Nya uppdateringar för Model S och X

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 mar 2019 00:58
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Daniel_S »

Zalman3 skrev:
Daniel_S skrev:
Hertsh skrev:

Fick du bilen?
Yes, ute å kör nu :D
Grattis!
Tack alla! Nu har jag haft bilen tre dagar och det känns fantastiskt.
T.o.m. en sån enkel sak som att Tesla-ägare hejar i trafiken!
Jag trivs i Tesla-familjen :)

Har kört ca 30, 15 och 20 mil i helgen med dagsnitt på 166 resp 167 och 162 Wh/km trots nackmuskelgymnastik så förbrukningen är långt bättre än vad jag kunde tänka mig. Nämnas bör att detta är med 20", skall ner i garaget nu och hiva på 22-orna, får se vad skillnaden blir.

Nä, på med handskarna, nu vankas det hjulskifte! Och till och med det skall bli roligt :D
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 mar 2019 00:58
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Daniel_S »

Ossman skrev:
Nu har vi hämtat vår XPL, fick både den nya drivlinan/fjädringen och de ventilerade sätena/kolfiber så där hade man tur med timingen. En av tio i Europa enligt säljaren men det tar jag med en stor nypa salt!

De första 40 milen snittade på 1,97 i farter på 90-120 med några acc-prov. Fjädringen kan jag inte uttala mig om då det är första teslan.
De sa precis samma ska till mig, endast tio Raven med ventilerade stolar finns i Europa!
Kungligt go'a stolar 8-)
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
tobwe404
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 01 maj 2019 20:50

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av tobwe404 »

Jag har samma intryck efter första veckan, förbrukningen är oerhört mycket bättre än väntat. En veckas jobbpendling, knappt 70k per dag mestadels motorväg och runt 90 i snitt. Vi får se om det håller i sig. Dock hade Tesla missat att aktivera Ludi så jag måste åka in till dem.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Legato »

tobwe404 skrev:
Jag har samma intryck efter första veckan, förbrukningen är oerhört mycket bättre än väntat. En veckas jobbpendling, knappt 70k per dag mestadels motorväg och runt 90 i snitt. Vi får se om det håller i sig. Dock hade Tesla missat att aktivera Ludi så jag måste åka in till dem.
Du glömde en viktig detalj... Vad har förbrukningen varit ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
tobwe404
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 01 maj 2019 20:50

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av tobwe404 »

Legato skrev:
tobwe404 skrev:
Jag har samma intryck efter första veckan, förbrukningen är oerhört mycket bättre än väntat. En veckas jobbpendling, knappt 70k per dag mestadels motorväg och runt 90 i snitt. Vi får se om det håller i sig. Dock hade Tesla missat att aktivera Ludi så jag måste åka in till dem.
Du glömde en viktig detalj... Vad har förbrukningen varit ;)
Rätt! Jag har snittat 169. Jämfört med min gamla 70D är detta närmast en revolution.
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 mar 2019 00:58
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Daniel_S »

Rätt! Jag har snittat 169. Jämfört med min gamla 70D är detta närmast en revolution.[/quote]

Najs! :)
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
brynascalle
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 feb 2019 09:53
Ort: Norsesund
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av brynascalle »

Daniel_S skrev:
Ossman skrev:
Nu har vi hämtat vår XPL, fick både den nya drivlinan/fjädringen och de ventilerade sätena/kolfiber så där hade man tur med timingen. En av tio i Europa enligt säljaren men det tar jag med en stor nypa salt!

De första 40 milen snittade på 1,97 i farter på 90-120 med några acc-prov. Fjädringen kan jag inte uttala mig om då det är första teslan.
De sa precis samma ska till mig, endast tio Raven med ventilerade stolar finns i Europa!
Kungligt go'a stolar 8-)
Undrar om alla dessa tio finns i Sverige dåBild
Har också de ventilerade stolarna.
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RoadFury »

brynascalle skrev:
Daniel_S skrev:
Ossman skrev:
Nu har vi hämtat vår XPL, fick både den nya drivlinan/fjädringen och de ventilerade sätena/kolfiber så där hade man tur med timingen. En av tio i Europa enligt säljaren men det tar jag med en stor nypa salt!

De första 40 milen snittade på 1,97 i farter på 90-120 med några acc-prov. Fjädringen kan jag inte uttala mig om då det är första teslan.
De sa precis samma ska till mig, endast tio Raven med ventilerade stolar finns i Europa!
Kungligt go'a stolar 8-)
Undrar om alla dessa tio finns i Sverige dåBild
Har också de ventilerade stolarna.
Har svårt att tro på den siffran då det enbart i Holland fanns 12st raven med ventilerade säten. Och de var bara dem som fanns i lager sedan finns det säkert massa som gick direkt till kund. Jag skulle gissa på en 2-3000st tillverkade under 4-5 dagars tid och kanske ca 3-500st gick till Europa.
Skriv svar