Sida 1 av 1

Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 15 sep 2021 10:41
av borgward
Hej!

Jag råkade ut för en felaktig debitering på Virtas laddare i Finland i somras och kontaktade kundtjänst 4 juli.
Det gäller bara 100kr - men som princip gillar jag inte att företag som har mitt kreditkort debiterar felaktigt.

Två månader och tre påminnelser senare har jag inte hört något från dem. Jag har fått bekräftelse att de tagit emot ärendet.

1) Har de så mycket reklamationer att de inte har tid? :roll:
2) Har de ingen kundtjänst?
3) Har de som policy att inte åtgärda feldebiteringar?

Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 15 sep 2021 11:08
av dstr
Reklamera det till kreditkortsutgivaren. Alla transaktioner.

Förmodligen får du pengarna tillbaka och ingen orkar höra av sig - eller så får du till en dialog.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 15 sep 2021 11:20
av Bod
borgward skrev:

Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?
Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 15 sep 2021 13:35
av borgward
Bod skrev:
borgward skrev:

Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?
Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.
Intressant att Virta inte haft någon support... Då är det inte bara mitt lilla ärende som de struntar i.

Jag har jag planerat att prova kortreklamationsspåret också.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 25 sep 2021 14:59
av borgward
Rättvisa är skipad!

Min kortutgivare SEB ryckte tillbaka 200 kr ur deras giriga nävar. Kortreklamationer är en bra uppfinning.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 02 jan 2022 13:58
av Gargamel
Virta är bara rena skräpföretag.
Ska sno upp till 300kr av dig till en stenålderspott.
Hela min resa hem förstörelse mitt humör för att ABRP tog mig till en j@a Virta-laddare.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 02 jan 2022 14:05
av Dodde
Plus att deras laddare är skräp!

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 03 jan 2022 11:01
av IcePic
De kunde inte svara på vart en enda av de "tusentals" fria laddare som ingick i deras system fanns. De tyckte jag skulle regga mig och leta själv, men då det kostar 300:- så är man ju inte galet sugen på det.

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Postat: 03 jan 2022 11:27
av bonath
Glöm inte att de tar 10 Sek i månaden i "abonnemangsavgift"... :evil: