Kanske är jag lite skadad nu efter studier men redan nu men spreciellt när de nya Artikel 11 och 13 kommer börja gälla så bör information man skriver om här källhänvsias. Även om det mot förmodan inte skulle vara olagligt idag så kan det vara intressant för oss andra på forumet att se var informationen kommer ifrån om vi vill läsa mer. Det minsta man kan göra är att ge en länk men om man direkt kopierar vilket i många fall här är tydligt att det görs bör man antingen använda citattecken eller funktionen Quote här på forumet. Ska man vara petig så bör länk till design studion inkluderas om en tråd skapas om förändringar Tesla har gjort på de sidorna.
Hur många inlägg har man inte sätt på engelska från aktiva användare som brukar skriva på svenska utan länk? Såg ett senast idag...
Vad jag har förstått det så är det den som äger hemsidan som har ansvar så om vi inte vill sätta Tibor i skiten så bör vi vara noga med källhänvisning. Om jag hade drivit ett stort forum där det oftas från användarna helt struntas i att införa källor så hade jag nog börjat fundera hur man bör göra, ska alla inlägg godkännas först eller är det bästa att stänga forumet?