Europaresor sommar 2021

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Brages
Inlägg: 130
Blev medlem: 29 maj 2021 12:06

Europaresor sommar 2021

Inlägg av Brages »

Vi kan väl samla tips och erfarenheter kring bilsemester i Europa denna sommar. Själv är jag främst intresserad av hur det är att ta sig ner till Spanien, samt färjorna till Balearerna från Spanien och Frankrike.

Jag kan bara bidra med andrahandsinformation än så länge men från en vän som körde till Barcelona fick jag höra att enda kollen skedde på ett hotell i Tyskland och där erbjöds gratis antigen tester i byn så det löste sig.

Vår plan är därför att sträckköra till Frankrike. Vi planerar också att ta någon sorts prov i Malmö innan vi lämnar landet. Vi är vaccinerade med första sprutan och har ingen bevisad covid sedan tidigare.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av heldiggrisen »

Är i Köpenhamn nu.
På Hyllie och Svågertorp finns testcenter som är lätta att nå/parkera från motorvägen.
Danmark kräver antingen ett negativt antigen-test (giltig 48 timmar efter provtagning) svar på 15 minuter till 399kr, eller PCR-test som är gilltigt i 72 timmar till typ 1400kr.
Jag tog ett antigen-test i går, hade förhandsbokat, stod 10 minuter i kö, fick svar efter 18 minuter med länk till provsvaret.
Körde över bron i morse, 1 polispatrull stannade random bil på Saltholmen, jag blev inte stoppad, men en kollega blev. Osäker vad som händer om man inte har tagit test i Sverige, men gissar på att man får vända om och åka hem.
Har du bevis på positiv PCR-test som är mellan 14 dagar och 8 mnd gammal, eller är fullvaccinerat(minst 14 dagar sedan dos 2) behövs ingen negativ test innan man åker över.

Hur det funkar vidare ut på kontinenten vet jag inte.

edit: Sverige är grönt, så man behöver inte testas när man kommer in i DK.
testkrav.jpg
Senast redigerad av heldiggrisen, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av dd88 »

Varit nere och vänt i Kroatien, inte en enda kontroll på vägen ner. På hemvägen så fick jag frågan "har du ett PCR-test" på gränsen till Slovenien men dom kontrollerade det aldrig.

Åker ner om ett par veckor igen och räknar med att det blir några fler kontroller.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av heldiggrisen »

Thexps skrev:
Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
Hur gör du med test mot DK? Chansar du?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av MWall »

heldiggrisen skrev:
Thexps skrev:
Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
Hur gör du med test mot DK? Chansar du?
Var inte Sverige grönt?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Bjelke »

Hur ser det ut om man vill in i Norge just nu?
Och hur blev det med vaccinationspassen?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Credde »

Bjelke skrev:
Hur ser det ut om man vill in i Norge just nu?
Och hur blev det med vaccinationspassen?
https://www.visitnorway.se/planera-resa ... ill-norge/

Är man fullt vaccinerad ska det vara grönt.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av dd88 »

En släkting körde till Italien via Danmark, Tyskland och Österrike och fick inga kontroller, kom fram igår. Tydligen rätt mycket folk på vägarna för att vara slutet Juni.

Tänkte köra till Kroatien nästa vecka men skjuter på det ytterligare en vecka då vi äntligen fått tid för vaccination.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Bjelke »

Credde skrev:
Bjelke skrev:
Hur ser det ut om man vill in i Norge just nu?
Och hur blev det med vaccinationspassen?
https://www.visitnorway.se/planera-resa ... ill-norge/

Är man fullt vaccinerad ska det vara grönt.
Tack! :)
Så våra ”bevis” borde bli klara i morgon då om allt klaffar… ja för oss som har fått båda sprutor alltså.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

heldiggrisen skrev:
Thexps skrev:
Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
Hur gör du med test mot DK? Chansar du?
Sambon får ta ett snabbtest dagen innan. Jag själv har intyg på att jag har antikroppar. Men har några kollegor som kör mellan Malmö - Köpenhamn någon gång per vecka, och det är ytterst få stickkontroller man utför. Så tror man kan skippa och ta COVID test om man vill.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av MWall »

Thexps skrev:
heldiggrisen skrev:
Thexps skrev:
Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
Hur gör du med test mot DK? Chansar du?
Sambon får ta ett snabbtest dagen innan. Jag själv har intyg på att jag har antikroppar. Men har några kollegor som kör mellan Malmö - Köpenhamn någon gång per vecka, och det är ytterst få stickkontroller man utför. Så tror man kan skippa och ta COVID test om man vill.

