Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Oseriös säljare

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Oseriös säljare

Inläggav Teslaägare mikebike » 25 feb 2021 12:36

Alldeles oavsett. Om en köpare är missnöjd så tar man tillbaks varan och återbetalar pengarna.
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model Y LR 2022? beställd
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Referralkod: mikael72656

Inläggav Teslaägare HelectriC » 25 feb 2021 12:45

mikebike skrev:Alldeles oavsett. Om en köpare är missnöjd så tar man tillbaks varan och återbetalar pengarna.

jag håller med! Jag hade t.o.m en som inte var nöjd med hur jag hade beskrivit vinterdäcken när jag sålde min ipace. Jag sa mig villig att ta tillbaks hela bilen och allt om han tyckte att jag inte hade spelat med öppna kort. Men han ångrade sig och såg att det var en såpass liten detalj. Men det är principen, som räknas. Hade han velat returnera, så hade jag tagit emot det och återbetalat pengarna för hela bilen.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 25 feb 2021 14:35

mikebike skrev:Alldeles oavsett. Om en köpare är missnöjd så tar man tillbaks varan och återbetalar pengarna.

Det håller jag verkligen inte med om, ifall allt beskrivits korrekt och/eller köparen fått inspektera varan och sedan är missnöjd med sådant som framgått så skulle jag aldrig ta tillbaka varan.

Har en köpare fått alla kort på bordet och ändå blir missnöjd har de sig själv att skylla. Bara när saker undanhållits eller specificerats felaktigt har de något att komma med.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 25 feb 2021 16:21

Anderssons skrev:Fakta. BildBild

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk

OK. Det var ju något helt annat än det du postade tidigare där det stod att den hade "leaked out from our China distributors".
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
SÅLD - Aubergine-Bronze LR3AWD 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Charge Yellow Honda E Advance 2020
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav Teslaägare Zer0-Emission » 26 feb 2021 09:47

Legato skrev:

OK. Det var ju något helt annat än det du postade tidigare där det stod att den hade "leaked out from our China distributors".

En version med annan hårdvara och mjukvara som inte borde läckt ut och inget Teslaoffer supportar.

Teslaoffer china leak.png
Användarvisningsbild
Zer0-Emission
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Zer0-Emission » 27 feb 2021 11:12

Det var rubricerat som ett kit från Teslaoffer, inte som ett kit från Teslaoffer via deras kinesiska distributör som inte borde finnas på den Europeiska marknaden med annorlunda hårdvara och mjukvara och utan support från Teslaoffer.

Jag förstår faktiskt inte varför du är så envis och inte vill lösa detta. Framförallt när så många uppmanar dig till det och även när man inser att tingsrätten kan döma detta mot dig. Det är ditt rykte som står på spel, är det värt att smutsa ner för några tusenlappar?

Vill du lösa detta och visa att du tar ansvar som en god säljare så kan vi göra det.
Användarvisningsbild
Zer0-Emission
Teslaägare

Inläggav Teslaägare martinot » 27 feb 2021 16:03

Tror att säljaren är ointresserad att göra rätt för sig (blir allt mer uppenbart). Ta det till Tingsrätten. Du kommer vinna solklart.
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Teslaägare Zer0-Emission » 27 feb 2021 17:18

martinot skrev:Tror att säljaren är ointresserad att göra rätt för sig (blir allt mer uppenbart). Ta det till Tingsrätten. Du kommer vinna solklart.

Verkar onekligen så. Jag har skickat ett PM och meddelat att jag skulle föredra att vi löser det på ett smidigt och civiliserat sätt istället för att behöva gå till Tingsrätten.
Får se om han är villig/intresserad av att lösa det en gång för alla.
Användarvisningsbild
Zer0-Emission
Teslaägare

Inläggav Anderssons » 05 mar 2021 19:54

Jag har erbjudit Johannes Holmgren att häva köpet trots allt. Jag bjöd på frakten när jag sålde varan men han vill nu dra detta i Tingsrätten på grund av frakt kostnad om 149kr.
Nu har jag varit tillmötesgående men inte Johannes. Varning för denna köpare!

Anderssons

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 05 mar 2021 20:05

Anderssons skrev:Jag har erbjudit xx att häva köpet trots allt. Jag bjöd på frakten när jag sålde varan men han vill nu dra detta i Tingsrätten på grund av frakt kostnad om 149kr.
Nu har jag varit tillmötesgående men inte Johannes. Varning för denna köpare!

Rent legalt ska du betala alla kostnader som uppstår av att du specificerat felaktigt. Men du tänker alltså hänga ut hans riktiga namn i ett försök att slippa undan, hoppas han gör samma sak då. Du är ju en bedragare av rang så kan vara bra att veta vem du är och vilket företag du jobbar på så det kan läggas på svarta listan.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt