3 cylindrar för vår svenska sportbil:
Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Moderator: Redaktion
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Ja jag med, men det är en helt annan typ av bil.Jordad skrev:Fetaste Mercan någonsin är väl AMG One med 1.6 liters hybridmotor och elektrisk turbo? Jag hade gärna ägt endd88 skrev:Frågan är vem den tilltänkta kunden är, finns väl ingen som vill ha en fyrcylindrig hybrid från AMG?HelectriC skrev:Kommer en del roliga grejer från motorsport även gällande elbilar. Senaste Merca C63 har elektrisk turbo, 4 cylindrar och batteri, en omöjlighet för bara några år sen. Verkar som de tagit tekniken från F1.
En c63 säljer helt på känsla och där är åttan en betydande del. Många hade nog accepterat en sexa som i hoppet mellan e90 till f80 M3, men att sätta i en fyra är bara fel hur snabb/bra bilen än är. Samma sak som med 718.
Ur led är tiden.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Det håller jag med om. Ljudet och vridet är magiskt i AMG V8or. Men släpper Mercedes en coupé med den nya hybriddrivlinan så skulle jag få det svårt att låta bli att köpa den ändå. Eldriven och skönt tyst till vardags och en helt galet snabb AMG när man känner för det.dd88 skrev:Ja jag med, men det är en helt annan typ av bil.
En c63 säljer helt på känsla och där är åttan en betydande del. Många hade nog accepterat en sexa som i hoppet mellan e90 till f80 M3, men att sätta i en fyra är bara fel hur snabb/bra bilen än är. Samma sak som med 718.
Ur led är tiden.
Ja, 718 kunde de lika gärna gjort eldriven när de slopade sexan.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
718 har ju fått tillbaka sexan...Jordad skrev:Det håller jag med om. Ljudet och vridet är magiskt i AMG V8or. Men släpper Mercedes en coupé med den nya hybriddrivlinan så skulle jag få det svårt att låta bli att köpa den ändå. Eldriven och skönt tyst till vardags och en helt galet snabb AMG när man känner för det.dd88 skrev:Ja jag med, men det är en helt annan typ av bil.
En c63 säljer helt på känsla och där är åttan en betydande del. Många hade nog accepterat en sexa som i hoppet mellan e90 till f80 M3, men att sätta i en fyra är bara fel hur snabb/bra bilen än är. Samma sak som med 718.
Ur led är tiden.
Ja, 718 kunde de lika gärna gjort eldriven när de slopade sexan.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Första M3 (E30) har ju en fyra, och även om den inte alls är samma effektmonster som senare versioner är den en riktigt kul bil (har ingen själv men en släkting har en som jag haft nöjet att prova).
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Jag tror M3 E30 väger in på 1200kg.StefL skrev:Första M3 (E30) har ju en fyra, och även om den inte alls är samma effektmonster som senare versioner är den en riktigt kul bil (har ingen själv men en släkting har en som jag haft nöjet att prova).
Dom senare effektmonstren väger säkert 50% mer. Moderna, säkra bilar väger ju som bekant en del.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Ja, precis. Det har gått hela varvet runt. Dock så är AMG:s bilar mer beroende av en mullrande V8:a eftersom det är en europeisk muskelbil för gatan mer än en sportbil (i de flesta fall).StefL skrev:Första M3 (E30) har ju en fyra, och även om den inte alls är samma effektmonster som senare versioner är den en riktigt kul bil (har ingen själv men en släkting har en som jag haft nöjet att prova).
Lite elakt men:
Porsche: För banan.
BMW M: För slingriga landsvägar.
Mercedes AMG: För korvkiosken.
Audi RS: För verkstaden.
Re: Formula E, snabbladda i 30s, 800kW
Audi RS4 och uppåt är väl autobahn-lok om inte annat, och bankrånarens favoritbilMWall skrev:Ja, precis. Det har gått hela varvet runt. Dock så är AMG:s bilar mer beroende av en mullrande V8:a eftersom det är en europeisk muskelbil för gatan mer än en sportbil (i de flesta fall).StefL skrev:Första M3 (E30) har ju en fyra, och även om den inte alls är samma effektmonster som senare versioner är den en riktigt kul bil (har ingen själv men en släkting har en som jag haft nöjet att prova).
Lite elakt men:
Porsche: För banan.
BMW M: För slingriga landsvägar.
Mercedes AMG: För korvkiosken.
Audi RS: För verkstaden.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.