Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 jun 2021 10:03

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Nogo »

Man visste ju nästan att imorgon skulle bli dyrt med tanke på högt pris mellan 23-00 ikväll. Får snart bli att man får fixa ett mer abonnemang.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av MWall »

Nogo skrev:
Man visste ju nästan att imorgon skulle bli dyrt med tanke på högt pris mellan 23-00 ikväll. Får snart bli att man får fixa ett mer abonnemang.
Väldigt dyrt för att vara söndag... Valdagen dessutom. Förstår mig verkligen inte på de som röstar på fortsatt naivitet.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Dafro »

tor skrev:
Anderzzon skrev:
tor skrev:
Nu behöver jag en natt med låga elpriser snart. Det har varit märkbart dyrt på nätterna nu ett tag. Verkar börja blåsa på tis/ons. Hoppas det får en effekt.
Haha samma här, var tvungen att ladda i måndags för typ 80 öre/kWh men jag borde klara mig några dagar till då jag inte kör så mycket för tillfället.
Samma här. Nu har jag 30% batteri och när man ser elpriserna idag och imorgon så är väl billigast runt 2,5 kr (SE3). Borde laddat lite under föregående natt till et pris av 0,9 kr/kwh men chansade på att det skulle gå ner. :?
Jag tänkte arr nattens 130 måste bli lägre nu i natt men chi fick jag, 330 nu istället. Laddar ena bilen och chansar, blirdet dyrare så får jag väl åka och snabbladda om det blir akut, typ samma pris. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 612
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Anderzzon »

Nu är frågan, ska man ladda i natt eller ska man chansa att det blir ännu lägre pris imorgon natt?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Dafro »

Anderzzon skrev:
Nu är frågan, ska man ladda i natt eller ska man chansa att det blir ännu lägre pris imorgon natt?
Det var sista gången jag chansade så ligger det kring 1 kr så laddar jag. Fick igår en fri laddning av bonnet så fyllde i 60 kWh där i Audin idag.
27,8 kWp solceller
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av DrDR »

Anderzzon skrev:
Nu är frågan, ska man ladda i natt eller ska man chansa att det blir ännu lägre pris imorgon natt?
Kollar man på priset kl 23 så skulle jag gissa att det blir ännu lägre natten till onsdag. Behöver dock ladda min bil i natt så gör det ändå. Nu förtiden så känns upp till 1 kr spot ok att ladda för.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av tor »

Jag chansar på billigare imorgon natt!
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Dafro »

Lutningen på kurvan säger tyvärr inte så mycket har jag insett och om priset är 45 öre så kanske man kan spar 20 öre per kWh vilket ger typ 16 kr för mig om jag laddar fullt men ner sidan att priset skulle gå upp til 3-4 kronor som natten i lördags ger mycket mer på priset. Men valet är fritt i detta lotteri. Men det känns som om det var länge sen det blåste som det brukar göra men höstvädret kommer väl snart.
27,8 kWp solceller
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av DrDR »

Många med timprisavtal verkar göra det till en sport att pricka in timmarna med lägst pris. Men rent ekonomiskt kan det ba lika viktigt att försöka undvika timmarna med högst pris.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Dafro »

DrDR skrev:
Många med timprisavtal verkar göra det till en sport att pricka in timmarna med lägst pris. Men rent ekonomiskt kan det ba lika viktigt att försöka undvika timmarna med högst pris.
Sant men det ör enklare att styra nör man fyller bilen med 40-60 kWh än att få övriga i familjen att anpassa sig och tex läsa bok istället för att se på tv eller spela ps4. Tex i söndags köpte jag 35 kWh för 153, så det kan bli spännande när det blir kallare.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 612
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Tävling: Hemmaladdning till lägst pris per månad

Inlägg av Anderzzon »

September blev sämsta månaden för mig hittills med december 2021 undantaget. Laddade 148 kWh för 42,19 öre per kWh. SE3.
Skriv svar