Batteri gräsklippare

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av jpetters »

Jag har en Greenworks 80v som jag är mycket nöjd med. Har ca 1000 kvm gräsmatta och ett 4Ah batteri räcker bra. Klippbredden är 54cm, så samma som bensinaren jag hade innan.
Fick tag på två stycken för ett bra pris, men bara använt den ena än så länge.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av dd88 »

Köpte en Makita DLM380 förra året för att klippa de cirka 100m2 gräs vi fortfarande har på tomten, smidigt att kunna använda samma batterier som grästrimmer, motorsåg, borrmaskin mm.

Hade inte köpt den som enda klippare för 1100m2 gräsmatta, men i kombination med en robotklippare så är den sjukt smidig att hantera där en robotklippare inte hade kommit åt. Då förutsätter jag att en majoritet av ytan faktiskt går klippa med robot även om det kanske inte är exakt vad du tänkt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4885
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av chaffis75 »

jpetters skrev:
Jag har en Greenworks 80v som jag är mycket nöjd med. Har ca 1000 kvm gräsmatta och ett 4Ah batteri räcker bra. Klippbredden är 54cm, så samma som bensinaren jag hade innan.
Fick tag på två stycken för ett bra pris, men bara använt den ena än så länge.
Låter som ett bra alternativ, vi får kanske köpta den ena av dig :D
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av FinaFisken »

mastodontfilmsmats skrev:
Jag har en Stiga 48V, med 2st 5ah batterier.
Stiga Multiclip Pro 50 SX DAE..
Har nog också denna. Den är ganska tung och rejäl, så rekommenderar modellen med framdrivning. Framhjulsdrift funkar bra för oss, har 1500m2 ganska platt tomt med mycket gräs. Vi kör 1 batteri åt gången, så det första kan ladda lite medan vi kör slut på 2an. Då blir det klart utan väntetid.

Jag är nöjd, bäst av allt är att frugan numera gillar att klippa gräset.
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av HX100 »

Idag vid premiären så gick bensingräsklipparen sönder på 3 helt olika ställen på en enda gång. Hur fan lyckas jag. Och så dyker denna tråd upp..
Robot gräsklippare har vi men vi byter tomtlösning som andra byter kalsonger samt så lämnar hundarna leksaker överallt som den kör in och fastnar i.
Dags att börja googla utbud...
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av mati »

FinaFisken skrev:
Jag är nöjd, bäst av allt är att frugan numera gillar att klippa gräset.
Det är samma här. Sedan vi bytte till batteriklippare slåss vi nästan om vem som får klippa gräset. Nu med elektriska åkgräsklipparen blir det ännu mer slagsmål. Det är såååå roligt. :)
Som tur är växer ju gräset för tillfället så snabbt att man knappt hinner klippa klart innan man får börja om igen. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Batteri gräsklippare

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
FinaFisken skrev:
Jag är nöjd, bäst av allt är att frugan numera gillar att klippa gräset.
Det är samma här. Sedan vi bytte till batteriklippare slåss vi nästan om vem som får klippa gräset. Nu med elektriska åkgräsklipparen blir det ännu mer slagsmål. Det är såååå roligt. :)
Som tur är växer ju gräset för tillfället så snabbt att man knappt hinner klippa klart innan man får börja om igen. :lol:
:lol: Lika här också, fast bara en Makita handjagare :) jag köpte deras lilla när den kom för typ 3 år sedan och
den funkar bra även om den nyare och lite större säkert är mycket bättre om man har större gräsmatta att klippa...
Tror vi har ca 800 kvadrat och klipper hela på en laddning om vi kör med (dubbla) 6Ah-batterier (har kvar 5Ah också
som var det största då).
Med 6Ah så funkar det även riktigt bra med motorsågen också :) (även den vill sambon vara med och ”leka” med)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar