Sida 1 av 1

Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

InläggPostat: 15 sep 2021 09:41
av borgward
Hej!

Jag råkade ut för en felaktig debitering på Virtas laddare i Finland i somras och kontaktade kundtjänst 4 juli.
Det gäller bara 100kr - men som princip gillar jag inte att företag som har mitt kreditkort debiterar felaktigt.

Två månader och tre påminnelser senare har jag inte hört något från dem. Jag har fått bekräftelse att de tagit emot ärendet.

1) Har de så mycket reklamationer att de inte har tid? :roll:
2) Har de ingen kundtjänst?
3) Har de som policy att inte åtgärda feldebiteringar?

Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

InläggPostat: 15 sep 2021 10:08
av dstr
Reklamera det till kreditkortsutgivaren. Alla transaktioner.

Förmodligen får du pengarna tillbaka och ingen orkar höra av sig - eller så får du till en dialog.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

InläggPostat: 15 sep 2021 10:20
av Bod
borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?


Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

InläggPostat: 15 sep 2021 12:35
av borgward
Bod skrev:
borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?


Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.


Intressant att Virta inte haft någon support... Då är det inte bara mitt lilla ärende som de struntar i.

Jag har jag planerat att prova kortreklamationsspåret också.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

InläggPostat: 25 sep 2021 13:59
av borgward
Rättvisa är skipad!

Min kortutgivare SEB ryckte tillbaka 200 kr ur deras giriga nävar. Kortreklamationer är en bra uppfinning.