Som sagt, undrar vad det blev av det hela!
Moderator: Redaktion
Ja, det är särskilt en varm sommardag och högt gräs som tvingar maskinen att jobba hårt. Är man ordentlig och klipper i tid så minskar den risken. Men ett plus för Ryobis ingenjörer är att styrelektroniken i batteriet skyddar det mot överhettning och styr laddningen så att det inte skadar batteriet.Challe76a skrev:Er kan man lita på!!! Informationen om att de blir varma och inte kan laddas direkt var väldigt värdefull för det står nog ingenstans vad jag sett. Tack!
Cybertruck ska ju ha 230v uttag i flaket så går ju förhoppningsvis att ladda under drift och även som parkerad. Förstår att det inte var så du menade men halvvägs iafPontus skrev:När ni började prata om elcyklar och använda samma batterier dök en tanke upp.
Tror ni det kommer någon pickup eller arbetsbil som har några kostar bara moduler från sitt stora batteri eller en extra tillbehörskassett som innehåller typ 10 batterier för arbetsredskap som laddas när de kopplas till bilen och där bilen kan använda dess energi också samt att allt laddas när bilen laddas?
Tänkte på det också när de kom hit för att klippa gräset med en brnsindriven sak i förra veckan, hade varit snyggt om dom kom med batteridrivna saker.
Kanske kan de få ström av kunderna när de jobbar också.
Jobbigt bara att man måste köpa en asful Cypertruck som man inte har någon som helst nytta av, enbart för att man vill ha den coola ATV:n och sedermera gräsklipparen, motorsågen, trimmern och lövblåsen som ingår.Bjelke skrev:Man skulle inte bli otroligt förvånad precis om just Tesla kom med ett
sånt systemet, kanske i samband med cyber truck och den där lilla atw:n
Ja lite så...mati skrev:Jobbigt bara att man måste köpa en asful Cypertruck som man inte har någon som helst nytta av, enbart för att man vill ha den coola ATV:n och sedermera gräsklipparen, motorsågen, trimmern och lövblåsen som ingår.Bjelke skrev:Man skulle inte bli otroligt förvånad precis om just Tesla kom med ett
sånt systemet, kanske i samband med cyber truck och den där lilla atw:n
Jag hade också en sån men blev aldrig vän med den. Och den la dessutom av efter ett par säsonger.rollo skrev:Vet att jag är på fel tråd men vill bara berätta att jag använder en elektrisk Flymo med sladd sen 35 år.
Startat varje år utan svordomarna som mina grannar använder tills de lämnar in sina fossildrivna till service eller köper ännu en ny miss decibel. Helt ok för mindre gräsmattor. Investering ca 900 kr, ingen service eller reparation. Avskriven...