Sandy Munro pratar om att kineserna vill ha koll.
Kameror överallt och V2X, att bilen kommunicerar med allt och alla.
Marknadsförs att det krävs av säkerhetsskäl.
Vehicle-to-everything (V2X) is communication between a vehicle and any entity that may affect, or may be affected by, the vehicle. It is a vehicular communication system that incorporates other more specific types of communication as V2I (vehicle-to-infrastructure), V2N (vehicle-to-network), V2V (vehicle-to-vehicle), V2P (vehicle-to-pedestrian), V2D (vehicle-to-device) and V2G (vehicle-to-grid).
The main motivations for V2X are road safety, traffic efficiency, and energy savings. The U.S. NHTSA estimates a minimum of 13% reduction in traffic accidents if a V2V system were implemented, resulting in 439,000 fewer crashes per year.[1] There are two types of V2X communication technology depending on the underlying technology being used: (1) WLAN-based, and (2) cellular-based.
Sandy Munro pratar om att kineserna vill ha koll.
Kameror överallt och V2X, att bilen kommunicerar med allt och alla.
Marknadsförs att det krävs av säkerhetsskäl.
Vehicle-to-everything (V2X) is communication between a vehicle and any entity that may affect, or may be affected by, the vehicle. It is a vehicular communication system that incorporates other more specific types of communication as V2I (vehicle-to-infrastructure), V2N (vehicle-to-network), V2V (vehicle-to-vehicle), V2P (vehicle-to-pedestrian), V2D (vehicle-to-device) and V2G (vehicle-to-grid).
The main motivations for V2X are road safety, traffic efficiency, and energy savings. The U.S. NHTSA estimates a minimum of 13% reduction in traffic accidents if a V2V system were implemented, resulting in 439,000 fewer crashes per year.[1] There are two types of V2X communication technology depending on the underlying technology being used: (1) WLAN-based, and (2) cellular-based.
Dessutom säkert bra med möjliga bakdörrar den dagen man kommer i konflikt med väst/omvärlden (för det är inte bara oss i väst som de attackerar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Sandy Munro pratar om att kineserna vill ha koll.
Kameror överallt och V2X, att bilen kommunicerar med allt och alla.
Marknadsförs att det krävs av säkerhetsskäl.
Vehicle-to-everything (V2X) is communication between a vehicle and any entity that may affect, or may be affected by, the vehicle. It is a vehicular communication system that incorporates other more specific types of communication as V2I (vehicle-to-infrastructure), V2N (vehicle-to-network), V2V (vehicle-to-vehicle), V2P (vehicle-to-pedestrian), V2D (vehicle-to-device) and V2G (vehicle-to-grid).
The main motivations for V2X are road safety, traffic efficiency, and energy savings. The U.S. NHTSA estimates a minimum of 13% reduction in traffic accidents if a V2V system were implemented, resulting in 439,000 fewer crashes per year.[1] There are two types of V2X communication technology depending on the underlying technology being used: (1) WLAN-based, and (2) cellular-based.
Dessutom säkert bra med möjliga bakdörrar den dagen man kommer i konflikt med väst/omvärlden (för det är inte bara oss i väst som de attackerar).
” NHTSA estimates a minimum of 13% reduction in traffic accidents if a V2V system were implemented, resulting in 439,000 fewer crashes per year.”
Räknar man om alla dagens bilar bytes mot nya med V2V eller är det steget om dagens mest avancerade bilar med väl fungerande assistans-system även får V2V?
Ryssarna stänger av gasen till länder dom vill mobba, som de envisas med att använda. Men det kräver fysiska ledningar på ibland tusentals kilometer. Kinserna vill köra samma trick; fast oberoende av avstånd. Är Storbrittanien för uppnosiga? Hota stänga av hundratusentals bilar och transporter!