Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Nya uppdateringar för Model S och X

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inläggav Teslaägare MarcusC » 17 jun 2019 21:10

Hoppas de börjar bygga för Europa om några dagar då de inte borde hinna leverera till usa på den här sidan kvartalet och inte väntar med det till början av juli.

Jag förstår verkligen inte den här kvartalshetsen varje kvartal.

De bilar man kränger nu kommer ju egentligen påverka negativt på nästa kvartal och då ska man stressa igen etc
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Referralkod: marcus88148

Inläggav Teslaägare Dream99 » 17 jun 2019 23:06

RobinG skrev:Nån av er som beställde i slutet av april som fått någon uppdatering alls, eller nån form av info om vad som händer från Tesla?

Hos mig har det inte hänt ett jota. Känns oroväckande om bilen inte ens är schemalagd för produktion ..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag beställde 7:e maj. Har inte fått någon uppdatering. Står bara att de ska upprätta faktura...
Model X - 2019
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare

Referralkod: patrik65025

Inläggav Teslaägare erbo73 » 18 jun 2019 08:51

RobinG skrev:Nån av er som beställde i slutet av april som fått någon uppdatering alls, eller nån form av info om vad som händer från Tesla?

Hos mig har det inte hänt ett jota. Känns oroväckande om bilen inte ens är schemalagd för produktion .

Min beställdes 16 maj och jag fick VIN nu (330XXX) någon av de senaste dagarna efter kontroll av källkoden på min Tesla-sida! Inget meddelande om att jag fått det dock så det kanske inte stämmer iaf?
Model S Performance Ludicrous lev juli-19
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare

Referralkod: carlerik18241

Inläggav Teslaägare tobwe404 » 25 jun 2019 19:57

Jag hämtade min S idag, ny luftfjädring, ny motor, uppdateringarna invändigt, kolfiberspoiler och - oväntat - ventilerade stolar.
Användarvisningsbild
tobwe404
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Hertsh » 25 jun 2019 20:01

tobwe404 skrev:Jag hämtade min S idag, ny luftfjädring, ny motor, uppdateringarna invändigt, kolfiberspoiler och - oväntat - ventilerade stolar.

Grattis! Var hämtade du den? Har du kört Model S tidigare så du kan jämföra känslan i fjädringen? Oavsett vilket, hur känns den rent komfortmässigt?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

Inläggav Teslaägare RobinG » 25 jun 2019 20:02

tobwe404 skrev:Jag hämtade min S idag, ny luftfjädring, ny motor, uppdateringarna invändigt, kolfiberspoiler och - oväntat - ventilerade stolar.

Härligt! Blev det tre månader mellan beställning och leverans eller hur lång tid tog det?

S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tobwe404 » 25 jun 2019 20:07

Hertsh skrev:

Grattis! Var hämtade du den? Har du kört Model S tidigare så du kan jämföra känslan i fjädringen? Oavsett vilket, hur känns den rent komfortmässigt?

Jag byter från en 2015 S75D som jag kört 8800 mil. De ser likadana ut men är inte samma bil, de går inte att jämföra vilken resa MS gjort. Från material till byggkvalitet och komfort.

Min gamla hade stålfjädrar så det går inte riktigt att jämföra. Enorm skillnad. Den störsts grejen är dock hur tyst den blivit blivit, trots 21”.
Användarvisningsbild
tobwe404
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tobwe404 » 25 jun 2019 20:08

RobinG skrev:

Härligt! Blev det tre månader mellan beställning och leverans eller hur lång tid tog det?

Lite knappt. Beställde i början av April.
Användarvisningsbild
tobwe404
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 25 jun 2019 20:11

tobwe404 skrev:
Hertsh skrev:

Jag byter från en 2015 S75D som jag kört 8800 mil. De ser likadana ut men är inte samma bil, de går inte att jämföra vilken resa MS gjort. Från material till byggkvalitet och komfort.

Min gamla hade stålfjädrar så det går inte riktigt att jämföra. Enorm skillnad. Den störsts grejen är dock hur tyst den blivit blivit, trots 21”.

Kul att höra!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Hertsh » 25 jun 2019 20:36

Hämtade du den på Trosta Park? Stod där en blå X med 20" fälgar, som hade registreringsplåtar?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter