Erbjudande från Mer
3 års fri laddning i Mer’s publika laddnätverk i Sverige.
Privatkunder som köper en Volkswagen ID.3 får ladda obegränsat, dvs inget kvantifierat tak för kWh i Mer’s publika laddnätverk i Sverige under 36 månader från beställning, varefter laddabonnemanget upphör att gälla. Efter 36 månader övergår laddabonnemanget till Mer Flexible där slutkunden betalar för laddning enligt Mer’s då gällande prislista. Laddabonnemanget får inte nyttjas av slutkund med fordon avsedda för kommersiell trafik, vilket inkluderar exempelvis taxi-bilar, hyrbilar eller liknande.
Laddabonnemanget börjar gälla från och med tidpunkten från slutkundens första laddningstillfälle eller senast 3 månader efter beställningen och därmed senast 3 månader efter kampanjperiodens slut.
Kontakta din återförsäljare för att ta del av erbjudandet.
3 års fri laddning i Mer’s publika laddnätverk
Nu bjuder vi på tre års fri laddning i Mer´s publika laddnätverk i Sverige när du köper en ID.3 under perioden 20 maj - 30 september.
Undrar om dessa ID3 bilar kan uppgraderas med V2G???
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Förutom att boosta ID3 i Sverige så tror jag att VAG behöver något som kan konkurrera med 6-12 månaders fri laddning på SuC (som många som beställer Tesla med kod får).
Dock lite förvånad att VAG väljer MER framför Ionity för att bjuda på fri laddning?
Känns som Ionity kanske hade varit en lite mer värdig motsvarighet till SuC än MER.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Förutom att boosta ID3 i Sverige så tror jag att VAG behöver något som kan konkurrera med 6-12 månaders fri laddning på SuC (som många som beställer Tesla med kod får).
Dock lite förvånad att VAG väljer MER framför Ionity för att bjuda på fri laddning?
Känns som Ionity kanske hade varit en lite mer värdig motsvarighet till SuC än MER.
Känns ju jättekonstigt att man inte väljer Ionity???
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Förutom att boosta ID3 i Sverige så tror jag att VAG behöver något som kan konkurrera med 6-12 månaders fri laddning på SuC (som många som beställer Tesla med kod får).
Dock lite förvånad att VAG väljer MER framför Ionity för att bjuda på fri laddning?
Känns som Ionity kanske hade varit en lite mer värdig motsvarighet till SuC än MER.
Det kanske främst är vardagsladdning man försöker lösa åt kunderna, dvs göra ID3 mer tillgänglig/användbar för dom som inte bor i hus och har egen laddplats?
Det känns som ett mycket bra erbjudande om man bor i lägenhet i närheten av MER-stolpar.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Känns ju jättekonstigt att man inte väljer Ionity???
Det är väl iofs ganska uppenbart varför de gör det. Det blir ju ingen större kostnad för VW, jämfört med vad 3 år gratis Ionity hade kostat. Känns mest en PR-kupp för att locka till sig oerfarna kunder. Jag skulle inte ha någon som helst nytta av detta. Och så är det ju för väldigt många med tanke på hur glest Clever-Bee-Mer-[random-name]-laddarna är placerade i Sverige och vilken effekt de kan leverera.
Det känns ungefär lika lockande som alla de där värdelösa erbjudanden man får i samband med diverse medlemskap. Typ, rabatt på grilltänger i en sportaffär i Hedemora, eller billigare inträde på gymmet i Övertorneå. Typ så. Men visst, gratis laddning i tre år låter ju fantastiskt. Gäller bara de första 500 privatkunderna. Nu gäller det att skynda sig till VW så man inte går miste om det här otroliga erbjudandet.
Eller inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Känns ju jättekonstigt att man inte väljer Ionity???
Det är väl iofs ganska uppenbart varför de gör det. Det blir ju ingen större kostnad för VW, jämfört med vad 3 år gratis Ionity hade kostat. Känns mest en PR-kupp för att locka till sig oerfarna kunder. Jag skulle inte ha någon som helst nytta av detta. Och så är det ju för väldigt många med tanke på hur glest Clever-Bee-Mer-[random-name]-laddarna är placerade i Sverige och vilken effekt de kan leverera.
Det känns ungefär lika lockande som alla de där värdelösa erbjudanden man får i samband med diverse medlemskap. Typ, rabatt på grilltänger i en sportaffär i Hedemora, eller billigare inträde på gymmet i Övertorneå. Typ så. Men visst, gratis laddning i tre år låter ju fantastiskt. Gäller bara de första 500 privatkunderna. Nu gäller det att skynda sig till VW så man inte går miste om det här otroliga erbjudandet.
Eller inte.
*LOL*
Du är så härligt cynisk ibland mati, så man kan inte låta bli att skratta!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Känns ju jättekonstigt att man inte väljer Ionity???
Det är väl iofs ganska uppenbart varför de gör det. Det blir ju ingen större kostnad för VW, jämfört med vad 3 år gratis Ionity hade kostat. Känns mest en PR-kupp för att locka till sig oerfarna kunder. Jag skulle inte ha någon som helst nytta av detta. Och så är det ju för väldigt många med tanke på hur glest Clever-Bee-Mer-[random-name]-laddarna är placerade i Sverige och vilken effekt de kan leverera.
Det känns ungefär lika lockande som alla de där värdelösa erbjudanden man får i samband med diverse medlemskap. Typ, rabatt på grilltänger i en sportaffär i Hedemora, eller billigare inträde på gymmet i Övertorneå. Typ så. Men visst, gratis laddning i tre år låter ju fantastiskt. Gäller bara de första 500 privatkunderna. Nu gäller det att skynda sig till VW så man inte går miste om det här otroliga erbjudandet.
Eller inte.
*LOL*
Du är så härligt cynisk ibland mati, så man kan inte låta bli att skratta!
Ja för mig vore de perfekt, har Bee på jobbet så då kunde man ladda gratis där, ja om man nu inte jobbade hemma såklart men snart är man kanske tillbaka på kontoret.
Det är väl iofs ganska uppenbart varför de gör det. Det blir ju ingen större kostnad för VW, jämfört med vad 3 år gratis Ionity hade kostat. Känns mest en PR-kupp för att locka till sig oerfarna kunder. Jag skulle inte ha någon som helst nytta av detta. Och så är det ju för väldigt många med tanke på hur glest Clever-Bee-Mer-[random-name]-laddarna är placerade i Sverige och vilken effekt de kan leverera.
Det känns ungefär lika lockande som alla de där värdelösa erbjudanden man får i samband med diverse medlemskap. Typ, rabatt på grilltänger i en sportaffär i Hedemora, eller billigare inträde på gymmet i Övertorneå. Typ så. Men visst, gratis laddning i tre år låter ju fantastiskt. Gäller bara de första 500 privatkunderna. Nu gäller det att skynda sig till VW så man inte går miste om det här otroliga erbjudandet.
Eller inte.
Det avgörs ju väldigt mycket av var man bor hur pass stor nyttan av ett Be...Mer-abonnemang är. Här uppe i Jämtland (där det finns Ionity på EN plats) så är det nästan uteslutande Mer-stolpar och laddare så för oss är det ju närmast perfekt, speciellt om man bygger lite flera 150 kW laddare. Sen tycker jag att det fungerar ganska bra på andra platser också. Nu i helgen som var så körde jag runt i Göteborgstrakten i en VW ID3 och laddade på Bee. Inga problem även om det är tätare mellan Göteborg stads laddare. I Jönköping så fanns det också en 150 kW laddare så där gick det dubbelt så snabbt att ladda. Sen hittar jag inget om "500 första kunderna" så därför undrar jag om det är en del av ironin...?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Tyvärr lite kontraproduktivt och ett erbjudande som säkert är framtaget av någon som inte kör elbil själv. Åka och tanka..?
Jag tänker lite annorlunda.
Du använder idag dig av Bee´s fasta abb för 399 kr per månad då du t.ex laddar på jobbet via Bee. Då sparar du på 3 år in 14.364 kr på detta erbjudande.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Det är klart att det finns individer som det passar utmärkt för, det förstår jag.
Jag har en Mer-station ett par km bort, det är enda snabbladdningen på rätt många mils avstånd. Men det skulle ändå kännas rätt bökigt att parkera bilen där 1-2 gånger i veckan för att ladda den.
