Leasa Model 3?

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av TiborBlomhall »

Enligt min källa kommer Skatteverket fastställa Model 3 förmånsvärde runt årsskiftet, i god tid innan bilarna levereras.
Användarvisningsbild
Patrik83
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 02 mar 2015 18:15
Ort: Stenugnsund

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Patrik83 »

TiborBlomhall skrev:
Enligt min källa kommer Skatteverket fastställa Model 3 förmånsvärde runt årsskiftet, i god tid innan bilarna levereras.
Fast då måste man ju avvakta att klicka på beställa för att känna om det är värt med en PM3 eller ejBild
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Jeppe_E »

Patrik83 skrev:
TiborBlomhall skrev:
Enligt min källa kommer Skatteverket fastställa Model 3 förmånsvärde runt årsskiftet, i god tid innan bilarna levereras.
Fast då måste man ju avvakta att klicka på beställa för att känna om det är värt med en PM3 eller ejBild
Har man råd att köpa en P3D så ska man inte gnälla överförmånsvärdet :lol: Det är förmånligt nog att köpa den via företaget ;)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av tor »

Efter en del besvärjelser av typen: YOLO, Man ångrar inte ett dyrt köp, men tänk såhär då, miljö, du sparar drivmedel osv. så beställde jag en P, röd med vit inredning och autopilot.

Räknade en på förmånsvärdet och kom fram till att den bilen (93600 extrautrustning) borde få ett förmånsvärde mellan 4500 och 7500. Jag kan leva med det känner jag. Hoppas bara jag har rätt...

Jag är däremot ganska säker på att jag hade ångrat att inte ta precis det jag ville ha.
Verdi

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Verdi »

TiborBlomhall skrev:
Enligt min källa kommer Skatteverket fastställa Model 3 förmånsvärde runt årsskiftet, i god tid innan bilarna levereras.
Då är det ju för sent. ;)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Legato »

Patrik83 skrev:
TiborBlomhall skrev:
Enligt min källa kommer Skatteverket fastställa Model 3 förmånsvärde runt årsskiftet, i god tid innan bilarna levereras.
Fast då måste man ju avvakta att klicka på beställa för att känna om det är värt med en PM3 eller ejBild
Om valet står mellan de två modellerna så är det ju bara att beställa P och sen ändra om du tycker förmånsvärdet är för högt.

Om valet är ang att beställa Model 3 överhuvudtaget så finns ju öppet köp...

Så oavsett är det väl inget problem att klicka på ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av djFabbe »

Legato skrev:

Om valet står mellan de två modellerna så är det ju bara att beställa P och sen ändra om du tycker förmånsvärdet är för högt.

Om valet är ang att beställa Model 3 överhuvudtaget så finns ju öppet köp...

Så oavsett är det väl inget problem att klicka på ;)
Nja, jag tror nog det är enklare mot Tesla att först köpa den billigare varianten och få Tesla att uppgradera den till en performance än vice versa....
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Vikan »

Ni som leasat med eget företag. Hur gjorde ni med handpenningen? Betalat privat kort och sen utlägg, företagets kort eller en banköverföring? Jag avser lease via DNB.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av renes »

Vikan skrev:
Ni som leasat med eget företag. Hur gjorde ni med handpenningen? Betalat privat kort och sen utlägg, företagets kort eller en banköverföring? Jag avser lease via DNB.
Jag betalade med företagets kort på fakturan. Fick sen kreditnota som jag måste boka. Utgår ifrån att 15000 sen återbetalas eller dras av när leasingen kommer.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Leasa Model 3?

Inlägg av Vikan »

renes skrev:
Vikan skrev:
Ni som leasat med eget företag. Hur gjorde ni med handpenningen? Betalat privat kort och sen utlägg, företagets kort eller en banköverföring? Jag avser lease via DNB.
Jag betalade med företagets kort på fakturan. Fick sen kreditnota som jag måste boka. Utgår ifrån att 15000 sen återbetalas eller dras av när leasingen kommer.
Ja, uppfattat det som att det dras av från den första förhöjda månadsavgiften. Jag körde på banköverföring, dagen efter överföringen var det klart hos Tesla.
Skriv svar