Moderator: Redaktion
mans71 skrev:PhR34k skrev:Helt sinnes. Blir inte mycket kvar på lönen eftermans71 skrev:pubbe skrev:Vad tror ni förmånsvärdet hamnar på?
Runt 20?
Jämför med Taycan S som kostar 10k och Taycan Turbo S 22k - samma bil bara 0-100 som skiljer (i princip).
Måste vara bättre att köpa privat?
Min slutsats också.
martinot skrev:Om man betalar handpenning och beställer idag för nuvarande pris 1,5m, är det ett avtal och garanti om priset, eller kan priset ändras av Tesla innan leverans till tex 2m (även om man beställt för tidigare pris)?
Frippanecci skrev:Bara jag som fått mail om att min order ändrats?
- men jag kan inte se kring vad.
Legato skrev:martinot skrev:Om man betalar handpenning och beställer idag för nuvarande pris 1,5m, är det ett avtal och garanti om priset, eller kan priset ändras av Tesla innan leverans till tex 2m (även om man beställt för tidigare pris)?
De har rätt att ändra, men kommer nog i praktiken bara ske vid något hyfsat extremt. Tex om kronan kraschar eller om det införs en högre skatt på bilar.
Jag tycker ändå det är en extremt prisvärd option, du har rätt att få pengarna tillbaka fram tills slutgiltig prislista kommer, så det handlar ju om enstaka 100-lappar i kostnad i form av ränta i praktiken.
PhR34k skrev:
Vad har jag gjort
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst