Efter ett år med Pro ceramic lackförsegling

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Efter ett år med Pro ceramic lackförsegling

Inlägg av steffe68 »

Hej, har nu kört snart ett år med Pro ceramic-behandlad lack som Well Kept i Solna fick lägga på min begagnade M3:a i juni förra året. Det kostade mig ca 5000 och då ingick även nån fälgcoating och hydrofobisk behandling av vindruta.

Jag har inget tidigare att jämföra med men jag är mycket nöjd efter perioden som inneburit Stockhomsvinter, långkörningar inom riket till Öland, Göteborg m.m. Har lyckats få bilen att gå snart 2000 mil sen det begav sig.

Har tvättat ca 1 gg/månad i OKQ8's gds-hall, och lagt max en timme på varje besök. Aldrig behövt annat än ekoavfettning och bara kört "klassisk" tvätt a la avfettning, högtryck, schampoo, skölj och torka. Om jag haft asfaltrester/flygrost har jag inte reflekterat över, men bilen är iaf extremt ren efter denna enkla tvättprocedur. Precis samma blanka och behagliga yta fortfarande. Vindrutans behandling fungerar inte längre lika bra och nu behövs torkarna i motorvägshastighet :)

Om ett år ska den efterbehandlas, och den investeringen gör jag gladeligen igen.

//Väldigt nöjd Pro Ceramic/Well Kept-kund
2023 M3P vit/vit
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Efter ett år med Pro ceramic lackförsegling

Inlägg av FinaFisken »

Jag är också nöjd med dem! Har dock inte kört så mycket, men mottagandet och resultatet var bra.
Väldigt ovant att köra en manuell bensinare som lånebil måste jag säga. 4-5 motorstopp blev det nog...
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Re: Efter ett år med Pro ceramic lackförsegling

Inlägg av steffe68 »

FinaFisken skrev:
Jag är också nöjd med dem! Har dock inte kört så mycket, men mottagandet och resultatet var bra.
Väldigt ovant att köra en manuell bensinare som lånebil måste jag säga. 4-5 motorstopp blev det nog...
:lol:
2023 M3P vit/vit
Skriv svar