Tacksam för input.

Patrick, 2020
Moderator: Redaktion
ag19 skrev:Är många som tycker saker i detta ämne. Lite fakta - amerikansk och europeisk standard skiljer sig avsevärt åt, när det gäller lack. Teslas standard är inte dålig utifrån den amerikanska måttstocken. Men jämfört med hur det lackeras i Europa är det stor skillnad. Denna info har jag fått från erfaren person som jobbar med, hör och häpna, lackering.
Min egen erfarenhet är att lacken är helt ok (solid svart M3). Fick leverans i juni 19. Hade jag beställt idag hade jag dock helt utan tvekan valt en annan lack då de har flera lager. Har även bokat in tid för lackbehandling, det bör ge ett visst skydd.
Till sist - beroende på vilken modell du kör. Stänkskydd vid däcken - att ha eller inte ha? Blir det snyggt? Skyddar det? Behövs det? Jag tänker att i vårt varierande väglag, så kommer det att stänka upp en del på bilen. Jag har själv inte Fått några skador för att det ”stänker upp på bilen” men väljer att försöka skydda maximalt. Sitter just nu på Tesla SC och får dem monterade.
Snap02 skrev:Inte sämre än på mina föregående bilar. Lägg på en Ditec keramisk behandling så blir bilen lättvättad o det skyddar lacken bra.
Är du nojig köp en annan bil en tesla.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster