Ok att skada en Tesla

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av LarsL »

HelectriC skrev:
Jag tror det är dags att ta en bulle och lugna ner sig. Ingen myndighet kommer göra något åt detta, vi lever inte i Kina, man får faktiskt sjunga och säga nästan vad man vill i denna del av världen. Tror inte heller det blir några horder av människor som börjar stampa på Tesla bara för detta.
Nej, jag tror inte heller att Polisen skulle göra något… varför skulle de göra det helt plötsligt. Men det är ju just sån här skit de ska sätta åt så att inte skadegörelse och skjutningar eskalerar… men det är en annan historia.

Jag tror då mer på att någon tex journalist inom elbilar ringer upp Drärngarna och frågar vad de menar med sitt uttalande. Förmodligen är har de inte tänkt alls…
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3228
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Maw »

Förhoppningsvis skedde ingen skadegörelse till följd av uppmaningen från bandet men annars kan de faktiskt åtalas för anstiftan till skadegörelse.

Ett exempel
En 20-årig kvinna åtalas för att hon fått en annan person att repa en bil och slå sönder en backspegel på den. Brottet rubriceras som anstiftan till skadegörelse – och hon åtalas

Det här brottet rubriceras som anstiftan till skadegörelse och hon åtalas för två fall av det.
https://sverigesradio.se/artikel/6765106

Någon jurist här kanske kan svara på om uppmaningen kan vara ett brott även om ingen i publiken hörsammade uppmaningen?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10892
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Jerker »

JonasH skrev:
Det svider nog lite extra att bli outad som komplett idiot i pressen.
Inte för en idiot.
Fredrik j
Inlägg: 10681
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Fredrik j »

Dom vill bara provocera. Har dom lyckats?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av LarsL »

Fredrik j skrev:
Dom vill bara provocera. Har dom lyckats?
Nej. Även om det kan se ut som det så har de inte lyckats. Ja, jag anser att polisen borde sätta åt dem men det lär ju inte hända… även om det vore rätt.

Jag tror inte heller att deras tanke var att provocera utan mer att stryka sin publik, raggare, med hårs. Av någon sjuk anledning har den här gruppen fått för sig att Tesla går emot deras kultur när det egentligen är precis tvärtom. Raggare gillar stora Amerikanska bilar med snabbacceleration och tvivelaktig kvalitet. Tesla är en stor amerikanskbil med brutal prestanda och tveksam driftsäkerhet. Borde passa in perfekt. Dessutom kan man utöva deras hobby att åka runt och ströga utan att det kostar särskilt mycket.

Men ett så har avancerat samtal går nog tyvärr inte att föra med dem… :(
Fredrik j
Inlägg: 10681
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Fredrik j »

LarsL skrev:
Fredrik j skrev:
Dom vill bara provocera. Har dom lyckats?
Nej. Även om det kan se ut som det så har de inte lyckats. Ja, jag anser att polisen borde sätta åt dem men det lär ju inte hända… även om det vore rätt.

Jag tror inte heller att deras tanke var att provocera utan mer att stryka sin publik, raggare, med hårs. Av någon sjuk anledning har den här gruppen fått för sig att Tesla går emot deras kultur när det egentligen är precis tvärtom. Raggare gillar stora Amerikanska bilar med snabbacceleration och tvivelaktig kvalitet. Tesla är en stor amerikanskbil med brutal prestanda och tveksam driftsäkerhet. Borde passa in perfekt. Dessutom kan man utöva deras hobby att åka runt och ströga utan att det kostar särskilt mycket.

Men ett så har avancerat samtal går nog tyvärr inte att föra med dem… :(
Ja, när det pratas om polisanmälan så kan man säga att en provokation har lyckats.
Nej, det tycker jag inte är en beskrivning av raggare. Min uppfattning är att det handlar mer om vurmande för amerikansk 50/60-tals kultur vilket ju tesla till viss del är motsatsen till.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
Dom vill bara provocera. Har dom lyckats?
Exakt. De är på dekis, och att bli "outad" i press och media, är enbart positivt med gratis PR för ett band som fallit i glömska bland allmänheten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Aida »

Maw skrev:
Förhoppningsvis skedde ingen skadegörelse till följd av uppmaningen från bandet men annars kan de faktiskt åtalas för anstiftan till skadegörelse.

