Krypto-tråden

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 718
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Krypto-tråden

Inlägg av Trevlig »

Sålde 21 bitcoins för 3500kr, sen tyckte tjejen datorn lät för mycket så fick inte fortsätta :(
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
big-olle
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 18 nov 2016 20:20
Ort: Dalby

Re: Krypto-tråden

Inlägg av big-olle »

Trevlig skrev:
Sålde 21 bitcoins för 3500kr, sen tyckte tjejen datorn lät för mycket så fick inte fortsätta :(
Surt. Men om man visste då vad man vet idag...

Bitcoin är väl lite "boomercoin", men det är den enda krypto som jag "litar" på i dagsläget. Som tidigare skrevs i tråden... Luna o Terra. Fan alltså. Så många som förlorat pengar på detta.
Jag förväntar mig inget av bitcoin, och har satt pengar som jag kan förlora. Men om bitcoin gör en 10 x igen.... vilket inte är osannolikt. Då blir jag glad.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Krypto-tråden

Inlägg av NiklasTesla »

Ser krypto mest som pyramidspel. Ädelmetall har däremot flera tusen år av skriven historia som bevis på att den är bästa valutan (för eller senare kraschar alltid Fiatvalutor).

Du har dessutom industriella värden i ädelmetall vilket krypto inte har.

Gå tillbaka till att ha silver som pengar igen tack.

MVH
Maxerl
Inlägg: 89
Blev medlem: 23 okt 2016 20:35

Re: Krypto-tråden

Inlägg av Maxerl »

spacecoin skrev:
Maxerl skrev:
Tror på Bitcoin på sikt. Centralbanker ställer till rätt stora problem genom all inflation de skapar när de trycker pengar. Gång på gång räddas "Wall Street" och de företag som agerat för riskfyllt vilket skapar felaktiga incitamentsstrukturer i samhället. Tycker det är mer rättvist och tror det är mer hållbart att hålla penningmängden relativt konstant (såsom de 21 miljonerna bitcoin).
Jag är lite kluven. Jag håller delvis med, men en aktiv penningpolitik har räddat oss många gånger från värre kriser.
Det brukar låta så, att alternativet till att trycka nya pengar/massiva stödpaket till företag vid finanskriser är värre.

För många stora kapitalägare är det nog så, att stålbaden som skulle få omfördelningseffekter skulle vara värre. Men för samhället som helhet tror jag inte det är negativt utan snarare nyttigt på lång sikt. I kapitalism ingår också kreativ förstörelse, alla projekt kan inte lyckas. De populära ekonomerna brukar skrämmas med evig deflation och att det aldrig skulle finnas någon botten, någon sorts evig negativ spiral. Människor/marknader fungerar inte så. Vi kommer alltid hitta vilja utveckla/handla och driva ekonomin framåt. Oavsett om vi tillsätter centralplanerare eller ej.
Skriv svar