Ny Router?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kronberg
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jun 2018 15:03

Re: Ny Router?

Inlägg av Kronberg »

sven-labil skrev:
Jocce skrev:
Efter många års lång och trogen tjänst så har min RT-N66U Dark Knight bestämt sig för att "ge upp".
Eller närmare bestämt av/på knappen har gett upp och fungerar nu med hjälp av Silvertejp! :)
Lustigt, jag fick en likadan av en kollega som tröttnat på den av exakt samma anledning. (Har den som repeater för att få hyfsad uppkoppling i carporten.) Jag kilade fast knappen med en avklippt tandsticka av plast :)
Engineered to fail. Tejp funkade bara ett tag, fick komplettera med kardborreband.
F4B8C825-31B7-4275-8DC3-C6A683138EA1.jpeg
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Ny Router?

Inlägg av Jocce »

sven-labil skrev:
Jocce skrev:
Efter många års lång och trogen tjänst så har min RT-N66U Dark Knight bestämt sig för att "ge upp".
Eller närmare bestämt av/på knappen har gett upp och fungerar nu med hjälp av Silvertejp! :)
Lustigt, jag fick en likadan av en kollega som tröttnat på den av exakt samma anledning. (Har den som repeater för att få hyfsad uppkoppling i carporten.) Jag kilade fast knappen med en avklippt tandsticka av plast :)
Uppfinningsrikedomen är stor om man vill lösa saker ibland ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Ny Router?

Inlägg av Jocce »

Kronberg skrev:
sven-labil skrev:
Jocce skrev:
Efter många års lång och trogen tjänst så har min RT-N66U Dark Knight bestämt sig för att "ge upp".
Eller närmare bestämt av/på knappen har gett upp och fungerar nu med hjälp av Silvertejp! :)
Lustigt, jag fick en likadan av en kollega som tröttnat på den av exakt samma anledning. (Har den som repeater för att få hyfsad uppkoppling i carporten.) Jag kilade fast knappen med en avklippt tandsticka av plast :)
Engineered to fail. Tejp funkade bara ett tag, fick komplettera med kardborreband.

Ha ha snyggt! ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Ny Router?

Inlägg av Jocce »

För er som antecknar:
Det blev en Amplifi HD. God erfarenhet av dessa då jag vet fler som kör dem (som mesh också men det behöver inte jag) :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Ny Router?

Inlägg av Franz »

Jocce skrev:
För er som antecknar:
Det blev en Amplifi HD. God erfarenhet av dessa då jag vet fler som kör dem (som mesh också men det behöver inte jag) :)


/Jocce
Förr eller senare kommer du vilja ha 100 Mbit ute på balkongen... ;)
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Ny Router?

Inlägg av Jocce »

Franz skrev:
Jocce skrev:
För er som antecknar:
Det blev en Amplifi HD. God erfarenhet av dessa då jag vet fler som kör dem (som mesh också men det behöver inte jag) :)


/Jocce
Förr eller senare kommer du vilja ha 100 Mbit ute på balkongen... ;)
Då löser jag det med en Mesh-punkt till Amplifin ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Ny Router?

Inlägg av jonasl »

Jag har kört Ubnt-prylar sen jag flyttade för 7 år sedan, faktum är att routern (EdgeRouter 5 PoE) hängt med sedan dess. Det finns spexigare prylar nu men den har verkligen varit 100% stabil och problemfri och levererar prestadnamässigt även jämfört med nya prylar.

Från början hade jag en Unifi AP, kompletterade sedan med två AP AC Lite för att få täckning i hela bostaden (betongväggar/golv och 2 våningar), nu är AP skrotad och ersatt av ytterligare en AP AC Lite. Inga problem att maxa bredbandsuppkopplingen (dock bara 100MBit) oavsett i vilket hörn av bostaden jag är.

Har en till liggande som jag tänkte montera ute för att få täckning ut till garaget också, både för bilens skull och för att kunna fjärrstyra och kolla status på garageporten. Nån dag.. :)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar