Mer höjer priserna

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Gargamel »

Bjelke skrev:
Mer pudlar och medger uppsägningar fram till 25:e oktober och som då gäller från den 1/11 :)
Dom erkänner att tiden var orimligt kort annars, det var ju bara en dags tidsfrist annars liksom…
Dom ändrade alltså inte datum för villkorsändringar utan gick ner från en månads uppsägning istället.

Jag vill minnas om avtalet ändras, och du inte vill ha ändringen så sa du ha rätt att säga upp avtalet.
Vill inte minnas att någon uppsägningstid o.dyl ska finnas då, då avtalet "brutits" från Mer:s sida, så att säga.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Bjelke »

Gargamel skrev:
Bjelke skrev:
Mer pudlar och medger uppsägningar fram till 25:e oktober och som då gäller från den 1/11 :)
Dom erkänner att tiden var orimligt kort annars, det var ju bara en dags tidsfrist annars liksom…
Dom ändrade alltså inte datum för villkorsändringar utan gick ner från en månads uppsägning istället.

Jag vill minnas om avtalet ändras, och du inte vill ha ändringen så sa du ha rätt att säga upp avtalet.
Vill inte minnas att någon uppsägningstid o.dyl ska finnas då, då avtalet "brutits" från Mer:s sida, så att säga.
Ja så brukar det ju vara mot privata iaf, antagligen i det här fallet också, så egentligen så var nog deras
krav på en månad inte helt ok oavsett…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Bjelke »

Lite komiskt att Mer går ut med en kundundersökning nu när typ alla slutat ladda där (verkar det som iaf) :lol:
Uselt formulerade frågor också såklart… man måste använda den avslutande fritext-rutan för att
upplysa dom om vad som kan göras bättre (undrar hur många som gör det egentligen, men jag gjorde
det iaf, och jag fick lite känslan av att det var huvudsyftet med denna undersökning).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Dexter86 »

Bjelke skrev:
Lite komiskt att Mer går ut med en kundundersökning nu när typ alla slutat ladda där (verkar det som iaf) :lol:
Uselt formulerade frågor också såklart… man måste använda den avslutande fritext-rutan för att
upplysa dom om vad som kan göras bättre (undrar hur många som gör det egentligen, men jag gjorde
det iaf, och jag fick lite känslan av att det var huvudsyftet med denna undersökning).
Vad skrev du da :D
Tror många tyvärr skippar sådana undersökningar, istället för att fylla i ge feedback o konstruktiv kritik osv
Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Elbilisten »

Jag skrev om att ladda utan att koppla av släpfordon. Frågade om tak över snabbladdare som bränslepumparna har. Kryssade i starkt missnöje för att fysisk bankkortläsare saknas.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av ChristerSjo »

Elbilisten skrev:
Jag skrev om att ladda utan att koppla av släpfordon. Frågade om tak över snabbladdare som bränslepumparna har. Kryssade i starkt missnöje för att fysisk bankkortläsare saknas.

Ja är det inte konstigt. Man kan köpa en Kexchocklad i en automat och gå på toa genom att betala med kort. Men enligt alla ladd operatörer är det inte möjligt.....
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av mati »

ChristerSjo skrev:
Elbilisten skrev:
Jag skrev om att ladda utan att koppla av släpfordon. Frågade om tak över snabbladdare som bränslepumparna har. Kryssade i starkt missnöje för att fysisk bankkortläsare saknas.

Ja är det inte konstigt. Man kan köpa en Kexchocklad i en automat och gå på toa genom att betala med kort. Men enligt alla ladd operatörer är det inte möjligt.....
Kolla Tyskland. Där kan du till och med köpa cigaretter i en automat och betala med kort. Extra konstigt med tanke på att kortbetalning är mycket ovanligt annars. Förr var det mynt i cigarettautomaterna, men för att förhindra att barn går och köper cigaretter så infördes kortbetalning för många år sedan.
Men att betala med kort vid en snabbladdare anses vara omöjligt att lösa. Där snackar vi prioriteringar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av LarsOJ »

mati skrev:
ChristerSjo skrev:
Elbilisten skrev:
Jag skrev om att ladda utan att koppla av släpfordon. Frågade om tak över snabbladdare som bränslepumparna har. Kryssade i starkt missnöje för att fysisk bankkortläsare saknas.

Ja är det inte konstigt. Man kan köpa en Kexchocklad i en automat och gå på toa genom att betala med kort. Men enligt alla ladd operatörer är det inte möjligt.....
Kolla Tyskland. Där kan du till och med köpa cigaretter i en automat och betala med kort. Extra konstigt med tanke på att kortbetalning är mycket ovanligt annars. Förr var det mynt i cigarettautomaterna, men för att förhindra att barn går och köper cigaretter så infördes kortbetalning för många år sedan.
Men att betala med kort vid en snabbladdare anses vara omöjligt att lösa. Där snackar vi prioriteringar.
Här har jag en konspirationsteori.. många tycker ju att det är struligt med appar och abonnemang så om tillverkaren kan styra dig till en leverantör vid bilförsäljningen så är det stor risk att du stannar där. Särskilt de som inte är entusiaster. Är väl bara OK/Q8 som berättar pris på de stora digitala tavlorna också?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Bjelke »

Dexter86 skrev:
Bjelke skrev:
Lite komiskt att Mer går ut med en kundundersökning nu när typ alla slutat ladda där (verkar det som iaf) :lol:
Uselt formulerade frågor också såklart… man måste använda den avslutande fritext-rutan för att
upplysa dom om vad som kan göras bättre (undrar hur många som gör det egentligen, men jag gjorde
det iaf, och jag fick lite känslan av att det var huvudsyftet med denna undersökning).
Vad skrev du da :D
Tror många tyvärr skippar sådana undersökningar, istället för att fylla i ge feedback o konstruktiv kritik osv
Jag har arbetat med kundundersökningar en hel del så jag brukar försöka svara :) jag brukar också
höra av mig till företag i andra sammanhang också, där det fyller en funktion vill säga :)
Den här gången skrev jag att för min del skulle ett abonnemang för enbart AC-laddning vara lämpligt men
då måste priset justeras därefter också, det vore nog bättre än i princip helt öde AC-platser… och för
oss i norra elområdena har det känts än mer fel eftersom vi haft ganska normala elpriser (förutom den
allra senaste tiden såklart). Plus lite omkring själva frågorna där dom är dåligt formulerade och dåliga
svarsalternativ ibland…
Men eftersom dom knappast kan fråga varför man sagt upp sitt abonnemang eller liknande så blir
det väl lätt lite ”krystat” för att kunna vinna tillbaks dessa kunder igen..
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Mats E
Inlägg: 101
Blev medlem: 21 sep 2021 18:05

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Mats E »

Det blir lite konstigt att ta 6kr/KWh för AC-laddning i Norra Sverige med tanke på elpriserna här. I vissa fall kostar laddstationen bredvid 2kr/kWh (Skekraft). Inte undra att MER-laddstationerna står tomma.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Bjelke »

Var vid Scandic här i Bollnäs igår och såg att dom satt upp fler stolpar där nu,
från 4 med dubbla uttag till 10 (med dubbla uttag)… så istället för 8 oftast oanvända
kontakter till 20 (fortfarande lika oanvända)! Jippie… eller nåt…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Jaegaern »

Ja det är helt galet hur de sätter priserna.. Om de inte helt vill döda sitt varumärke och därmed bolag, för all framtid. Så måste de väl skapa användande. Med 6SEK/kWh kommer ju INGEN ladda där om man inte verkligen behöver.

Nu har väl elpriserna stabiliserat sig, sedan höjningen i vintras?
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av chaffis75 »

Jaegaern skrev: 02 jun 2023 09:23
Ja det är helt galet hur de sätter priserna.. Om de inte helt vill döda sitt varumärke och därmed bolag, för all framtid. Så måste de väl skapa användande. Med 6SEK/kWh kommer ju INGEN ladda där om man inte verkligen behöver.

Nu har väl elpriserna stabiliserat sig, sedan höjningen i vintras?
Jo håller med.. de borde sänka igen.. hellre de är lite snabbare i att justera priserna om de nu skulle gå upp igen. Dvs justera snabbare både upp och ner, då skulle nog både konsument och företag vara nöjda.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Mer höjer priserna

Inlägg av Jaegaern »

chaffis75 skrev: 02 jun 2023 09:33
Jaegaern skrev: 02 jun 2023 09:23
Ja det är helt galet hur de sätter priserna.. Om de inte helt vill döda sitt varumärke och därmed bolag, för all framtid. Så måste de väl skapa användande. Med 6SEK/kWh kommer ju INGEN ladda där om man inte verkligen behöver.

Nu har väl elpriserna stabiliserat sig, sedan höjningen i vintras?
Jo håller med.. de borde sänka igen.. hellre de är lite snabbare i att justera priserna om de nu skulle gå upp igen. Dvs justera snabbare både upp och ner, då skulle nog både konsument och företag vara nöjda.
Precis! Om de nu inte har sjukt mycket lån och typ dör med dagens ränta. Då kanske man inte ser att det är rimligare att sänka priset för att driva mer intäkter. Man kanske bara letar investerare i full panik. Mer köpte ju upp en jäkla massa bolag på kort tid. Tänker lite SBB över det hela.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Skriv svar