Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Xeik »

Zalman3 skrev:
Har nån provat
Batteridriven Gräsklippare Husqvarna LC353iVX?
https://www.gardenstore.se/batteridrive ... ge-nosto-3

Jag ju batteri och laddare redan så det får bli en Husqvarna gräsklippare också.
Jag har en sådan (eller iallafall snarlik, kommer inte ihåg nummret nu) som jag använder i min lilla trädgårdsfirma, som jag vid sidan av övrigt.
Den funkar kanon. Kör ett par ggr per vecka under säsongen med den, och den har inte svikit än. Tjockt, lite fuktigt gräs gillar den dock inte. Kan bli stopp ibland då, men då är det bara att rensa ur runt kniven och köra igen. Suger såklart mer på batteriet också vid sådana förhållanden.
Har du redan batterierna så är det en nobrainer tycker jag.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Zalman3 »

Xeik skrev:
Zalman3 skrev:
Har nån provat
Batteridriven Gräsklippare Husqvarna LC353iVX?
https://www.gardenstore.se/batteridrive ... ge-nosto-3

Jag ju batteri och laddare redan så det får bli en Husqvarna gräsklippare också.
Jag har en sådan (eller iallafall snarlik, kommer inte ihåg nummret nu) som jag använder i min lilla trädgårdsfirma, som jag vid sidan av övrigt.
Den funkar kanon. Kör ett par ggr per vecka under säsongen med den, och den har inte svikit än. Tjockt, lite fuktigt gräs gillar den dock inte. Kan bli stopp ibland då, men då är det bara att rensa ur runt kniven och köra igen. Suger såklart mer på batteriet också vid sådana förhållanden.
Har du redan batterierna så är det en nobrainer tycker jag.
Har ett BLi200X batteri 5,2Ah, hur länge kan man klippa på ett sånt?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Xeik »

Zalman3 skrev:
Xeik skrev:
Zalman3 skrev:
Har nån provat
Batteridriven Gräsklippare Husqvarna LC353iVX?
https://www.gardenstore.se/batteridrive ... ge-nosto-3

Jag ju batteri och laddare redan så det får bli en Husqvarna gräsklippare också.
Jag har en sådan (eller iallafall snarlik, kommer inte ihåg nummret nu) som jag använder i min lilla trädgårdsfirma, som jag vid sidan av övrigt.
Den funkar kanon. Kör ett par ggr per vecka under säsongen med den, och den har inte svikit än. Tjockt, lite fuktigt gräs gillar den dock inte. Kan bli stopp ibland då, men då är det bara att rensa ur runt kniven och köra igen. Suger såklart mer på batteriet också vid sådana förhållanden.
Har du redan batterierna så är det en nobrainer tycker jag.
Har ett BLi200X batteri 5,2Ah, hur länge kan man klippa på ett sånt?
Det hänger mest på gräset. Tjocklek och fukta.
Men oavsett. Med ett sådant så kommer du nog inte kunna klippa jättelänge. Jag har 2 st BLi300X i när jag kör lite större mattor. Dom brukar räcka mellan 30 - 45 min typ.
Men jag kör också oftast gräsmattor där gräset är lite längre än vad som kanske är norm bland den genomsnittliga villaägaren :roll:
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Zalman3 »

Blir den starkare med 2 batterier i, eller fördubblar man bara driftstiden med 2 batterier i?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Xeik »

Zalman3 skrev:
Blir den starkare med 2 batterier i, eller fördubblar man bara driftstiden med 2 batterier i?
Har inte märkt någon skillnad på motoreffekten, så högst troligt är det bara för att förlänga driftstiden. Den tömmer dessutom det ena batteriet först, så det talar också för att det bara är längre driftstid som är tanken.
Användarvisningsbild
Thed75
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 05 jul 2021 11:38

Re: Batteridrivna trädgårdsmaskiner

Inlägg av Thed75 »

Lövblåsare är riktigt bra för att ta bort snö på bilen!
Slipper repa lacken med de värdelösa soparna som säljs i de flesta affärerna
Skriv svar