Men om man bara ska åka igenom Danmark så är det väl lugnt? Eller? I Tyskland är det bara att åka in. Man har 48 timmar på sig att testa sig men vi tänkte bara dra igenom så fort som möjligt till Frankrike. Vi vuxna har vaccinationspass och våra barn verkar klara sig utan vare sig intyg eller test. 5-åringen har alltid varit "lugn" men det har tidigare varit krav på att alla över 6 år ska vara testade. Nu tillåter både Frankrike och Spanien alla barn under 12 år utan test/intyg. Så då kommer vår 9-åring att slippa test också.

Vi rullar söderut den 7 juli är det tänkt. Riktigt skönt att Spanien skippat kravet på munskydd utomhus också.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

dd88 skrev:
Varit nere och vänt i Kroatien, inte en enda kontroll på vägen ner. På hemvägen så fick jag frågan "har du ett PCR-test" på gränsen till Slovenien men dom kontrollerade det aldrig.

Åker ner om ett par veckor igen och räknar med att det blir några fler kontroller.
Vet du hur det är med turism? Tänker t.ex. restauranger, aktiviteter för barn osv. Om semester orterna rullar på som vanligt eller det är ganska förminskat.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

MWall skrev:
Thexps skrev:
heldiggrisen skrev:
Thexps skrev:
Bra tråd!

Vi tänkte köra ner till Tyskland på lördag. Med undantag från 3 regioner klassas inte Sverige längre som riskland i Tyskland, så man behöver inte testa sig, isolera sig eller anmäla sin inresa digitalt.
Jag försöker dock övertala familjen att vi ska fortsätta, mot Italien, Kroatien eller Frankrike. Nu är det förvisso tidigt på semestern, men hade varit bra och höra hur det gått för er som kört nedåt.
Hur gör du med test mot DK? Chansar du?
Sambon får ta ett snabbtest dagen innan. Jag själv har intyg på att jag har antikroppar. Men har några kollegor som kör mellan Malmö - Köpenhamn någon gång per vecka, och det är ytterst få stickkontroller man utför. Så tror man kan skippa och ta COVID test om man vill.

Men om man bara ska åka igenom Danmark så är det väl lugnt? Eller? I Tyskland är det bara att åka in. Man har 48 timmar på sig att testa sig men vi tänkte bara dra igenom så fort som möjligt till Frankrike. Vi vuxna har vaccinationspass och våra barn verkar klara sig utan vare sig intyg eller test. 5-åringen har alltid varit "lugn" men det har tidigare varit krav på att alla över 6 år ska vara testade. Nu tillåter både Frankrike och Spanien alla barn under 12 år utan test/intyg. Så då kommer vår 9-åring att slippa test också.

Vi rullar söderut den 7 juli är det tänkt. Riktigt skönt att Spanien skippat kravet på munskydd utomhus också.
Ja Danmark borde vara ganska lugnt.
Du behöver inte testa dig i Tyskland längre iaf, man har helt slopat det för resenärer från bland annat Sverige.
https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlan ... formation/

Vet du hur statusen är i Spanien för typ semesterparker/resorter? Är det som vanligt eller det är väldigt begränsande?
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av dd88 »

Thexps skrev:
dd88 skrev:
Varit nere och vänt i Kroatien, inte en enda kontroll på vägen ner. På hemvägen så fick jag frågan "har du ett PCR-test" på gränsen till Slovenien men dom kontrollerade det aldrig.

Åker ner om ett par veckor igen och räknar med att det blir några fler kontroller.
Vet du hur det är med turism? Tänker t.ex. restauranger, aktiviteter för barn osv. Om semester orterna rullar på som vanligt eller det är ganska förminskat.
Antar att du tänker på Kroatien?

För ett par veckor sen så hade inte allt öppnat än, var på Bol och i Makarska och det är ju väldigt turistberoende områden, i Split så lär allt vara öppet vid detta laget. Förra året var det runt 80% besökare jämfört med ett vanligt år enligt dom man snackade med, kan tänka mig att det kommer bli rekord i år då många är ivriga att komma iväg. Har bokat hotell åt några vänner och mycket är fullsatt i Juli, även båtar börjar bli fullbokade. Vi tog den sista större motorbåten hos den största uthyraren i Makarska.

Sen gällande barn, Kroatien är inte jättekul för barn under 7 (generaliserar lite här), kulturen där nere är mer att yngre barn bara hakar på. Knappt några lekplatser och aktiviteter, ungarna brukar inte heller gilla stränderna pga vassa stenar och sjöborrar.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

dd88 skrev:
Thexps skrev:
dd88 skrev:
Varit nere och vänt i Kroatien, inte en enda kontroll på vägen ner. På hemvägen så fick jag frågan "har du ett PCR-test" på gränsen till Slovenien men dom kontrollerade det aldrig.

Åker ner om ett par veckor igen och räknar med att det blir några fler kontroller.
Vet du hur det är med turism? Tänker t.ex. restauranger, aktiviteter för barn osv. Om semester orterna rullar på som vanligt eller det är ganska förminskat.
Antar att du tänker på Kroatien?

För ett par veckor sen så hade inte allt öppnat än, var på Bol och i Makarska och det är ju väldigt turistberoende områden, i Split så lär allt vara öppet vid detta laget. Förra året var det runt 80% besökare jämfört med ett vanligt år enligt dom man snackade med, kan tänka mig att det kommer bli rekord i år då många är ivriga att komma iväg. Har bokat hotell åt några vänner och mycket är fullsatt i Juli, även båtar börjar bli fullbokade. Vi tog den sista större motorbåten hos den största uthyraren i Makarska.

Sen gällande barn, Kroatien är inte jättekul för barn under 7 (generaliserar lite här), kulturen där nere är mer att yngre barn bara hakar på. Knappt några lekplatser och aktiviteter, ungarna brukar inte heller gilla stränderna pga vassa stenar och sjöborrar.
Okej tack för info. Har nog lyckats övertala sambon att köra ner till Italien eller Kroatien. Resa till Kroatien verkar det vara vara sambon som behöver testa sig vid inresa. Barnen är under 12 år. Jag har antikroppar. Till Italien behöver sambo och ett barn testa sig. Men tolkar det lite som att kontrollerna är ganska sporadiska, lite som när man kör mellan Sverige och Danmark, stickkontroller.
Gällande aktiviteter så var vi i Kroatien 2018 och då trivdes barnen super bra. Men håller med om stenarna var lite problematiska i vattnet.

Vi åker redan på lördag kan tilläggas, och inget bokat :D
Användarvisningsbild
MatsH
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 mar 2019 14:16
Ort: Bollnäs

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av MatsH »

Vi drar ned till Kroatien om 10 dagar, hur är det i Slovenien med nån sorts dekal i framrutan? Jag är allergisk mot att klistra nåt på bilen.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av dd88 »

Dekalerna behöver du, tog bort förra årets igår då fyra dekaler kändes lite väl.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av heldiggrisen »

Bjelke skrev:
Credde skrev:
Bjelke skrev:
Hur ser det ut om man vill in i Norge just nu?
Och hur blev det med vaccinationspassen?
https://www.visitnorway.se/planera-resa ... ill-norge/

Är man fullt vaccinerad ska det vara grönt.
Tack! :)
Så våra ”bevis” borde bli klara i morgon då om allt klaffar… ja för oss som har fått båda sprutor alltså.
Sprutbevis är bara godkänd om du fick andra dosen för mer än 14 dagar sedan.

Danmark kräver från svenska resenärer 1 av följande, även om SE är grönt:
-Vaccinationspass (minst 14 dagar sedan fullvaccinerat)
-Positivt PCR-test (2 veckor till 8 månader gammal)
-Negativt antigentest (nyare än 48 timmar) eller negativ PCR-test (nyare än 72 timmar)

Man kan bli stoppad av danska myndigheter, och då är jag osäker vad som händer om du inte uppfyller kraven ovan, men inte superstor chans för att hamna dit.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Bjelke »

heldiggrisen skrev:
Bjelke skrev:
Credde skrev:
Bjelke skrev:
Hur ser det ut om man vill in i Norge just nu?
Och hur blev det med vaccinationspassen?
https://www.visitnorway.se/planera-resa ... ill-norge/

Är man fullt vaccinerad ska det vara grönt.
Tack! :)
Så våra ”bevis” borde bli klara i morgon då om allt klaffar… ja för oss som har fått båda sprutor alltså.
Sprutbevis är bara godkänd om du fick andra dosen för mer än 14 dagar sedan.