När jag tecknande elabonnemang hos jämtkraft nyligen frågade de om jag hade elbil. De hade något speciellt erbjudande bara för de som körde VW så jag får intrycket att VW försöker nästla sig in överallt så gott de kan.
Känns ju jättekonstigt att man inte väljer Ionity???
Det är väl iofs ganska uppenbart varför de gör det. Det blir ju ingen större kostnad för VW, jämfört med vad 3 år gratis Ionity hade kostat. Känns mest en PR-kupp för att locka till sig oerfarna kunder. Jag skulle inte ha någon som helst nytta av detta. Och så är det ju för väldigt många med tanke på hur glest Clever-Bee-Mer-[random-name]-laddarna är placerade i Sverige och vilken effekt de kan leverera.
Det känns ungefär lika lockande som alla de där värdelösa erbjudanden man får i samband med diverse medlemskap. Typ, rabatt på grilltänger i en sportaffär i Hedemora, eller billigare inträde på gymmet i Övertorneå. Typ så. Men visst, gratis laddning i tre år låter ju fantastiskt. Gäller bara de första 500 privatkunderna. Nu gäller det att skynda sig till VW så man inte går miste om det här otroliga erbjudandet.
Eller inte.
*LOL*
Du är så härligt cynisk ibland mati, så man kan inte låta bli att skratta!
Ja för mig vore de perfekt, har Bee på jobbet så då kunde man ladda gratis där, ja om man nu inte jobbade hemma såklart men snart är man kanske tillbaka på kontoret.
Kan absolut finns bra nytta med det, men på jobbet så räcker ju nästan AC-laddning på 11-22 kWh rätt fint (har själv klarat mig bra på det).
Finns även säkert de som har mer nytta med MER istället för Ionity (även om jag personligen nog hade föredragit fri laddning på VAG's egna Ionity-laddare).
Bara att jag tyckte mati uttryckte sig så... mati.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Tyvärr lite kontraproduktivt och ett erbjudande som säkert är framtaget av någon som inte kör elbil själv. Åka och tanka..?
Jag tänker lite annorlunda.
Du använder idag dig av Bee´s fasta abb för 399 kr per månad då du t.ex laddar på jobbet via Bee. Då sparar du på 3 år in 14.364 kr på detta erbjudande.
Jag kör ju så i princip (jag kan ladda hemma men kör en hel del på bee ändå) så i mitt fall skulle jag ju spara in
över 14 tusen plus att det är obegränsat vilket bee inte har längre, så besparingen skulle bli ännu mer
Men det bygger ju då på ett litet special case typ…
Synd om dom som köper en ID3 och bor i skaraborg... Där finns det bara en laddare i Tidaholm, annars helt tomt...
En anledning till att jag aldrig kan ta ett abb hos dom.
Fast å andra sidan är det skit samma ändå med tanke på att det inte finns några andra snabbladdare heller i Skaraborg, med några få undantag. Det är ju tyvärr så att i och med att Ionity öppnat en station i Mariestad så har totala antalet laddare i hela Skaraborg plötsligt mer än fördubblats. Och efter att Skövde kommun har plockat bort enda ynka snabbladdaren som fanns i hela stan har det blivit ännu sämre. Nej, vi lever verkligen i ett av Sveriges mest efterblivna vrån, känns det som.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Förutom att boosta ID3 i Sverige så tror jag att VAG behöver något som kan konkurrera med 6-12 månaders fri laddning på SuC (som många som beställer Tesla med kod får).
Dock lite förvånad att VAG väljer MER framför Ionity för att bjuda på fri laddning?
Känns som Ionity kanske hade varit en lite mer värdig motsvarighet till SuC än MER.
Det kanske främst är vardagsladdning man försöker lösa åt kunderna, dvs göra ID3 mer tillgänglig/användbar för dom som inte bor i hus och har egen laddplats?
Det känns som ett mycket bra erbjudande om man bor i lägenhet i närheten av MER-stolpar.
/fth
Tror lite samma sak. För den som inte har villa eller bostadsrätt med egen parkering, men har tillgång till Mer AC-stolpar i närheten av sin bostad, så är det här ett trevligt erbjudande.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.