Nya uppdateringar för Model S och X
Moderator: Redaktion
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Jag är kanske otålig (vem är inte det...).
Men jag beställde en MS förra måndagen.
Dagen efter ringde en kille från Tesla och då sa jag att jag kommer inte ändra ordern så han kan låsa den.
Vilket han ska ha gjort sa han (jag frågade flera gånger).
Men än så länge ser jag inte alls någon information om att den är låst eller någon pdf-länk som ni andra verkar ha för att få ut koderna om bilen.
Högerklickar jag på bilen får jag bara i stort sett koden att det är en vit bil.
Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Jag har ansökt leasing via DNB och han la in det ref-numret också under vårt samtal.
Men jag beställde en MS förra måndagen.
Dagen efter ringde en kille från Tesla och då sa jag att jag kommer inte ändra ordern så han kan låsa den.
Vilket han ska ha gjort sa han (jag frågade flera gånger).
Men än så länge ser jag inte alls någon information om att den är låst eller någon pdf-länk som ni andra verkar ha för att få ut koderna om bilen.
Högerklickar jag på bilen får jag bara i stort sett koden att det är en vit bil.
Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Jag har ansökt leasing via DNB och han la in det ref-numret också under vårt samtal.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Jag beställde i slutet på april och har fortfarande inte fått någon mer info eller vin.MarcusC skrev:Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Inte ens om du högerklickar på sidan och tittar i källkoden och söker efter "VIN"?TechNerd skrev:Jag beställde i slutet på april och har fortfarande inte fått någon mer info eller vin.MarcusC skrev:Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Samma här, beställde också i slutet av april men ingen VIN ännu. Pratade med säljaren för nån vecka sen då jag åker omkring i hyrbil nu och känner rätt mycket stress men han sa tyvärr att de inte schemalagt produktion eller liknande ännu.TechNerd skrev:Jag beställde i slutet på april och har fortfarande inte fått någon mer info eller vin.MarcusC skrev:Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Riktigt dåligt av Tesla tycker jag, när de går ut med info om två månaders leveranstid till Sverige. Hade en liten förhoppning om att de kunde hålla sig inom tre månader men känns rätt kört.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Nej, vi har samma som du.MarcusC skrev:Inte ens om du högerklickar på sidan och tittar i källkoden och söker efter "VIN"?TechNerd skrev:Jag beställde i slutet på april och har fortfarande inte fått någon mer info eller vin.MarcusC skrev:Hade ni också så här i början och helt plötsligt får ni VIN och ny information om att den börjat byggas etc?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Ok.
De har kanske fått in fler ordrar med uppdateringen, men hemside-killen vet inte om det.
De har kanske fått in fler ordrar med uppdateringen, men hemside-killen vet inte om det.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.jonsalgerier skrev:Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.Feddan skrev:Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.jonsalgerier skrev:Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Ja precis! Jag försöker jämföra lagerbilar men det verkar som att det nästan blir ett nollsummespel i slutändan eftersom extrautrustning slår så hårt på förmånsvärdet..ellerstrom skrev:Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.Feddan skrev:Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.jonsalgerier skrev:Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).
AP2.5 kostar extra -> högt förmånsvärde
AP3.0 ingår men med färre funktioner -> lågt förmånsvärde
AP3.0 FSD kostar extra -> högt förmånsvärde
Var det inte dessutom så att det gick att retro-fitta chippet på en 2.5 bil om man lade till lite?
/Jons
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Köper man till FSD på en AP2.5 bil så ska det ingå en retrofit till AP3.0 enligt Elon. Gissar att det börjar rullas ut när det finns funktioner som kräver AP3.0 i mjukvaran i det land man befinner sig i. Dvs det finns ingen poäng för Tesla att byta chippet i ens bil innan dess, utan enbart ökade kostnader för dem.jonsalgerier skrev:Ja precis! Jag försöker jämföra lagerbilar men det verkar som att det nästan blir ett nollsummespel i slutändan eftersom extrautrustning slår så hårt på förmånsvärdet..ellerstrom skrev:Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.Feddan skrev:Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.jonsalgerier skrev:Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).
AP2.5 kostar extra -> högt förmånsvärde
AP3.0 ingår men med färre funktioner -> lågt förmånsvärde
AP3.0 FSD kostar extra -> högt förmånsvärde
Var det inte dessutom så att det gick att retro-fitta chippet på en 2.5 bil om man lade till lite?
/Jons
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Ah det är ju utmärkt! Tack!ellerstrom skrev:Köper man till FSD på en AP2.5 bil så ska det ingå en retrofit till AP3.0 enligt Elon. Gissar att det börjar rullas ut när det finns funktioner som kräver AP3.0 i mjukvaran i det land man befinner sig i. Dvs det finns ingen poäng för Tesla att byta chippet i ens bil innan dess, utan enbart ökade kostnader för dem.jonsalgerier skrev:Ja precis! Jag försöker jämföra lagerbilar men det verkar som att det nästan blir ett nollsummespel i slutändan eftersom extrautrustning slår så hårt på förmånsvärdet..ellerstrom skrev:Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.Feddan skrev:Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.jonsalgerier skrev:Hur är det nu med AP3.0 vs. AP2.5?
Har jag förstått rätt att 3.0 utan FSD har färre funktioner än 2.5 utan FSD?
/Jons
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).
AP2.5 kostar extra -> högt förmånsvärde
AP3.0 ingår men med färre funktioner -> lågt förmånsvärde
AP3.0 FSD kostar extra -> högt förmånsvärde
Var det inte dessutom så att det gick att retro-fitta chippet på en 2.5 bil om man lade till lite?
/Jons
(inser precis att jag använde ett hyfsat olyckligt ord för att bakåt-installera som taget ur sitt kontext definitivt är rätt stötande.. Men det var alltså helt oavsiktligt)
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
/Jons[/quote]
Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.[/quote]
Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).[/quote]
Ja precis! Jag försöker jämföra lagerbilar men det verkar som att det nästan blir ett nollsummespel i slutändan eftersom extrautrustning slår så hårt på förmånsvärdet..
AP2.5 kostar extra -> högt förmånsvärde
AP3.0 ingår men med färre funktioner -> lågt förmånsvärde
AP3.0 FSD kostar extra -> högt förmånsvärde
Var det inte dessutom så att det gick att retro-fitta chippet på en 2.5 bil om man lade till lite?
/Jons[/quote]
Köper man till FSD på en AP2.5 bil så ska det ingå en retrofit till AP3.0 enligt Elon. Gissar att det börjar rullas ut när det finns funktioner som kräver AP3.0 i mjukvaran i det land man befinner sig i. Dvs det finns ingen poäng för Tesla att byta chippet i ens bil innan dess, utan enbart ökade kostnader för dem.[/quote]
Ah det är ju utmärkt! Tack!
(inser precis att jag använde ett hyfsat olyckligt ord för att bakåt-installera som taget ur sitt kontext definitivt är rätt stötande.. Men det var alltså helt oavsiktligt)[/quote]
Tror att dom flesta här inne kommit upp så pass i åren att vi är jättenöjda med en just sådan.
Nej. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är bara chippet. Ska inte vara någon upplevd skillnad än så länge.[/quote]
Feddan har rätt i att det bara är chippet som skiljer mellan AP2.5/3.0 i dagsläget.
Men jag antar att frågan snarare är om det är skillnad på EAP på tidigare bilar (som man fick lägga till som extrautrustning och betala en slant för) vs den AP som ingår i bilarna nu. I så fall finns det skillnader, såsom att Navigate on Autopilot, Summon, filbyte i AP etc numera ligger i FSD paketet (vilket tidigare var en del av EAP). Den AP som kommer inkluderat i priset på nya bilar (som nu säljs med AP3.0 hårdvaran) är, så vitt jag vet, i princip enbart en filhållningsassistent med adaptiv farthållare (men nog så användbart iaf).[/quote]
Ja precis! Jag försöker jämföra lagerbilar men det verkar som att det nästan blir ett nollsummespel i slutändan eftersom extrautrustning slår så hårt på förmånsvärdet..
AP2.5 kostar extra -> högt förmånsvärde
AP3.0 ingår men med färre funktioner -> lågt förmånsvärde
AP3.0 FSD kostar extra -> högt förmånsvärde
Var det inte dessutom så att det gick att retro-fitta chippet på en 2.5 bil om man lade till lite?
/Jons[/quote]
Köper man till FSD på en AP2.5 bil så ska det ingå en retrofit till AP3.0 enligt Elon. Gissar att det börjar rullas ut när det finns funktioner som kräver AP3.0 i mjukvaran i det land man befinner sig i. Dvs det finns ingen poäng för Tesla att byta chippet i ens bil innan dess, utan enbart ökade kostnader för dem.[/quote]
Ah det är ju utmärkt! Tack!