Ett exempel
En 20-årig kvinna åtalas för att hon fått en annan person att repa en bil och slå sönder en backspegel på den. Brottet rubriceras som anstiftan till skadegörelse – och hon åtalas

Det här brottet rubriceras som anstiftan till skadegörelse och hon åtalas för två fall av det.
https://sverigesradio.se/artikel/6765106

Någon jurist här kanske kan svara på om uppmaningen kan vara ett brott även om ingen i publiken hörsammade uppmaningen?
Då heter brottet stämpling till skadegörelse. Men är för långt draget. De lär hävda att de skämtade… Om ingen gjorde det är det ju enkelt att föra i bevis att alla uppfattade det så också…

Dags för folk här att lugna ner sig lite i detta hänseende kanske…
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av MWall »

Har det här mynnat ut i en verklig skadegörelse?

Tycker det är harmlöst. Förstår vad de menar också för många Tesla-ägare är dryga som fan på Facebook. T ex den där Fröstberg som är överallt.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
Förstår vad de menar också för många Tesla-ägare är dryga som fan på Facebook. T ex den där Fröstberg som är överallt.
Läser inte FB. Vem är Fröstberg, och vad gör eller säger hen för (hemska) saker?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av mati »

Walker skrev:
JonasH skrev:
Kanske någon tidning är intresserad av att ställa lite frågor till dem angående detta?
Det svider nog lite extra att bli outad som komplett idiot i pressen.
”Komplett idiot”… är det inte vi som kör elbil som är outade i media som det? :roll: Ja menar… köpa en bil för flera miljoner som man bara kan köra på sommaren med i 15 mil och sedan måste ladda i 2 timmar, som dessutom brinner som facklor och är av usel kvalitet. Har säkert missat något ytterligare då jag själv är korkad nog att välja bort bilar som går på miljövänligt drivmedel som benzin och diesel.
(Obs! Detta inlägg är skrivet med största ironi. Men samtidigt en liten hint om att media knappast bryr sig om vad en musikgrupp häver ur sig)
Du glömde de små barnen i Afrika som gräver upp batterierna med sina små händer. Och litiumgruvorna som förstör hela planeten. Och batterierna som går sönder efter exakt 8 år och som kostar 200k att byta. Och elen som kommer från polska brunkolskraftverk. Säkert massor som jag också glömt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1033
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av bjornnilsson »

Förmodligen är det få andra bilar som provocerar på samma sätt. Det finns mängder med sentry-filmer som visar glada skrattande människor som går loss på Teslabilar för allt vad de är värda och jag tror inte bara det är för att kamerorna i bilarna lyckas fånga mer incidenter på film. Anar mig till någon slags subkulturell företeelse som drivs av att förändring är skitläskigt och behöver bekämpas med våld och starka reaktioner. Ett varumärke som symboliserar allt detta får då agera syndabock. Att förstöra något som är dyrt kan väl också anses vara något slags uttryck för att göra ner både staten och kapitalet. Att andra har råd (läs: väljer att prioritera) att skaffa sig något som kan kännas ouppnåeligt kan väl säkert också vara något som kan svida ordentligt.

Samtidigt förstår jag inte. Mängderna med epor som på ett eller annat sätt hånar Greta här på landsbyggden där jag numera bor förvånar mig. Att det är så många tonåringar som uppenbarligen inte bryr sig om vår gemensamma framtid gör mig fundersam. Jag förstår heller inte dieselraggarna som skickar bolmande svart rök ur sina avgasrör så fort som de ser min elbil. Och det finns flera av dom. Det är nästan som att mina batterier framkallar en fullgasreaktion per automatik. När blev det coolt hos en bred skara människor att hylla destruktiviteten?

Själv har jag varit med om ett antal incidenter som är relaterade till att andra blir enormt provocerade av bilen jag kör. Har inte upplevt detsamma i andra bilmärken tidigare. Visst kan alla ha en dålig dag men man märker rätt snabbt när det också är något annat där skon klämmer. Återberättar ett par av de incidenter jag minns bäst.