Danmark kräver från svenska resenärer 1 av följande, även om SE är grönt:
-Vaccinationspass (minst 14 dagar sedan fullvaccinerat)
-Positivt PCR-test (2 veckor till 8 månader gammal)
-Negativt antigentest (nyare än 48 timmar) eller negativ PCR-test (nyare än 72 timmar)

Man kan bli stoppad av danska myndigheter, och då är jag osäker vad som händer om du inte uppfyller kraven ovan, men inte superstor chans för att hamna dit.
Ok :) jag har några dagar kvar till 14 dagar… men i år blir det nog ”bara” Norge igen, vill verkligen cykla uppför några
coola berg igen :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av HelectriC »

Ska man in i Norge är enda sättet att bevisa att man har vaccin genom appen. Det måste finnas en QR-kod som gränskontrollörerna kan verifiera. Man måste också vara fullvaccinerad, dvs två sprutor eller om man har haft covid senaste 6mån och att detta också framkommer i appen. Dessutom måste man registrera sin ankomst innan man kör in i landet på en nätsida där man lägger in lite all möjlig info.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av Thexps »

Kroatienresa bokad! Checkar in på hotellet redan på måndag. Detta året tänkte vi testa en övernattning bara, brukar annars köra två. Så lite orolig att det blir långa körningar för barnen, men de bör nog gå bra. Tar båten väldigt tidigt istället för och köra runt hela Danmark som vi brukar.
Har planerat trippen med ABRP och vi klarar oss med Ionity hela vägen. Sista sträckan blir dock lite på håret, men finns andra laddare om det skulle krisa.
Vi kommer inte ta något COVID-test förrns vi kommer till gränsen till Kroatien. Där skall finnas testplatser vid gränsen. Men alternativet att ta testet på hotellet istället finns, då laddar man upp sitt negativa COVID test på en sida så man slipper karantänskrav inom 24h. Endast sambon som behöver testa sig, barnen är under 12, och jag har antikroppstest. Vad jag kunnat läsa till mig så accepterar Kroatien snabbtest så man behöver inte köpa dyra PCR-test.
Tyskland har helt slopat sina krav på test från länder/regioner som inte räknas som riskområde, Skåne räknas inte som riskområde. Österrike/Slovenien behöver man inte testa sig om det bara är transit vilket det blir för oss.

Uppdaterar i tråden hur det funkar vid gränserna. Blir första riktiga elbilssemestern, ska bli väldigt spännande! Förhoppningsvis rullar allt på med laddning osv. så man slipper en arg familj.
ABRP.PNG
Senast redigerad av Thexps, redigerad totalt 1 gånger.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av heldiggrisen »

Thexps skrev:
Kroatienresa bokad! Checkar in på hotellet redan på måndag. Detta året tänkte vi testa en övernattning bara, brukar annars köra två. Så lite orolig att det blir långa körningar för barnen, men de bör nog gå bra. Tar båten väldigt tidigt istället för och köra runt hela Danmark som vi brukar.
Har planerat trippen med ABRP och vi klarar oss med Ionity hela vägen. Sista sträckan blir dock lite på håret, men finns andra laddare om det skulle krisa.
Vi kommer inte ta något COVID-test förrns vi kommer till gränsen till Kroatien. Där skall finnas testplatser vid gränsen. Men alternativet att ta testet på hotellet istället finns, då laddar man upp sitt negativa COVID test på en sida så man slipper karantänskrav inom 24h. Endast sambon som behöver testa sig, barnen är under 12, och har antikroppstest. Vad jag kunnat läsa till mig så accepterar Kroatien snabbtest så man behöver inte köpa dyra PCR-test.
Tyskland har helt slopat sina krav på test från länder/regioner som inte räknas som riskområde, Skåne räknas inte som riskområde. Österrike/Slovenien behöver man inte testa sig om det bara är transit vilket det blir för oss.

Uppdaterar i tråden hur det funkar vid gränserna. Blir första riktiga elbilssemestern, ska bli väldigt spännande! Förhoppningsvis rullar allt på med laddning osv. så man slipper en arg familj.
Då kan danska polisen på Pepparholmen bli arga.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av MWall »

Då har vi bokat en vecka i Katalonien. L'Escala. Hus med privat pool 200 meter från stranden och med ett tiotal restauranger på gångavstånd. Många restauranger har dessutom take away och "curb side delivery". Både jag och min fru är fullvaccinerade men vi vill inte att ungarna ska dra på sig nåt så vi kommer hålla oss så mycket för oss själva som det går ändå. Kanske nån uteservering om det ser lagom glest ut.

Måste sätta mig och planera vilka SuC i Frankrike som vi vill stanna på i första hand. Många är rejält tråkiga.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7068
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Europaresor sommar 2021

Inlägg av fth »

MWall skrev:
Måste sätta mig och planera vilka SuC i Frankrike som vi vill stanna på i första hand. Många är rejält tråkiga.
Undvik då Val de Meuse som pesten, överlägset sämsta SuC av alla (57) jag har testat :D

Många SuC i Frankrike är ju rätt bedrövliga, men av dom jag testat var Aire du Poulet de Bresse bäst, typ ett vanligt "raststätte" med bra restaurang på Ibis-hotellet.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar