Jag känner mig nästan ung här på forumet som bara varit med sen juni 2015. Dessutom tråkig, som bara kört en Tesla sen dess. Jag hämtade ut min 85D-2015 i mars 2016 och kör den fortfarande. Desto mer roligt att den nu gått över 40.000 mil. Det borde kvalificera mig till åtminstone topp-tio bland privatåkare vad gäller antal körda mil i en Tesla...
Eller vad tror ni?
Ja det är ju en del mil minst sagt.
Vad har du tvingats fixa med den?
Jag känner mig nästan ung här på forumet som bara varit med sen juni 2015. Dessutom tråkig, som bara kört en Tesla sen dess. Jag hämtade ut min 85D-2015 i mars 2016 och kör den fortfarande. Desto mer roligt att den nu gått över 40.000 mil. Det borde kvalificera mig till åtminstone topp-tio bland privatåkare vad gäller antal körda mil i en Tesla...
Eller vad tror ni?
Jag körde bara 23 tusen mil med min första och nya ägaren passerade nyligen 35 tusen mil
Tror han har lagt mindre än 20 tusen kr på bilen och jag hann knappt lägga några pengar alls på den, mindre
än 10 tusen iaf (ett handtag fick jag byta och betala för ca 6500kr plus nåt litet också. Inget på bromsar iaf
Jag känner mig nästan ung här på forumet som bara varit med sen juni 2015. Dessutom tråkig, som bara kört en Tesla sen dess. Jag hämtade ut min 85D-2015 i mars 2016 och kör den fortfarande. Desto mer roligt att den nu gått över 40.000 mil. Det borde kvalificera mig till åtminstone topp-tio bland privatåkare vad gäller antal körda mil i en Tesla...
Eller vad tror ni?
Ja det är ju en del mil minst sagt.
Vad har du tvingats fixa med den?
Jag har ju förstås bytt alla handtagen och MCU´n som svartnade för ett par år sen, 12V-batteri. I år har jag fått göra en del såsom AC´n, som slutade ge kyla, en länkarm, som de tyckte att jag borde byta, och bromsbeläggen runt om. Dessutom väntar jag på att byta skärmen framför ratten, som håller på att lossna. Den släpper tydligen i limningen. De har ett "paketpris" för att byta båda skärmarna, vilket jag nog ska göra när de väl får hem dem. Då får jag den nya MCU2, vilket tydligen gör stor skillnad.
Men annars går den fantastiskt fortfarande. Känns som ny när jag rullar iväg! Trivs otroligt bra!
Några här som hängde på elbilforum24 ?
Där fanns det många early adopters, jag blev medlem där 2012 när jag köpte min första elbil, Nissan Leaf. Såg den IRL på mässa i Miami och blev helt såld (på tekniken)
Då var jag nybörjare och kunde inget om elbilar, men på elbilsforum24 fanns massa kunskap och många som haft dom tidiga elbilarna i över 10 år, dom man fick vattna
Japp, jag kom med där nån gång under 2015 och "introducerade" Kia Soul EV.
Aha! Kanske kommer ihåg dig, om du hade en vit soul som du körde många mil(14000?) med och sedan sålde till en firma som gick back på den
Men kan minnas fel...
Jag köpte en ny soul 30kWh för 250(efter 60 bonus) och fick 245 för den efter ett år när jag sålde den och köpte i3s 94ah Bev, den sålde jag för 269 och satte dom pengarna på TSLA i rätt tillfälle. Är inne på tionde Leafen nu! (alla gen 1, 24kWh)
Jodå, 11.500 mil blev det och den bilen var både ögonöppnare och sparbössa som senare möjliggjorde Teslaköp Bytte in den i en 30kWh vänte-soul inför M3-släppet och det gick nog lite trögt för dem att sälja den, Kia kampanjade ju ut de sista 30kWh-modellerna med 60' rabatt (fick väl du också, därav 250).
14 mars 2014 registrerade jag mig här tydligen. Hämtade ut min första MS RWD då. Den hängde med i ganska exakt 5 år innan den fick lämna plats för en MS LR Raven 2019, som i sin tur gått vidare till förmån för den MY LR jag hämtade upp i onsdags.
Jag köpte min Tesla 85D hösten 2015 och den har jag fortfarande kvar och jag gick med i Tesla Club Sweden samtidigt har jag för mig. Men jag skriver inte så mycket på forumet längre för det är alltid någon som skrivet något otrevligt tillbaka. Tyckte att det var trevligare ton här i början. Men tack Tibor att du driver klubben.
Medlem sedan februari 2015 så det är lååångt kvar till 8 år.
Första Tesla Juli 2015. Flera garantibesök och en del som jag fick betala själv.
Nästa Tesla 2019 Inga garantibesök än bara bromsservice. Tror jag behåller den ett tag till.
Skriver inte lika mycket längre, Läser inte längre allt som jag (och de flesta) gjorde i början. Läser dock alltid Tibors nyheter. Stort tack för engagemanget, Tibor.