Åker på en liten och smal nylagd grusväg nära norska gränsen på väg till ett turistmål och möter en Audi med tyska plåtar. Stenarna som ligger på vägen är lösa och ovanligt stora och jag oroar mig för att några ska ta i fälgkanten. 21-tummarna var inte bästa valet för den här resan. Jag får ögonkontakt med föraren som till skillnad från många andra av turisterna faktiskt bromsar in. Jag vinkar som tack. Stenskott har jag nog av och jag tänker att det här var en hygglig prick när vi smyger förbi varandra. Samtidigt är det något i hans blick som inte stämmer, den känns svart som natten och ansiktet är sammanbitet, som att han är redo för attack. Och det visar sig stämma för jämnsides så ger han fullgas så att stenarna flyger. Uppenbarligen var han inte speciellt rädd om sin bil men han brydde sig heller inte speciellt mycket om min. Jag har tur och hittar inga spår på min bil efter mötet. Visst, min bil kanske inte är den enda som blir utsatt för hans dåliga humör denna dagen men samtidigt så är detta väldigt utstuderat.

Utöver detta har jag varit med om flertalet närgångna lastbilschaffisar som på ett eller annat sätt vill provocera både på och av vägen. Som den gången en långtradare parkerade kant-i-kant med parkeringarna vid superchargern i Hudiksvall, innan den var utbyggd med fler stolpar, för att ta sig en tupplur. Det fanns gott om plats men han ville stå så nära oss elbilar som det var fysiskt möjligt. Jag knackade på så artigt jag kunde men han vägrade givetvis flytta sig och pekade på färdskrivaren som skulle ge honom böter ifall han försökte. Vi som skulle ladda den dagen fick krångla oss fram till laddplatserna istället.

Eller häromdagen då jag blev halvt avprejjad av vägen av en snävt insvängande långtradare som spenderat tiden bakom mig med att flasha mig i backspegeln trots att jag var en av många många i kön som ringlade fram på istäckta vägar där det snöat för första gången i år. Jag såg inte samma beteende när han körde om de andra bilarna, varken bakom eller framför mig.

Med detta sagt så finns det både vänliga tyskar, ungdomar som bryr som om miljön och långtradarchaufförer som inte beter sig som svin när de får syn på en elbil. Men nog rör Tesla upp känslor. Det kan jag intyga.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3565
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av jonasl »

Nu rullar det ju så många Teslor på vägarna att det måste vara extremt jobbigt för de personerna som blir provocerad av deras existens.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Curik »

bjornnilsson skrev:

Med detta sagt så finns det både vänliga tyskar, ungdomar som bryr som om miljön och långtradarchaufförer som inte beter sig som svin när de får syn på en elbil. Men nog rör Tesla upp känslor. Det kan jag intyga.
Stor igenkänningsfaktor på dina historier Björn. Vid ett tillfälle var det en bil som körde in framför mig och sedan "brände däck" i ett antal minuter. Det var mörkt ute och svårt att se för all rök så vi fick sänka hastigheten och köra ut i väggrenen. Skickade filmen till polisen men gissar att det inte blev så mycket mer av det.

En annan gång körde en motorcyklist om oss och stannade framför på enkelriktad väg. Han steg av och gjorde ett tecken som påminde om en pistol mot mig. Jag hade inte riktigt förstått vad som hände (var osäker på om han behövde hjälp eller liknande?) så då forcerade jag mig förbi honom genom att köra mot honom så han fick gå undan. Sambon tyckte det hela var väldigt obehagligt. Var inte helt säker på om jag skulle polisanmäla men när jag kom hem så var disken korrupt ändå så det kvittade. Minns inte regplåt, bara hur han såg ut. :roll:

Det är ju möjligt att det inte har något med bilen att göra, men svårt att dra någon annan slutsats när jag aldrig varit med om dessa saker någonsin tidigare.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Curik »

jonasl skrev:
Nu rullar det ju så många Teslor på vägarna att det måste vara extremt jobbigt för de personerna som blir provocerad av deras existens.
Ja, i Stockholm kanske.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av HerrNilsson »

Curik skrev:
jonasl skrev:
Nu rullar det ju så många Teslor på vägarna att det måste vara extremt jobbigt för de personerna som blir provocerad av deras existens.
Ja, i Stockholm kanske.
I hela södra landshalvan är det enligt min erfarenhet tjockt med Teslor. I Sthlm är det väl ganska extremt.
Håller med jonasl, måste vara jobbigt att se sina irritationsmoment överallt på vägarna :D
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1033
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av bjornnilsson »

Kan jämföra både Stockholm och vägarna omkring i vårt land och visst är det skillnad i uppmärksamhet. På min stockholmsadress är det knappt någon som höjer på ögonbrynen längre när man kommer åkande men i exempelvis Örnsköldsvik så vänder sig folk fortfarande om. Fast det börjar komma fler elbilar även här så snart kanske det snart blir lite lugnare. Dock är det riktigt obehagligt med extremisterna som sticker ut oavsett var de håller hus, speciellt när de skapar situationer som är farliga för andra.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av MWall »

Man ska inte vara så snabb att ta på sig offerkoftan heller. Det händer mycket skit i trafiken även om du kör Volvo. Allt är inte riktat mot Tesla specifikt.

Här fick grannarna muttrarna till ett däck lossade (troligen) i natt så de höll på att tappa hjulet nån km hemifrån. De kör Mazda 6 kombi. Min Tesla lät de bli.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Curik »

HerrNilsson skrev:
Curik skrev:
jonasl skrev:
Nu rullar det ju så många Teslor på vägarna att det måste vara extremt jobbigt för de personerna som blir provocerad av deras existens.
Ja, i Stockholm kanske.
I hela södra landshalvan är det enligt min erfarenhet tjockt med Teslor. I Sthlm är det väl ganska extremt.
Håller med jonasl, måste vara jobbigt att se sina irritationsmoment överallt på vägarna :D
Ja, det är klart att ifall du åker till Malmö, Göteborg, Lund, Jönköping o.s.v. så är det inte så många som reagerar längre. Men åk till en mindre ort eller bara "fel" område i en större stad så är det en annan sak. Jag bor i ett sådant område.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
Man ska inte vara så snabb att ta på sig offerkoftan heller. Det händer mycket skit i trafiken även om du kör Volvo. Allt är inte riktat mot Tesla specifikt.
Har aldrig upplevt någonsin att någon generellt haft problem med vår Tesla. Får exakt samma beteende och (ibland) dumma reaktioner när jag kör vår Merca (diesel). Har inte märkt något speciellt någonsin. Tesla är så vanligt i södra Sverige (Malmö, Göteborg, Stockholm) och Norge, så att ingen verkligen reagerar alls. Att köra Tesla idag, känns precis lika vanligt som när jag körde Volvo för 10 år sedan.

Det stökigaste som jag råkat ut för var när jag hyrde en Toyota Yaris en gång (hemsk bil, gör aldrig om det). Körde på en del av E6 i Skåne som var avspärrad av bygge så bara en fil var öppen. Då var det en långtradare som låg bakom mig som utan minsta orsak började köra jättenära mig på ett provocerande sätt. Började sedan även blinka med helljuset på dagtid. Han måste retat sig på att det stod "Miljöbil" på en stor dekal på baksidan av bilen (som jag inte satt på, var från Circle K eller Toyota som satt den på hyrbilen).

Jäklar vad han fick ångra sig att han utan orsak började bråka med fel person! :D

Saktade ner till typ 20 km/t, accade på, saktade ner igen. Osv. Han fick ett helvete att långsamt acca upp sitt släp varje gång. Fortsatte att retas tillbaka och djävlas med honom i en halvtimme även efter att enkelfilkörningen var klar och ute på normala delen av E6:an.

Han fick slösa mycket tid och bränsle på att han försökte skrämmas med en lite "miljöbil" (trodde väl att det satt en liten tjej eller tant i den lilla miljö-Yarisen). Gjorde hela min resa i den tråkiga Yarisen till ett nöje att få passa på att djävlas tillbaka med en idiot till latsbilschaffis! :lol:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
SwedishAdvocate
Inlägg: 5258
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

bjornnilsson skrev:
.../ Samtidigt förstår jag inte. Mängderna med epor som på ett eller annat sätt hånar Greta här på landsbyggden där jag numera bor förvånar mig. Att det är så många tonåringar som uppenbarligen inte bryr sig om vår gemensamma framtid gör mig fundersam. Jag förstår heller inte dieselraggarna som skickar bolmande svart rök ur sina avgasrör så fort som de ser min elbil. Och det finns flera av dom. Det är nästan som att mina batterier framkallar en fullgasreaktion per automatik. När blev det coolt hos en bred skara människor att hylla destruktiviteten? /...
Tror inte att det är så mycket av det här som handlar om att "hylla destruktiviteten"...

Gissar att det är ca 10% av 'etniska svenskar' som på fullaste allvar tror att Man-Made Global Warming är en komplett bluff (eller åtminstone inget som man behöver bry sig så mycket om (av någon oklar anledning)). De har ofta helt köpt hela den missinformationspropagandakampanj kring Man-Made Global Warming som tyvärr finns och fortfarande pågår. Samtidigt har de även köpt hela den missinformationspropagandakampanj som pågått gällande elbilar...

