mycket på vaccinet som kommer så småningom för dem som inte ingår i en riskgrupp eller jobbar inom vården. Det är ju inte garanterat att det kommer att fungera...#smartvirus2020)
fimpen skrev:Hej på er
Det är ett tag kvar, men barnen växer och snart ska det övningsköras... men 1) det vore ju bra om de fick körkort för alla bilar, inte bara automat, och 2) en får väl inte övningsköra utan gammal vanlig hederlig handbroms eller?
1) är ju svår att komma runt med elbil, men 2), finns det nån elbil som funkar?
/F
Användare som besöker denna kategori: Niklas Z, RickS, roder99 och 12 gäster