Fasas AC laddning ut?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

MWall skrev:
Och du Zalman, varför växlar du mellan konton? Är totalt obegripligt. Syns ju jättetydligt att det är du.
Ja, det är nästan lika uppenbart som när Verdi plötsligt återuppstod som MWall. :lol: :lol: :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av MWall »

Nicke Nyfiken skrev:
MWall skrev:
Och du Zalman, varför växlar du mellan konton? Är totalt obegripligt. Syns ju jättetydligt att det är du.
Ja, det är nästan lika uppenbart som när Verdi plötsligt återuppstod som MWall. :lol: :lol: :lol:

Höhö. Verdi-kontot är tyvärr raderat.

Hade privata problem våren 2020 som satte sig på mitt mående. Hade blod och slem i avföringen. Var helt övertygad om att jag hade cancer och fick feber och ont i magen med jämna mellanrum. Tog flera månader att utreda och man hinner tänka många tankar under tiden. Det och pandemin med en livrädd fru som höll barnen hemma på heltid från mars till juni höll på att knäcka mig.

Så ja, nu vet ni. Har inte velat säga nåt men gliringarna verkar aldrig ta slut så...
Senast redigerad av MWall, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av MWall »

MrRun skrev:
DanneLKPG skrev:
MWall skrev:
Då försvinner ju möjligheten att ladda "överallt". Vore skitdåligt. Nån har inte tänkt hela vägen...

Och du Zalman, varför växlar du mellan konton? Är totalt obegripligt. Syns ju jättetydligt att det är du.
Förväntar mig inget svar. Han brukar ignorera frågan och fortsätta svara som om inget hänt. Riktigt skumt beteende. :|
Det är två nyhetsamlande diskussionstartande bottar. :lol:
Han var med till invigningen av Berlin-fabriken. Finns bilder på Facebook. Så Zalman/Peter finns i verkligheten. :)
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av Teslaspolen »

Nio känns som ett företag som famlar runt i mörkret. Förr eller senare hittar man väl rätt. Får väl oändligt med pengar ifrån CCP så det är ingen fara där. :roll:

Ingen AC laddning? Ja, vad näst, inget golv i bilen? Vänstersväng är ju farligt, kanske ska bara högersväng tillåtas?

Behövs ju snarare än mer avancerad AC laddning, dvs dubbelriktig för V2H applikationer.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av bylund »

Om man ändå behöver ha en likströmsomvandlare hemma så kan det ju vara bra att ta med den när man är ute och åker, och då kan man ju lika gärna montera den fast i bilen. Och så kan man ju ta emot växelström :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Fasas AC laddning ut?

Inlägg av [JM] »

Snart finns ett väl utbyggt DC-nät i hela EU ska ni se.
Fransmännen, britter och tyskar ska bara sitta ner ett tag å bestämma vilka spänningar och kontaker som ska gälla.
Sen behöver man få med tillverkare av hemelktronik så att kylen och frysen etc funkar med DC.

Tyvärr kommer japanerna eller kineserna före med sin egen standard som blir interimsgällande i ca 10 år först med egen kontakt och spänning.

Oj förlåt jag blandade ihop det med CCS och ChaDeMo.
Kanske går med nästa gen USB-C att ladda bilen. Den är ju standard i EU nu.

What could possibly go horribly wrong...
Skriv svar