Powerstop Mjölby

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 722
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Powerstop Mjölby

Inlägg av Dinsdale »

Man undrar ju hur mycket utsläpp det medförde att markbereda, tillverka och gjuta betong, asfaltera, gräva ner kablar och tillverka och montera allt övrigt kring laddplatsen bara för att sedan lämna allt vind för våg.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Powerstop Mjölby

Inlägg av martinot »

Dinsdale skrev:
Man undrar ju hur mycket utsläpp det medförde att markbereda, tillverka och gjuta betong, asfaltera, gräva ner kablar och tillverka och montera allt övrigt kring laddplatsen bara för att sedan lämna allt vind för våg.
Jo, lite kortsiktigt tänkt. Både gällande miljö, men även gällande marknadsföring på ett sätt.

På ett annat sätt så tycker jag det var ett kreativt nytt sätt att marknadsföra sina bilar på (trots misslyckandet som jag råkade ut för, på flera plan).

Det negativa är ju att det belyser hur viktig laddlösningen är för kunder, och att Volvo/Geely/Polestar inte har någon långsiktig varaktig kundlösning på området. Så även om kreativt sätt att sälja bilar på, så kan det även slå lite bakut genom att kunder märker av vikten av bra laddlösningar på resa.

Så både + och - på den idéen tycker jag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Powerstop Mjölby

Inlägg av Remuz »

Fattar man inte 2021 att kunderna vill ha ekosystem som bara funkar så tror jag man kommer få det svårt. Du kan inte bara bygga rn bil, du måste bygga 3n mobilitetstjänst
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar