Personliga Meddelanden

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Personliga Meddelanden

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har nu sänkt gränsen för personliga meddelanden på forumet.

Förut har man varit tvungen att ha skrivit 3 inlägg innan man fick skicka och ta emot personliga meddelanden. Detta för att skydda oss från spam där någon skaffar sig ett konto och skickar riktad reklam till våra medlemmar som personliga meddelanden.

Grundinställningen i formummotorn phpBB är egentligen 5.

Nu har jag minskat gränsen till 1 inlägg, dvs efter ditt första inlägg på forumet kan du börja skicka och ta emot personliga meddelanden.
(Det kan behövas att du skriver ett inlägg till i alla fall dock innan de nya inställningarna börjar gälla även ditt gamla konto.)

Hoppas färre får besvär med att privat kommunicera med andra medlemmar nu, men ändå utan att vi får problem med spam.
Användarvisningsbild
JoFlo
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 feb 2015 21:13

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av JoFlo »

Ok, betyder det att jag med detta inlägg kan ta emot personliga meddelanden?
Tony H
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 apr 2015 01:39

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av Tony H »

Då skickar jag ett jag med då ... :-)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av Herr X »

TiborBlomhall skrev:
Jag har nu sänkt gränsen för personliga meddelanden på forumet.
Kan du inte också öka gränsen för hur många man får ha sparade? 50 meddelanden är ju lite klent - jag hörde talas om en person som spenderade mycket tid här på forumet och nådde taket på antalet tillåtna sparade meddelanden i inboxen...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av TiborBlomhall »

Jodå, jag hade också stött på den där gränsen...
Jag satte till 100 nu, och att när man har nått gränsen suddas de äldsta meddelandena automatiskt.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av Surfaren »

TiborBlomhall skrev:
Jag satte till 100 nu, och att när man har nått gränsen suddas de äldsta meddelandena automatiskt.
Här bör vi alltså utfärda en varning till forumets mest populära medlemmar, för framtiden. När man har 99 meddelanden i inkorgen bör man rensa manuellt för att inte riskera att gå miste om massutskicket (från september 2015) som uppmanar alla Teslaägare att blinka ut ur rondeller för att slippa hamna i det diesel-osande eviga helvetet. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av TiborBlomhall »

Namnen på PM-mapparna var något förvirrande, så nu har jag ändrat dem.

Ett personligt meddelande som du nu skickar till någon kommer hädanefter hamna i mappen "Skickade" (hette "Utkorg" förut som var förvirrande då många trodde att meddelandet inte hade gått iväg än då).

När mottagaren har läst meddelandet hamnar den i mappen "Levererade" (hette "Skickat" förut).

På så vis kan man se när den man har skickat ett meddelande till har läst det: är meddelandet i "Skickade" har den inte lästs än, är meddelandet i "Levererade" har mottagaren läst meddelandet.

Själva funktionaliteten är exakt som förut, fast nu är mapp-namnen förhoppningsvis mindre förvirrande.



För att komma åt dina personliga meddelanden klicka på Kontrollpanel högst uppe till vänster på sidan, och välj sedan Personliga meddelanden och Inkorg.
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Personliga Meddelanden

Inlägg av Breeze »

Bra =) Så kan jag passa på att skriva här för att kunna ytnyttja PM oxå =)
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Skriv svar