Kameraövervakning?

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av mans71 »

martinot skrev:

Har telefoner en sådan lampa?

Mina datorer på jobbet (Dell) har det inte. Men tycker det är en utmärkt idé att alla telefoner, bilar, mm. borde ha.
Apple har, både på telefoner och laptops. Håller med om att det borde vara en självklarhet för alla tillverkare.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av IcePic »

mans71 skrev:
martinot skrev:
Har telefoner en sådan lampa?
Mina datorer på jobbet (Dell) har det inte. Men tycker det är en utmärkt idé att alla telefoner, bilar, mm. borde ha.
Apple har, både på telefoner och laptops. Håller med om att det borde vara en självklarhet för alla tillverkare.
Sen ska man ju minnas att Apple-maskiner fram till 2008 kunde filma utan att slå på dioden även om de alltid hävdat att det inte skulle vara så.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av martinot »

IcePic skrev:
mans71 skrev:
martinot skrev:
Har telefoner en sådan lampa?
Mina datorer på jobbet (Dell) har det inte. Men tycker det är en utmärkt idé att alla telefoner, bilar, mm. borde ha.
Apple har, både på telefoner och laptops. Håller med om att det borde vara en självklarhet för alla tillverkare.
Sen ska man ju minnas att Apple-maskiner fram till 2008 kunde filma utan att slå på dioden även om de alltid hävdat att det inte skulle vara så.
Jo, de flesta sådana system går att hacka runt, då de oftast styrs mjukvarumässigt.

Det enda säkra för att inte bli filmad är att täcka för kameran. Har faktiskt det inbyggt på min jobb-Dell (men saknar det på mina Macar och Surface).

Finns även för Model 3 som tillbehör:

https://www.amazon.se/Fesjoy-Protector- ... 093BZGN3F/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av TeslaTissel »

Men hur gick det egentligen - Fungerar denna kamera i backspegeln nu eller inte?

Från vad jag förstått så beskrivs den inte i maualen eller när jag tittar i senaste versionsuppdateringar står det noll, = inget om kameran?

Har version 2021.12.25.7
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av frippan »

TeslaTissel skrev:
Men hur gick det egentligen - Fungerar denna kamera i backspegeln nu eller inte?

Från vad jag förstått så beskrivs den inte i maualen eller när jag tittar i senaste versionsuppdateringar står det noll, = inget om kameran?

Har version 2021.12.25.7
Nej, är bara på FSD betan den används.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av TeslaTissel »

frippan skrev:
TeslaTissel skrev:
Men hur gick det egentligen - Fungerar denna kamera i backspegeln nu eller inte?

Från vad jag förstått så beskrivs den inte i maualen eller när jag tittar i senaste versionsuppdateringar står det noll, = inget om kameran?

Har version 2021.12.25.7
Nej, är bara på FSD betan den används.
Aha! Supertack!
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Kameraövervakning?

Inlägg av spacecoin »

Jag tror att det var fler bilar än FSD-betan innan. Alla radarlösa bilar?

I och med 2021.32 verkar den rulla ut bredare.
https://www.teslarati.com/tesla-radar-v ... ms-update/

Oklart om det gäller EU eller bara NA än så länge.
Skriv svar