(inser precis att jag använde ett hyfsat olyckligt ord för att bakåt-installera som taget ur sitt kontext definitivt är rätt stötande.. Men det var alltså helt oavsiktligt)[/quote]
Tror att dom flesta här inne kommit upp så pass i åren att vi är jättenöjda med en just sådan.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Ja så är det nog.. Men bäst att lägga ut en disclaimer i alla fallSR-71-BlackBird skrev:Tror att dom flesta här inne kommit upp så pass i åren att vi är jättenöjda med en just sådan.
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Tesla Insider Leaks DETAILS of Next Generation Model S & X!
Video Details:
You might remember Just a couple of months ago, Tesla announced an update to Model S and X and it cooled speculation on a bigger refresh that just about everyone had hoped for.
Recently, we were given some insider information from a source who works closely with Tesla. Obviously they want to remain anonymous but they’ve worked with Tesla for better part of this decade and have been close to many projects Tesla’s unveiled in recent years.
They shared with us what the potential new Model S and X refresh might entail and hinted at what design variants Tesla has been testing out in the Mohave desert of California in recent months.
We were told the new refresh may include a Tri- motor design, similar to what the next gen Roadster would offer.
The vehicle that was being tested had 1 front motor (what they called a micro motor)
And 2 rear motors (they tested both standard and performance Motor variants in rear)
He mentioned it will have similar design structure in these new motors as the next gen Roadster will. The EPA range was being tested to be north of 400 miles on the Model S and nearing 400 on Model X
When asked if it was a 100 kwh pack or larger on these vehicles he just pointed up saying it will be a Lighter and larger battery pack With a bit of Increased performance expected as well. The S and X are expected to shed about 350 lbs in Battery weight which would add also help add to their range as well.
When we asked if the 2170 cells of model 3 were being used in these S’s and X’s, the only thing our contact told us was that it’s an entirely new design, he wouldn’t say which style battery was designated for them.
so is it new chemistry, or just a new structure to existing cells we don’t know. What is certain is that this would finally bring the full 250kw or more of potential V3 supercharging speeds to S and X.
The tests were being conducted in extreme heat around the Death Valley, California area as well as parts of Arizona as the motors and battery have a newly designed cooling mechanism that they were putting to the test.I think if this motor and battery redesign makes it to market, which I think it will, it will be introduced with the interior/exterior refresh of S and X.
We were also told the interior design language did indeed follow Model 3’s footsteps with the spartan interior. And When asked when we could expect some or all of these additions we were told potentially sometime in Q3 of this year.
If you think about, this timing would provide another major incentive for people to jump into what would remain an industry leading vehicle right in time for when the US tax credit fully phases out at the end of this year.
Now we know, according to Elon Musk Tesla has recently closeod parts of its Fremont factory to its daily tours it offers owners.
This is believed to be for re-tooling the factory for the upcoming Model Y which is expected to roll out in a little over a year and perhaps the S and X refresh which could roll out shortly before then.
Video Details:
You might remember Just a couple of months ago, Tesla announced an update to Model S and X and it cooled speculation on a bigger refresh that just about everyone had hoped for.
Recently, we were given some insider information from a source who works closely with Tesla. Obviously they want to remain anonymous but they’ve worked with Tesla for better part of this decade and have been close to many projects Tesla’s unveiled in recent years.
They shared with us what the potential new Model S and X refresh might entail and hinted at what design variants Tesla has been testing out in the Mohave desert of California in recent months.
We were told the new refresh may include a Tri- motor design, similar to what the next gen Roadster would offer.
The vehicle that was being tested had 1 front motor (what they called a micro motor)
And 2 rear motors (they tested both standard and performance Motor variants in rear)
He mentioned it will have similar design structure in these new motors as the next gen Roadster will. The EPA range was being tested to be north of 400 miles on the Model S and nearing 400 on Model X
When asked if it was a 100 kwh pack or larger on these vehicles he just pointed up saying it will be a Lighter and larger battery pack With a bit of Increased performance expected as well. The S and X are expected to shed about 350 lbs in Battery weight which would add also help add to their range as well.
When we asked if the 2170 cells of model 3 were being used in these S’s and X’s, the only thing our contact told us was that it’s an entirely new design, he wouldn’t say which style battery was designated for them.
so is it new chemistry, or just a new structure to existing cells we don’t know. What is certain is that this would finally bring the full 250kw or more of potential V3 supercharging speeds to S and X.
The tests were being conducted in extreme heat around the Death Valley, California area as well as parts of Arizona as the motors and battery have a newly designed cooling mechanism that they were putting to the test.I think if this motor and battery redesign makes it to market, which I think it will, it will be introduced with the interior/exterior refresh of S and X.
We were also told the interior design language did indeed follow Model 3’s footsteps with the spartan interior. And When asked when we could expect some or all of these additions we were told potentially sometime in Q3 of this year.
If you think about, this timing would provide another major incentive for people to jump into what would remain an industry leading vehicle right in time for when the US tax credit fully phases out at the end of this year.
Now we know, according to Elon Musk Tesla has recently closeod parts of its Fremont factory to its daily tours it offers owners.
This is believed to be for re-tooling the factory for the upcoming Model Y which is expected to roll out in a little over a year and perhaps the S and X refresh which could roll out shortly before then.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
De drar ifrån konkurrenterna med dessa konstanta förbättringar. Härligt!Zalman3 skrev:Tesla Insider Leaks DETAILS of Next Generation Model S & X!
Själv väntar jag på min Raven X och är oerhört glad för den oavsett. Allt jag vill ha finns där. Dock är det bra för Tesla och för mig i framtida bilbyte att bilarna bara blir bättre o bättre.
Får se om det stämmer.
MX LR (Raven) 2019
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Mitt leasing kontrakt går ut i mars 2020.Hertsh skrev:De drar ifrån konkurrenterna med dessa konstanta förbättringar. Härligt!Zalman3 skrev:Tesla Insider Leaks DETAILS of Next Generation Model S & X!
Själv väntar jag på min Raven X och är oerhört glad för den oavsett. Allt jag vill ha finns där. Dock är det bra för Tesla och för mig i framtida bilbyte att bilarna bara blir bättre o bättre.
Får se om det stämmer.
Väldigt mycket nytt om allt i filmen stämmer!
Gissar upp mot 1000hk med 3 motorer!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Gud vad det kliar i fingrarna!!!!!
Det jag såg, gillar jag skarp!
Det jag såg, gillar jag skarp!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Kan bara hålla med, men hur mycket stämmer?Tars skrev:Gud vad det kliar i fingrarna!!!!!
Det jag såg, gillar jag skarp!
158kg lättare batterier, verkar väldigt exakt.
Är det en kontrollerad läcka?
Problemet att man sänker försäljningen av gamla modellen om info om den nya modellen kommer ut.
Kan bara säga att jag gillar det jag ser!
Och hoppas att det stämmer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Kommer det en S120kWh Preformance, då blir den inte billig.Beigler skrev:Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Beigler skrev:Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Det tror jag är svårt.
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
En helt ny Tesla S med 120kWh batteri, ny design in och utvändigt, HUD med augmented reality, 3 motorer, 1000hk, 0-100 på sub 2,4s.Verdi skrev:Beigler skrev:Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Det tror jag är svårt.
Räckvidd på +70 mil. 250kW snabbladdning.
Känns ju inte som den har jätte många konkurrenter.
Tror den lätt kan säljas för 1,5 mille.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
"About 350 pounds" var det ju som sas. Inte så exakt...Zalman3 skrev:Kan bara hålla med, men hur mycket stämmer?Tars skrev:Gud vad det kliar i fingrarna!!!!!
Det jag såg, gillar jag skarp!
158kg lättare batterier, verkar väldigt exakt.
Är det en kontrollerad läcka?
Problemet att man sänker försäljningen av gamla modellen om info om den nya modellen kommer ut.
Kan bara säga att jag gillar det jag ser!
Och hoppas att det stämmer.
Verkar väldigt lovande! Men håller med, inte alls bra för Tesla med läckorna. Stor risk att folk väljer att vänta istället för att köpa nu (mig inräknad...).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Gällande batterikapaciteten med både ökad räckvidd och mindre vikt, gissar jag att de försöker få in Maxwell-tekniken som de nyss köpte. Alltså mer kWh per kg, så kan vara runt 100kwh men lägre vikt, vilket kan ge längre räckvidd så klart.
Model Y LR
Model S 100D -18