El från Greenly

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

El från Greenly

Inlägg av thedude »

Hej,

Det finns redan ett par trådar om el från Greenly men el är färskvara så jag kolla hur priserna ligger till. Frågan är enkel men defenitivt inte svaret men får börja någonstans :)

Flyttar till villa (238kvm) ca 20k kwh/år och vill ha grön el, bergvärme och billaddningen typ var tredje dag och Greenly kommer som två på Elsking.se med 40,55 kr/kwh inkl. allt (vad det nu betyder). Har idag Vattenfall och E-on vill sälja sin el till mig :)

Ska jag slå till med Greenly eller har ni andra tankar? bor BTW i stockholm.

Tacksam för konstruktiva svar. Spammare får gärna öppna egna trådar.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: El från Greenly

Inlägg av renes »

thedude skrev:
Greenly kommer som två på Elsking.se med 40,55 kr/kwh inkl. allt (vad det nu betyder).
Fick snörp. Du menar väl 40,55 öre/kWh?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: El från Greenly

Inlägg av thedude »

renes skrev:
thedude skrev:
Greenly kommer som två på Elsking.se med 40,55 kr/kwh inkl. allt (vad det nu betyder).
Fick snörp. Du menar väl 40,55 öre/kWh?
Haha! ja självklart
backe
Inlägg: 1738
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: El från Greenly

Inlägg av backe »

thedude skrev:
Hej,

Det finns redan ett par trådar om el från Greenly men el är färskvara så jag kolla hur priserna ligger till. Frågan är enkel men defenitivt inte svaret men får börja någonstans :)

Flyttar till villa (238kvm) ca 20k kwh/år och vill ha grön el, bergvärme och billaddningen typ var tredje dag och Greenly kommer som två på Elsking.se med 40,55 kr/kwh inkl. allt (vad det nu betyder). Har idag Vattenfall och E-on vill sälja sin el till mig :)

Ska jag slå till med Greenly eller har ni andra tankar? bor BTW i stockholm.

Tacksam för konstruktiva svar. Spammare får gärna öppna egna trådar.
Jag skulle vänta med att binda mig till något fast pris, bäst brukar vara under sommaren/början på hösten, jag betalar 21 öre inkl allt nu, men då bor jag inte i samma elområde som dig så jag har troligen lite billigare än dig tack vare det också.

Finns även möjligheter att styra din laddning och körning av bergvärmepump till låga spotpriser via Tibber om man är intresserad av den typen, kräver dock ett lite mer aktivt beteende.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: El från Greenly

Inlägg av oscfor »

backe skrev:
thedude skrev:
Hej,

Det finns redan ett par trådar om el från Greenly men el är färskvara så jag kolla hur priserna ligger till. Frågan är enkel men defenitivt inte svaret men får börja någonstans :)

Flyttar till villa (238kvm) ca 20k kwh/år och vill ha grön el, bergvärme och billaddningen typ var tredje dag och Greenly kommer som två på Elsking.se med 40,55 kr/kwh inkl. allt (vad det nu betyder). Har idag Vattenfall och E-on vill sälja sin el till mig :)

Ska jag slå till med Greenly eller har ni andra tankar? bor BTW i stockholm.

Tacksam för konstruktiva svar. Spammare får gärna öppna egna trådar.
Jag skulle vänta med att binda mig till något fast pris, bäst brukar vara under sommaren/början på hösten, jag betalar 21 öre inkl allt nu, men då bor jag inte i samma elområde som dig så jag har troligen lite billigare än dig tack vare det också.

Finns även möjligheter att styra din laddning och körning av bergvärmepump till låga spotpriser via Tibber om man är intresserad av den typen, kräver dock ett lite mer aktivt beteende.
Greenely är i stort sett samma sak som Tibber. Timdebitering med styrning och app.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: El från Greenly

Inlägg av thedude »

Jag tror att min fråga var ganska specifik :) men kan tillägga att jag vill inte vara aktiv eller pilla på med mobilen. Fast vs rörligt får man då titta på i sommar/höst. Det jag behöver nu är att see om Greenely erbjuder "bästa" priset just nu.
Skriv svar