Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av vigge50 »

Och så är vi där igen, ”till 80%”, undra om de menar från 5, 10 eller 20%?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Walker »

vigge50 skrev:
Och så är vi där igen, ”till 80%”, undra om de menar från 5, 10 eller 20%?
Denna gång står det 0-80% på 8 min och 30-80% på 5 min.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Zalman3 »

Intressant att de laddar med 481 kW.
2c350f0e0a706f8e14b44a5978bf4389.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Zalman3 »


Figures when the battery reached a SOC (state of charge) of 80 %

855,6 V
562,8 A
481 kW


It’s really impressive that with a SOC of 80 % the – almost full – battery is still being charged at 481 kW. Moreover, it only took 4 minutes to charge 35,1 kWh, which points to an average charging rate of 526,5 kW.

For every two minutes of charging we get around 100 km of range. Who needs plug-in hybrids or fuel-cell vehicles now?

To deliver this kind of power without stressing the electrical grid, future fast charging stations will need MWh-capacity batteries to serve as buffers. Fortunately, sodium-ion battery cells are perfect for this kind of job.

The GAC Aion V will be the first electric car to be equipped with this super fast-charging battery technology, its mass production is already scheduled for September this year.
https://pushevs.com/2021/07/30/gac-aion ... refueling/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Zalman3 »

I september visar Aion upp sin bil med grafenbatterier.
Blir intressant att se om de kan leva upp till sina löften.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Zalman3 »


GAC-Aion unveils 480 kW fast charger, well below previously rumored 600 kW.

Chinese EV manufacturer GAC Aion has officially debuted its A480 fast charger, capable of charging its upcoming Aion V SUV from 30-80% in under five minutes. While still impressive, the fast charger’s top charging power of 480 kW sits well below rumors last week speculating this debut would showcase a 600 kW charger.

https://electrek.co/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Grafenbatterier kan laddas till 80% på 8 minuter

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar