Tesla lack kvalité o skötsel

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 31 mar 2020 20:44
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Re: Tesla lack kvalité o skötsel

Inlägg av PapaM »

OfarligTesla skrev:
Hade en S i midnight silver och en vit 3a nu, tycker jag hade större problem med den grå. Den vita är i så fall jobbigare då all smuts syns direkt, tar nog midnight silver om det blir en till Tesla. Men som alla andra bilar, man få polera en gång om året om de skall hållas i toppskick (denna gången körde jag stenskottsfolie så får vi se om det hjälper).
Tack för svar. Egentligen är väl problemet att man förkovrar sig alldeles för mycket när det gäller Tesla. Tror knappast jag hade inte spenderat en massa tid med att googlat lackkvalitet inför inköp av något annat bilmärke. Problemet är att det dyker upp så många sökresultat så man bli nojig...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tesla lack kvalité o skötsel

Inlägg av OfarligTesla »

PapaM skrev:
OfarligTesla skrev:
Hade en S i midnight silver och en vit 3a nu, tycker jag hade större problem med den grå. Den vita är i så fall jobbigare då all smuts syns direkt, tar nog midnight silver om det blir en till Tesla. Men som alla andra bilar, man få polera en gång om året om de skall hållas i toppskick (denna gången körde jag stenskottsfolie så får vi se om det hjälper).
Tack för svar. Egentligen är väl problemet att man förkovrar sig alldeles för mycket när det gäller Tesla. Tror knappast jag hade inte spenderat en massa tid med att googlat lackkvalitet inför inköp av något annat bilmärke. Problemet är att det dyker upp så många sökresultat så man bli nojig...
Sorry, såg att ett ”inte” trillat bort. Tycker alltså inte midnight silver hade större problem än alla andra bilar jag haft.
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 31 mar 2020 20:44
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Re: Tesla lack kvalité o skötsel

Inlägg av PapaM »

OfarligTesla skrev:
Sorry, såg att ett ”inte” trillat bort. Tycker alltså inte midnight silver hade större problem än alla andra bilar jag haft.
Ah, OK! Det var glädjande att höra!
Mr_SunBear
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 okt 2015 21:13

Tesla lack kvalité o skötsel

Inlägg av Mr_SunBear »

Intressant tråd faktiskt. Jag frågade den rekondfirma som lade på keramiskt lackskydd på min då nyligen omlackade bil i juni 2019 om bilen hade tillräckligt tjock lager färg mm för behandling. Vi hade diskussion generellt när ägaren flikade in utan att smutskasta i ngn form att de behandlat/rekondat flera Teslor och olika modeller och där mätt tjocklek på lacken med deras utrustning (pga rykten och info de fått). Hans utlåtande var rätt kortfattat. Det är tunnare färgskikt på Teslor än andra bilmärken från samma årsmodell och variationer däremellan iaf på de bilar de haft hos sig. De fick in en nyare (600-800 mil gammal) vit modell X för keramisk behandling. Den hade på den korta tiden blivit blästrad av hjulsprut/prickar/fläckar på nederkant dörrar att det slagit hål på lacken ned till plåten.

Edit: Glömde men kvalitén i övrigt på lacken tyckte han höll hög klass och gick att få till i riktigt blankt skick.
Skriv svar