Tyvärr så vet de inte bättre...

De tror/menar att de är 'de goda'. Förenklat har de typ alltid traditionella arbetarklassjobb (som det så klart absolut på inget sett är något som helst fel på.)

Så de är typ 'vanliga människor'. När de då konfronteras med någon som inte bara köpt elbil, utan även en elbil som de upplever att de inte har en chans att ha råd med (fastän de ofta -- och i kanske 20+ år -- lagt pengar på snus eller cigaretter istället), så kan det kanske ibland 'bli lite jobbigt' för dem... (Eller hur man nu ska uttrycka det...)

Fotnot: Ofta tror de så klart inte att rökning är särskilt farligt heller... (Vilket ju bara det säger en hel del...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av HerrNilsson »

Instämmer till fullo med ovanstående.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
HelectriC skrev:
Jag tror det är dags att ta en bulle och lugna ner sig. Ingen myndighet kommer göra något åt detta, vi lever inte i Kina, man får faktiskt sjunga och säga nästan vad man vill i denna del av världen. Tror inte heller det blir några horder av människor som börjar stampa på Tesla bara för detta.
Nej, jag tror inte heller att Polisen skulle göra något… varför skulle de göra det helt plötsligt. Men det är ju just sån här skit de ska sätta åt så att inte skadegörelse och skjutningar eskalerar… men det är en annan historia.

Jag tror då mer på att någon tex journalist inom elbilar ringer upp Drärngarna och frågar vad de menar med sitt uttalande. Förmodligen är har de inte tänkt alls…
Det roliga är att det faktiskt var fyra poliser på plats, så egentligen hade jag ju läge att agera på plats så att säga…
Det här snacket hade dom alltså i en paus mellan låtarna och någon direkt komisk vinkel fanns inte öht.
Det gick från att elbilar är skit och Tesla i synnerhet och om man såg en Tesla på parkeringen så ”hoppa upp
på huven och hoppa på den!”, och sen körde dom nästa låt (hörde inte texten eftersom jag gick iväg i lokalen men
jag har svårt att se att det skulle finnas en koppling till mellanspelet).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av Bjelke »

MWall skrev:
Har det här mynnat ut i en verklig skadegörelse?

Tycker det är harmlöst. Förstår vad de menar också för många Tesla-ägare är dryga som fan på Facebook. T ex den där Fröstberg som är överallt.
Inte vad jag vet iaf min stod längre bort :)
Harmlöst…. Njae det vettifasiken för sånt här späder definitivt på något som vi snarare vill dämpa, var nog ett
gäng i publiken som fick bränsle på elden (dom lär ju ha bra koll på sin publik liksom).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ok att skada en Tesla

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev:
LarsL skrev:
HelectriC skrev:
Jag tror det är dags att ta en bulle och lugna ner sig. Ingen myndighet kommer göra något åt detta, vi lever inte i Kina, man får faktiskt sjunga och säga nästan vad man vill i denna del av världen. Tror inte heller det blir några horder av människor som börjar stampa på Tesla bara för detta.
Nej, jag tror inte heller att Polisen skulle göra något… varför skulle de göra det helt plötsligt. Men det är ju just sån här skit de ska sätta åt så att inte skadegörelse och skjutningar eskalerar… men det är en annan historia.

Jag tror då mer på att någon tex journalist inom elbilar ringer upp Drärngarna och frågar vad de menar med sitt uttalande. Förmodligen är har de inte tänkt alls…
Det roliga är att det faktiskt var fyra poliser på plats, så egentligen hade jag ju läge att agera på plats så att säga…
Det här snacket hade dom alltså i en paus mellan låtarna och någon direkt komisk vinkel fanns inte öht.
Det gick från att elbilar är skit och Tesla i synnerhet och om man såg en Tesla på parkeringen så ”hoppa upp
på huven och hoppa på den!”, och sen körde dom nästa låt (hörde inte texten eftersom jag gick iväg i lokalen men
jag har svårt att se att det skulle finnas en koppling till mellanspelet).
Misstänker att de enbart säger sådant för att skapa en kontroversiell grej i media som ger hype och gratis PR. Samtidigt så får de kanske och en lojalare skara bland sin fans genom denna "cred". Win-win för gruppen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar