LFP dominerar elbils batterimarknaden

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: LFP dominerar elbils batterimarknaden

Inlägg av Maw »

taliz skrev:
Vad jag vet finns det ingen som klarar 100+kW gång på gång på gång, dvs en riktig långresa.
Eller menar du att det finns?
Ingen aning och jag har aldrig påstått att luftkylning kyler bättre än vätskekylning men den är enklare, billigare och lättare och den används.

Vad jag vet så fungerar Leaf e+ med 100 kW snabbladfning, eller har den laddproblem? Lexus ux 300e har väl 1 000 000 km garanti på batteriet så de verkar säkra på sin sak. Zoe brukar väl anses vara väl fungerande. Hint: Zoe, UX 300 e och Leaf har luftkylning.

Menar du fortfarande att ingen tillverkare använder aktiv luftkylning? Med "hint" om att det inte fungerar?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: LFP dominerar elbils batterimarknaden

Inlägg av taliz »

Maw skrev:
taliz skrev:
Vad jag vet finns det ingen som klarar 100+kW gång på gång på gång, dvs en riktig långresa.
Eller menar du att det finns?
Ingen aning och jag har aldrig påstått att luftkylning kyler bättre än vätskekylning men den är enklare, billigare och lättare och den används.

Vad jag vet så fungerar Leaf e+ med 100 kW snabbladfning, eller har den laddproblem? Lexus ux 300e har väl 1 000 000 km garanti på batteriet så de verkar säkra på sin sak. Zoe brukar väl anses vara väl fungerande. Hint: Zoe, UX 300 e och Leaf har luftkylning.

Menar du fortfarande att ingen tillverkare använder aktiv luftkylning? Med "hint" om att det inte fungerar?

Hur många Leaf, Zoe & UX300 tror du rullar regelbundet mellan tex Malmö-Stockholm eller Gbg-Stockholm? Svar: noll.
Återigen, det funkar helt enkelt inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar