Re: Nya uppdateringar för Model S och X
Postat: 28 jun 2019 18:10
GrattisHertsh skrev:Nu har jag precis hämtat min blå XLR ute på Trosta! Härligt att rulla hemåt. Så bekväm!
GrattisHertsh skrev:Nu har jag precis hämtat min blå XLR ute på Trosta! Härligt att rulla hemåt. Så bekväm!
Grattismattisborgen73 skrev:Läste att du fått din bil. Grattis!!Daniel_S skrev:Tack!mattisborgen73 skrev:Härligt! Hoppas du blir nöjd!!Daniel_S skrev:Nu är det nära, bara två timmar kvar tills jag skall hämta bilen
Känner mig som ett litet barn på julaftons morgon, vill bara att timmarna skall gå! Ser verkligen fram emot att bli en i Tesla-familjen och få leva med dessa bilar på heltid, hört det skall vara svårt att tvätta bort flinet i ansiktet
Min leverans, som skulle ha varit igår, ställdes in i onsdags då regskyltarna inte kommit. De hoppas på att skyltarna kommer idag runt 12-tiden.
Skulle ju har suttit i nya bilen på väg söderut vid den här tiden. Får leva på hoppet en liten stund till...
Å tusan, trist att höra. Kanske inte skall ropa hej än, de har ju 90 minuter på sig att ringa å ställa in
Håller tummarna att dina skyltar kommer idag!
Är på Trosta Park nu och väntar på att få gå ut till bilen. Skyltarna har kommit!
Kul, grattis! Fick mail om att min var påställd på mig och försäkrad för leverans idag så du kanske såg den i närheten av din (Svart med svarta 20", vit klädsel).Hertsh skrev:Nu har jag precis hämtat min blå XLR ute på Trosta! Härligt att rulla hemåt. Så bekväm!
1,97 låter extremt lågt, härligt!Ossman skrev:Nu har vi hämtat vår XPL, fick både den nya drivlinan/fjädringen och de ventilerade sätena/kolfiber så där hade man tur med timingen. En av tio i Europa enligt säljaren men det tar jag med en stor nypa salt!
De första 40 milen snittade på 1,97 i farter på 90-120 med några acc-prov. Fjädringen kan jag inte uttala mig om då det är första teslan.
Är ju nära optimal temperatur nu, så förutsatt 20" tycker jag inte det låter omöjligt, dock väldigt bra. Allt beror såklart på hur mkt accande och hur mkt körning i 120 vs 90...kallekula skrev:Låter som en helt omöjlig förbrukning...
Jag har inte kört mycket med gamla X så jag kan inte jämföra.Legato skrev:Kul, grattis! Fick mail om att min var påställd på mig och försäkrad för leverans idag så du kanske såg den i närheten av din (Svart med svarta 20", vit klädsel).Hertsh skrev:Nu har jag precis hämtat min blå XLR ute på Trosta! Härligt att rulla hemåt. Så bekväm!
Berätta gärna hur du upplever fjädringen jämfört med "gamla" X. Skriv gärna lite förbrukningssiffror också framöver
Nu är det sent så jag kör inte mer idag, men jag har precis lagt in 36h bakgrundsdelning så ni får lite data. Ska ut o köra imorgon.blincoln skrev:Det gör inte ont någonstans om man med sin nya Raven loggar in med MyTesla på ABRP och kryssar för "36h background sharing" för då får vi en massa intressant data om förbrukningen som vi gärna delar med oss av!
Tack! Är det någon som vet någon option code som är unik för Raven? Här är ett exempel från en i vår database:Hertsh skrev:Nu är det sent så jag kör inte mer idag, men jag har precis lagt in 36h bakgrundsdelning så ni får lite data. Ska ut o köra imorgon.blincoln skrev:Det gör inte ont någonstans om man med sin nya Raven loggar in med MyTesla på ABRP och kryssar för "36h background sharing" för då får vi en massa intressant data om förbrukningen som vi gärna delar med oss av!
Har hittills 211wh/km i förbrukning på de 23 mil jag kört sen igår kväll när jag hämtade ut bilen. Mest landsväg 70-90, lite 90-120 och en tredjedel stad kanske. Senaste 50km 187 wh/km, mycket stad och ingen landsväg över 70km på skylten, men tung gasfot.
XLR 20"
Fast jag ser två andra troliga Raven-bilar (en S och en X) med DU03 istället för DU02... Hmm.MarcusC skrev:DU02 är väl den nya drive-unit för Raven.
Se svar ovan från mig.blincoln skrev:Fast jag ser två andra troliga Raven-bilar (en S och en X) med DU03 istället för DU02... Hmm.MarcusC skrev:DU02 är väl den nya drive-unit för Raven.
Kanon, tack!Hertsh skrev:Se svar ovan från mig.blincoln skrev:Fast jag ser två andra troliga Raven-bilar (en S och en X) med DU03 istället för DU02... Hmm.MarcusC skrev:DU02 är väl den nya drive-unit för Raven.
Tack alla! Nu har jag haft bilen tre dagar och det känns fantastiskt.Zalman3 skrev:Grattis!Daniel_S skrev:Yes, ute å kör nuHertsh skrev:
Fick du bilen?
De sa precis samma ska till mig, endast tio Raven med ventilerade stolar finns i Europa!Ossman skrev:Nu har vi hämtat vår XPL, fick både den nya drivlinan/fjädringen och de ventilerade sätena/kolfiber så där hade man tur med timingen. En av tio i Europa enligt säljaren men det tar jag med en stor nypa salt!
De första 40 milen snittade på 1,97 i farter på 90-120 med några acc-prov. Fjädringen kan jag inte uttala mig om då det är första teslan.
Du glömde en viktig detalj... Vad har förbrukningen varittobwe404 skrev:Jag har samma intryck efter första veckan, förbrukningen är oerhört mycket bättre än väntat. En veckas jobbpendling, knappt 70k per dag mestadels motorväg och runt 90 i snitt. Vi får se om det håller i sig. Dock hade Tesla missat att aktivera Ludi så jag måste åka in till dem.
Rätt! Jag har snittat 169. Jämfört med min gamla 70D är detta närmast en revolution.Legato skrev:Du glömde en viktig detalj... Vad har förbrukningen varittobwe404 skrev:Jag har samma intryck efter första veckan, förbrukningen är oerhört mycket bättre än väntat. En veckas jobbpendling, knappt 70k per dag mestadels motorväg och runt 90 i snitt. Vi får se om det håller i sig. Dock hade Tesla missat att aktivera Ludi så jag måste åka in till dem.